وزیر خارجه چین: تمام طرف های برجام، جهت درست را در پیش گیرند

به گزارش تفطن، وزیر امور خارجه چین در ملاقات با وزیر امور خارجه کشورمان درباره مسائل دوجانبه از جمله توافق هسته ای گفت وگو و بر اهمیت حفظ آن تاکید نمود.

وزیر خارجه چین: تمام طرف های برجام، جهت درست را در پیش گیرند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از آسوشییتد پرس، گنگ شوآنگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین درباره ملاقات وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، روز سه شنبه گفت که یی از ظریف استقبال نموده و آن ها درباره روابط چین و ایران گفت وگو کردند.

به گفته او، وزرای امور خارجه دو کشور، درباره اجرایی کردن اتفاق آراء رهبران دو کشور، تحکیم اعتماد دوجانبه سیاسی، تعمیق همکاری عمل گرایانه، پیش بردن شراکت جامع راهبردی میان چین و ایران و همچنین آغاز سالی پر از امید در کنار هم، رایزنی کردند.

وزیر امور خارجه چین گفت که تغییرات مهمی در شرایط هسته ای ایران در حال شکل گیری بوده و توافق جامع[برجام] با تغییراتی جدی روبه رو است.

وانگ یی تاکید نمود که توافق جامع که در شورای امنیت سازمان ملل تایید شده است، نتیجه مهم دیپلماسی چندجانبه می باشد.

او همچنین بیان نمود که حفظ صلاحیت و کارآمد بودن این توافق، حفظ چندجانبه گرایی، قوانین بین المللی و اصول بنیادی روابط بین المللی است.

وزیر امور خارجه چین در ادامه گفت که انتظار می رود که تمام طرف های برجام، جهت درست را در پیش گرفته، در برابر فشار خارجی پایداری نموده، با اختلاف ها به وسیله گفتمان و مذاکره کنار آمده و با جدیت، توافق هسته ای را حفظ و اجرا نمایند.

او علاوه بر این اظهار کرد که چین، سرسختانه، از بی طرفی و عدالت، دفاع و راه چاره سیاسی و دیپلماتیک مسئله هسته ای ایران را توسعه خواهد داد.

بر اساس این گزارش، ارزیابی ظریف مثبت بوده و از چین به خاطر نقش مهم آن در حفظ توافق هسته ای، قدردانی کرد.

ظریف درباره رایزنی ها با روسیه و اروپا بر سر مسئله هسته ای ایران توضیحاتی ارائه داده و گفت که ایران خواستار حفظ تعامل نزدیک با چین و پایبندی به چندجانبه گرایی است.

وزیر امور خارجه کشورمان، روز دوشنبه، به روسیه سفر کرد و با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه این کشور بر سر مسائل دوجانبه رایزنی کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 907

به "وزیر خارجه چین: تمام طرف های برجام، جهت درست را در پیش گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه چین: تمام طرف های برجام، جهت درست را در پیش گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید