مجلس عراق درصدد تصویب قانون انتخاباتی جدید

به گزارش تفطن، در حالی که مجلس عراق جهت راضی کردن معترضان درصدد تصویب قانون انتخاباتی جدیدی است، رئیس مجلس این کشور اعلام کرد قانون انتخابات به صورت فردی و نه مطابق لیست ها را تأیید می کند.

مجلس عراق درصدد تصویب قانون انتخاباتی جدید

به نقل از سومریه نیوز، محمد الحلبوسی، رئیس مجلس عراق در جریان کنفرانس مطبوعاتی ضمن تاکید بر لزوم تلاش برای اعتمادسازی مجدد مردم عراق نسبت به فرایند سیاسی، خاطرنشان کرد: شرایط کنونی بر ما ایجاب می کند که به نفع هیچ حزب خاصی عمل نکنیم، زیرا ما با مساله وطن روبه رو هستیم.

وی با بیان اینکه باید برای اعتمادسازی مجدد ملت عراق به فرایند سیاسی تلاش کرد، بر اهمیت ادامه دادن به تلاش ها جهت تصویب قانون انتخابات مجلس و کمیساریای عالی انتخابات تاکید نمود. الحلبوسی همچنین شرح داد: دستورکار نشست دوشنبه شامل قانون انتخابات مجلسی و کمیساریای انتخابات بود. بر این باور هستیم که این قوانین نقشه راهی را در مورد عرصه سیاسی مورد اعتمادتر از سوی ملت عراق ایجاد می کند و اعتمادسازی شفاف و صریح ملت نسبت به فرایند سیاسی، ترسیم خواهد کرد.

رئیس مجلس عراق خاطرنشان کرد: قانون مطرح شده کنونی برای انتخابات مجلس شامل 50 درصد لیست شخصی و 50 درصد لیست انتخابی دارای ویژگی خاص برخی استان ها از جمله استان هایی است که در معرض اشغال گروه تروریستی داعش و عدم بازگشت آوارگان قرار داشتند.

الحلبوسی گفت: من شخصاً از اینکه انتخابات به صورت فردی برای همه مردم عراق باشد، حمایت می کنم و اینکه کاندیداها 100 درصد به صورت فردی باشند و ما در کنار آن، ویژگی خاص برخی از استان ها را لحاظ کنیم.

از سوی دیگر، الحلبوسی با هادی العامری، رهبر فراکسیون الفتح و تعدادی از رهبران فراکسیون های سیاسی به بررسی مسائل مربوط به قانون انتخابات و کمیساریای انتخابات پرداخت. بر اساس گفته یک منبع مجلسی، در این نشست شرایط عراق، اعتراضات و مسائل مربوط به تظاهرات در مناطق مختلف عراق مورد بررسی قرار گرفت.،ایسنا

بیشتر بخوانید،فروش سلول به زندانیان عراقی

14:37 ::

1398،9،4

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 870

به "مجلس عراق درصدد تصویب قانون انتخاباتی جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس عراق درصدد تصویب قانون انتخاباتی جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید