کرملین: پوتین و ترامپ تلفنی درباره بحران ویروس کرونا گفت وگو کردند

به گزارش تفطن، رؤسای جمهور روسیه و آمریکا روز دوشنبه تلفنی درباره بحران شیوع ویروس کرونا در دنیا و ضرورت مقابله با آن، گفت وگو کردند.

کرملین: پوتین و ترامپ تلفنی درباره بحران ویروس کرونا گفت وگو کردند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کاخ کرملین روسیه روز دوشنبه از تماس تلفنی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره بحران شیوع ویروس کرونا و همکاری دو کشور برای مقابله با آن اطلاع داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در این بیانیه آمده است: سران دو کشور نگرانی عمیق خود درباره حجم شیوع جهانی ویروس کرونا را ابراز داشتند. آنها همدیگر را در جریان اقدامات خود برای مقابله با این تهدید که در روسیه و آمریکا اعمال شده، قرار دادند.

بر اساس اعلام کاخ کرملین روسیه، پوتین و ترامپ همچنین بر رایزنی میان وزارتخانه های انرژی دو کشور درباره اوضاع بازار نفت صحبت کردند.

کرملین بیان کرد: آنها به گفتگو درباره شرایط کنونی بازار جهانی نفت نیز پرداختند. آنها توافق کردند که رایزنی های آمریکا-روسیه درباره این موضوع به وسیله وزیران انرژی ادامه پیدا کند.

آخرین آمار حاکی از آن است که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا از 145 هزار نفر فراتر رفته و میزان مرگ و میر مبتلایان به کرونا در این کشور نیز به 2608 نفر رسیده است.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در روسیه نیز به 1836 نفر رسیده و در مجموع 9 نفر از مبتلایان به کرونا در این کشور جان خود را از دست داده اند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1193

به "کرملین: پوتین و ترامپ تلفنی درباره بحران ویروس کرونا گفت وگو کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرملین: پوتین و ترامپ تلفنی درباره بحران ویروس کرونا گفت وگو کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید