17 کشته و 800 مجروح در بزرگترین تظاهرات ضد دولتی در کلمبیا

به گزارش تفطن، بزرگترین تظاهرات ضد دولتی در کلمبیا تا به امروز منجر به کشته شدن 17 تن و جراحت 800 نفر شده است.

17 کشته و 800 مجروح در بزرگترین تظاهرات ضد دولتی در کلمبیا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به دنبال برگزاری عظیمترین تظاهرات ضد دولتی در کلمبیا طی روزهای گذشته 17 نفر تا به امروز کشته و 800 تن مجروح شدند.

خبرگزاری فرانسه دوشنبه شب به وقت تهران گزارش داد که در پنج روز گذشته و به دنبال برگزاری عظیمترین تظاهرات ضد دولتی در کلمبیا شماری کشته و مجروح شده اند. این تظاهرات در اعتراض با برنامه اصلاحات مالیاتی پیشنهادی دولت کلمیبا بوده است.

به گفته منابع آگاه، 16 غیر نظامی و یک مامور پلیس از جمله کشته شدگان این تظاهرات هستند و 846 تن از جمله 206 غیرنظامی نیز مجروح شده اند. ایوان دوکه رئیس جمهور ونزوئلا در مواجهه با ناآرامی ها دستور خروج این پیشنهاد اصلاحات مالیاتی را از کنگره داده است.

بانک مرکزی کلمبیا نیز آدینه گذشته هشدار داد که ناکامی در تصویب برنامه اصلاح مالیاتی تاثیر منفی بر اقتصاد این کشور خواهد گذاشت.

شبکه خبری تی آر تی ترکیه نیز در این زمینه نوشت که علاوه بر بوگوتا پایتخت کلمبیا، در بسیاری از شهرهای مهم کشور نیز تظاهرات و تجمعات اعتراضی با حضور هزاران نفر برگزار گردید. کالی سومین شهر عظیم کلمبیا شاهد شدید ترین تظاهرات و آتش دریافت چندین اتوبوس شهری بود. در این شهر به دنبال شدت تظاهرات مقررات منع تردد اعمال شد.

این کشور تنش های مرزی با ونزوئلا، همسایه خود نیز دارد. وزیر دفاع ونزوئلا اخیرا از درگیری نیروهای مسلح ونزوئلا با شبه نظامیان کلمبیایی در ایالت آپوره در غرب این کشور اطلاع داد. ولادیمیر پادرینو وزیر دفاع ونزوئلا به شمار تلفات نیروهای این کشور در درگیری ها اشاره ای نکرد.

درگیری های قبلی اواخر ماه مارس در این منطقه باعث شد هزاران غیرنظامی ونزوئلا از مرزهای کلمبیا فرار نمایند. پادرینو در اوایل آوریل نیز از دستگیری 33 نفر به همراه هشت کشته و 34 زخمی از نیروهای ونزوئلا اطلاع داد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 خرداد 1400 بروزرسانی: 3 خرداد 1400 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1924

به "17 کشته و 800 مجروح در بزرگترین تظاهرات ضد دولتی در کلمبیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "17 کشته و 800 مجروح در بزرگترین تظاهرات ضد دولتی در کلمبیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید