پوتین به دنبال کاستن از نقش نفت و گاز در صنعت انرژی روسیه

به گزارش تفطن، مسکو - خبرنگاران - رئیس جمهوری روسیه دکترین جدید امنیت انرژی روسیه را تایید کرد که در آن بر کاهش سهم نفت و گاز در انرژی این کشور تاکید شده است.

پوتین به دنبال کاستن از نقش نفت و گاز در صنعت انرژی روسیه

به گزارش خبرنگاران، سند دکترین امنیت انرژی روسیه روز سه شنبه در پورتال اخبار رسمی روسیه منتشر شده است و در آن بر کاهش سهم سوخت های هیدروکربنی (نفت و گاز) در تامین انرژی روسیه تاکید شد.

بر اساس این سند، سهم انرژی های جایگزین شونده در تامین انرژی روسیه باید افزایش یابد ضمن اینکه بر لزوم توسعه بازار داخلی گاز مایع در روسیه تاکید شده است.

گفتنی است، سند دکترین امنیت انرژی روسیه جایگزین سند قبلی می شود که در سال 2012 تدوین شده بود.

در سند جدید خاطرنشان شده است که تحریم هایی که علیه روسیه اعمال می شود، مانع از ایفای نقش فعال این کشور در تامین امنیت انرژی جهانی می شود.

در سند دکترین امنیت انرژی روسیه به فشار بیش از حد مالی بر بخش انرژی و سوخت روسیه اشاره شده که بر اثر افزایش مالیات ها و تعرفه های گمرکی و سایر تعرفه ها بوجود آمده و به ریسکی برای امنیت انرژی تبدیل شده است.

پوتین در این سند بر لزوم تنظیم سیستم مالیات کشور برای کاهش فشار بر بخش سوخت و انرژی و نیز تلاش برای جذب سرمایه گذاری در این بخش تاکید کرده است.

روسیه از صادرکنندگان عمده نفت و گاز در جهان است و روزانه بیش از 11 میلیون بشکه نفت تولید می کند و بخش عمده آن را به صورت نفت خام یا فرآورده های نفتی می فروشد.

صادرات گاز روسیه نیز در سال های اخیر به حدود 200 میلیارد مترمکعب رسیده است که بخش عمده آن به کشورهای اروپایی صادر می شود.

اروپام*391*1346*

منبع: ایرنا
انتشار: 30 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 383

به "پوتین به دنبال کاستن از نقش نفت و گاز در صنعت انرژی روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین به دنبال کاستن از نقش نفت و گاز در صنعت انرژی روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید