109 هزار خانه خالی تا الان شناسایی شد

به گزارش تفطن، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: با آغاز عملیات اجرایی سامانه ملی املاک و اسکان در مرحله اول 109 هزار واحد خالی تا به امروز شناسایی شده است.

109 هزار خانه خالی تا الان شناسایی شد

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: با آغاز عملیات اجرایی سامانه ملی املاک و اسکان با ارسال 1.5 میلیون پیامک برای مالکین در مرحله اول 109 هزار واحد خالی تا به امروز شناسایی شده است.

محمودزاده گفت: در سامانه املاک و اسکان تا به امروز برای 13 میلیون و 400 هزار واحد شناسنامه ایجاد نموده ایم که حدود 50 درصد املاک کشور است.

او با بیان این که خلائ قانون نداریم درخصوص روش شناسایی خانه های خالی گفت: از تضارب اطلاعاتی که از دستگاه های مختلف جمع آوری می گردد واحد های خالی شناسایی می شوند.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: اکنون تا تصویب و اجرای قانون جدید، بر اساس قانون قبل از خانه های خالی مالیات اخذ می گردد.

محمودزاده گفت: هدف از اجرای این قانون فقط تشویق و ترغیب مالکین برای عرضه واحد های خالی به بازر است و هیچ اجباری در کار نیست مالکان می توانند خانه هایشان را اجاره ندهند، اما باید مالیات ان را بدهند. واحد های بسیاری داریم که استفاده نمی گردد و این آسیب های مالی و اجتماعی در پی دارد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1493

به "109 هزار خانه خالی تا الان شناسایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "109 هزار خانه خالی تا الان شناسایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید