کنفرانس خبری سخنگوی وزارت خارجه چین درباره سفر ظریف به پکن

به گزارش تفطن، ایرنا نوشت: سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین با اشاره به سفر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به چین اظهار کرد پکن آماده توسعه همکاری ها با ایران در بخش های مختلف است.

کنفرانس خبری سخنگوی وزارت خارجه چین درباره سفر ظریف به پکن

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

گنگ شوانگ روز دوشنبه در کنفرانس خبری هفتگی خود در پکن اضافه نمود: ظریف امروز دوشنبه در راس هیاتی وارد چین شده است و با وانگ یی همتای چینی خود دیدار و گفت و گو کرد.

او گفت: چین و ایران همیشه در چهار دهه گذشته روابط پایدار و رو به رشدی داشته اند و وزرای خارجه دو کشور نیز امروز در پکن درباره موضوعات بین المللی و منطقه ای مورد علاقه دو طرف گفت و گو کردند.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر امروز دوشنبه در صدر هیاتی وارد فرودگاه پکن شد و از سوی مقامات این کشور و همچنین سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین مورد استقبال نهاده شد.

وزیر خارجه ایران قرار بود روز یکشنبه سوم شهریور به چین سفر کند اما با توجه به سفر دوباره ظریف به فرانسه، او بامداد دوشنبه راهی پکن شد.

ظریف عصر یکشنبه به بیاریتز محل برگزاری نشست سران گروه هفت در فرانسه رفت و در آنجا با امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه و ژان ایو لودریان وزیر خارجه آن کشور و نمایندگانی از آلمان و انگلیس ملاقات کرد.

ظریف بعد از دو روز اقامت در پکن، راهی ژاپن و مالزی خواهد شد.

23311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 6 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 532

به "کنفرانس خبری سخنگوی وزارت خارجه چین درباره سفر ظریف به پکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنفرانس خبری سخنگوی وزارت خارجه چین درباره سفر ظریف به پکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید