چند درصد مردم ماسک بزنند تا کرونا دست بردارد؟ ، حریرچی: مراسم عروسی و عزا کارها را پیچیده کرد

به گزارش تفطن، معاون کل وزارت بهداشت گفت: اگر 95 درصد مردم هنگام ورود و خروج از منزل، از ماسک استفاده کنند، آمار مبتلایان به ویروس کووید19 به شدت کاهش خواهد یافت.

چند درصد مردم ماسک بزنند تا کرونا دست بردارد؟ ، حریرچی: مراسم عروسی و عزا کارها را پیچیده کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، ایرج حریرچی در پاسخ به این پرسش که چرا آمار فوتی های مبتلا به کرونا همچنان رو به افزایش است، گفت: این موضوع ناشی از این است که در مقاطعی رعایت فاصله گذاری اجتماعی در جامعه کاهش یافت و مردم با برگزاری مراسم عروسی و عزا و انجام سفرها پروتکل های بهداشتی را رعایت نکردند. از طرف دیگر دولت به دلیل نیازهای اقتصادی مجبور به بازگشایی اصناف و اماکن شد.

وی افزود: همان طور که بارها اظهار شده، نتیجه آثار هر تغییر مثبت و منفی اجتماعی پس از چند روز یا چند هفته خود را نشان می دهد. به طوری که پس از 5 تا 10 روز موارد سرپایی افزایش پیدا می کند، 2 تا 4 هفته بعد شاهد افزایش موارد بستری هستیم و 4 تا 6 هفته بعد شاهد افزایش یا کاهش موارد مرگ هستیم.

  • چرا آمار فوتی های کرونا در ایران صعودی است؟ | آمار بی سابقه مرگ ایرانیان در یک شبانه روز

  • رکورد تازه قربانیان کرونا در ایران | 25 استان در شرایط قرمز و هشدار | حال 3589 بیمار بد است

  • آمار متوفیان کرونا در پایتخت 3 برابر شد | واکنش محسن هاشمی به درخواست تعطیلی مترو

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم های عروسی و عزا، عادی سازی شرایط و عادی پنداری شیوع بیماری که در مردم رخ داد باعث ایجاد این تغییرات شد، گفت: امیدواریم با رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم و استفاده همگانی از ماسک شاهد کاهش آمار مبتلایان باشیم. اگر 95 درصد مردم هنگام ورود و خروج از منزل از ماسک استفاده کنند، آمار مبتلایان به شدت کاهش خواهد یافت.

وی افزود: فرایند ارائه خدمت به بیماران مبتلا به کرونا همچنان ادامه دارد و ظرفیت پذیرش بیمارستان ها هم افزایش یافته، اما مهم ترین اصل برای مدیریت این بحران، توجه مردم به نکات بهداشتی است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1429

به "چند درصد مردم ماسک بزنند تا کرونا دست بردارد؟ ، حریرچی: مراسم عروسی و عزا کارها را پیچیده کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند درصد مردم ماسک بزنند تا کرونا دست بردارد؟ ، حریرچی: مراسم عروسی و عزا کارها را پیچیده کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید