واکنش چین به گام دوم ایران؛ ابراز تأسف و دعوت همه به خویشتنداری

به گزارش تفطن، وزارت خارجه چین در واکنش به تصمیم ایران برای ادامه روند کاهش تعهد به توافق هسته ای، همه طرف ها را به خویشتنداری دعوت کرد.

واکنش چین به گام دوم ایران؛ ابراز تأسف و دعوت همه به خویشتنداری

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه در واکنش به گام دوم ایران در راستای کاهش تعهد به توافق هسته ای، همه طرف ها را به خویشتنداری دعوت کرد.

به نوشته پایگاه سی جی تی ان، گنگ شانگ که در نشست خبری هفتگی صحبت می کرد، همچنین با ابراز تأسف از عبور ایران از سطح برجامی غنی سازی، تأکید نموده است که مسئله هسته ای ایران باید به وسیله دیپلماتیک حل و فصل گردد.

روز گذشته جمهوری اسلامی ایران در خاتمه مهلت 60 روزه به طرف های برجام برای جبران آثار خروج آمریکا از این توافق، گام دوم کاهش تعهد به برجام را خاطرنشان کرد. بر این اساس، ایران دیگر خود را به سقف 3.67 درصدی غنای اورانیوم متعهد نمی داند و سطح غنی سازی را بر اساس احتیاج خود مشخص می نماید.

پیش از این، در 18 اردیبهشت ماه مصادف با سالگرد خروج یکجانبهخ آمریکا از توافق هسته ای، جمهوری اسلامی ایران اعلام نموده بود که دیگر به سقف میزان ذخایر اورانیوم غنی شده و آب سنگین متعهد نیست. ایران در آن موقع، دو ماه به کشورهای باقی مانده در توافق هسته ای فرصت داد تا وعده های مالی مورد انتظار در برجام را محقق نمایند.

با وجود آنکه آمریکا بر خلاف قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل از توافق هسته ای خارج شده و تحریم های متعددی علیه ایران وضع نموده، کشورهای اروپایی اقدامات تازه ایران که بر اساس بند 26 و 36 برجام اجرا شده را محکوم نموده و گفته اند ایران باید به صورت یکجانبه به اجرای این توافق چندجانبه ادامه دهد.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 417

به "واکنش چین به گام دوم ایران؛ ابراز تأسف و دعوت همه به خویشتنداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش چین به گام دوم ایران؛ ابراز تأسف و دعوت همه به خویشتنداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید