کارخانه تولید لبنیات عراق آتش گرفت

به گزارش تفطن، کارخانه مهم دولتی لبنیات عراق معروف به کارخانه ابوغریب در غرب بغداد امروز (دوشنبه) دچار آتش سوزی گسترده شده و مقامات دولت عراق را با نگرانی کمبود تولید لبنیات در این کشور روبرو کرده است .

کارخانه تولید لبنیات عراق آتش گرفت

سازمان آتش نشانی عراق تا به امروز پیرامون علت این حادثه و خسارت های آن گزارش رسمی منتشر نکرده است.

برخی منابع رسانه ای عراق اعلام کردند که آتش سوزی به سالن های تولید آسیب نرسانده و اوضاع تحت کنترل است.

سلام السمیسم کارشناس برجسته اقتصادی عراق با انتشار ویدئویی در صفحه شخصی خود در توئیتر از آتش سوزی در این کارخانه، آن را مرتبط با جرائم اقتصادی و تهدید امنیت اقتصادی عراق دانسته است.

تارنمای شبکه تلویزیونی الفرات (ارگان خبری جریان حکمت ملی عراق) نیز آتش سوزی کارخانه لبنیات ابوغریب را گسترده توصیف کرده و افزود که هنوز علت حادثه معلوم نیست.

کارخانه لبنیات ابوغریب وابسته به سازمان صنایع و معادن عراق در منطقه ابوغریب در غرب بغداد که به داشتن منابع دامی شهرت دارد، قرار گرفته است .

این کارخانه در طول سال های گذشته به دلیل فعالیت عناصر تروریستی در این منطقه، بارها با تعطیلی روبرو شده و چند بار قبل از این نیز طعمه آتش شده است.

کارخانه ابوغریب همزمان با کارخانه صنایع شیر ایران (پگاه) در اواخر دهه 50 میلادی به کمک سازمان یونیسف با هدف ترویج مصرف لبنیات پاستوریزه در بین مردم منطقه راه اندازی شد.

این کارخانه برخلاف کارخانه لبنیات ایران در طول سال های حاکمیت رژیم بعث و بعد از آن با مسائل عدیده ای روبرو شده، امری که مانع توسعه این کارخانه شده است.

تا به امروز چند شرکت خارجی از جمله برخی شرکت های لبنیات ایرانی پیشنهاد سرمایه گذاری مشترک را در این کارخانه داده اند، اما پاره ای قوانین و مسائل دست و پاگیر عراق اجازه این سرمایه گذاری مشترک را نداده است.

یک شرکت ترکیه ای متخصص در تولید لبنیات آوریل سال گذشته با سازمان صنایع و معادن عراق و مدیریت این کارخانه برای سرمایه گذاری و توسعه کارخانه ابوغریب به توافق رسید.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1285

به "کارخانه تولید لبنیات عراق آتش گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارخانه تولید لبنیات عراق آتش گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید