54 درصد انگلیسی ها موافق برگزیت هستند

به گزارش تفطن، نظر سنجی یک روزنامه انگلیسی نشان می دهد که 54 درصد آنها خواستار خروج از اتحادیه اروپا به هر طریق ممکن هستند.

54 درصد انگلیسی ها موافق برگزیت هستند

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش ایرنا، نظرسنجی اجرا شده توسط روزنامه دیلی تلگراف نشان می دهد که اکثر مردم انگلیس بر این باورند که نخست وزیر جدید این کشور باید انگلیس را به هر طریق ممکن از اتحادیه اروپا خارج کند حتی اگر این موضوع مستلزم تعلیق مجلس این کشور باشد.

بر اساس این نظرسنجی، 54 درصد شرکت نمایندگان با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا حتی به قیمت تعلیق مجلس و جلوگیری از عملی شدن اهداف نمایندگان مخالف بوریس جانسون نخست وزیر جدید، موافق هستند.

جانسون به رغم مخالفت نمایندگان مجلس این کشور برای خروج بدون توافق از برگزیت، متعهد شده است که کشورش را تا تاریخ 31 اکتبر امسال (9 آبان ماه) در صورت لزوم بدون دستیابی به توافق از اتحادیه اروپا خارج کند.

وی اعلام نموده است که او خواهان خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا نیست، اما ضروری است که برای آن نیز آماده باشد.

ماه گذشته، نزدیکان جانسون اظهار داشتند که او میخواهد برای جلوگیری از مخالفت نمایندگان مجلس با طرح دولت درباره چگونگی خروج از اتحادیه اروپا، مجلس را تعلیق کند که نمایندگان مجلس انگلیس نیز با اکثریت آراء به طرح جنجالی تعلیق مجلس برای تحقق خروج انگلیس از اتحادیه اروپا رای منفی دادند.

این درحالی است که 46 درصد از شرکت نمایندگان در این نظرسنجی نیز با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا مخالفت کردند. این نتایج از آرای یک هزار و 645 شرکت نماینده به دست آمده است.

در همان نظرسنجی تعیین شد که حمایت از حزب محافظه کار با 6 درصد افزایش به 31 درصد رسیده است، در حالی که 27 درصد اظهار داشتند که از حزب مخالف، یعنی حزب کارگر حمایت می نمایند.

در پی یک همه پرسی در سال 2016 برای خروج، لندن اظهار داشت در 29 مارس 2017 رویه رسمی برای خروج را شروع خواهد نمود، که در دیرترین حالت تا 31 مارس 2019، بریتانیا را از اتحادیه اروپا خارج خواهد نمود.

فرآیند برگزیت، خارج شدن بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلندشمالی) از اتحادیه ای است که قواعد تجاری، سیاسی و قضایی کشورهای عضو را رقم می زند. بریتانیا اولین کشور در این اتحادیه است که قصد خروج از آن را دارد، از این رو فرآیند خروجش با پیچیدگی هایی روبرو شده و دارای مولفه های متعددی است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 478

به "54 درصد انگلیسی ها موافق برگزیت هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "54 درصد انگلیسی ها موافق برگزیت هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید