آب و هوای پاتایا

به گزارش تفطن، آب و هوای شهر زیبا و ساحلی پاتایا در تمام طول سال، گرم بوده و میانگین دمای آن در اوج به 29 درجه سانتیگراد می‌رسد. این جزیره، در بالای خلیج تایلند قرار دارد و در معرض بادهای موسمی سالانه است.

آب و هوای پاتایا

فصل سرد پاتایا

در شهر پاتایا فصل سرد از ماه نوامبر آغاز شده و تا فوریه ادامه دارد. در این فصل که آن چنان سرد نیست، باران بسیار کم و گرما اما نه خیلی داغ است. بالاترین درجه متوسط دما در این ماه‎‌ها 31 درجه سانتیگراد و پایین‌ترین درجه حدود 21 درجه سانتی‌گراد است. در این زمان شهر پاتایا بیشترین تعداد گردشگر را به چشم می‌بیند. انتظار می‌رود قیمت سفر در این فصل، به دلیل آب و هوای مناسبی که دارد، بالا بیاید. برای تجربه یک سفر متفاوت در تور پاتایا بهترین زمان را برای سفر انتخاب نمایید.

فصل گرم پاتایا

این فصل شامل گرمترین ماه‎های شهر پاتایا می‎شود. این ماه‌ها آوریل و مه هستند. که بیشترین دما در این ماه‌ها 33 درجه سانتی‌گراد و کمترین دما در شهر پاتایا بین 25 تا 27 درجه سانتی‌گراد است. این فصل سوزان و گرم که ناخوشایند است و برای افرادی که زیاد گرما را دوست ندارند، مناسب نمی‌باشد. نسیم دریا، به خنک شدن هوا کمک می‌کند اما با این حال، رطوبت بسیار بالا می‌باشد. در این زمان، میزان بارش بسیار کم بوده و بیشتر در اواخر ماه‌های مه و آوریل باران می‌بارد.

فصل بارندگی پاتایا

باران‌های سیل آسا شدید و کوتاه بین ماه‌های ژوئن و اکتبر معمولا اتفاق می‌افتد، این فصل برای گردشگران، کم اهمیت بوده چون میزان بارندگی شهر پاتایا بسیار زیاد است. بارندگی شهر پاتایا در این فصل به این صورت نیست که یک شبانه روز به طور کامل باران ببارد. میزان درجه حرارت در این ماه‌ها در طول روز در حدود 31 درجه سانتی‌گراد است و این دما در شب در حدود  25 تا 27 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید. اگر به شلوغی علاقه‌ای ندارید بهترین زمان سفر برای شما این فصل است. چون کافه‌ها کمتر شلوغ هستند و نرخ هتل‌ها بسیار پایین است.

انتشار: 24 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 55

به "آب و هوای پاتایا" امتیاز دهید

4 کاربر به "آب و هوای پاتایا" امتیاز داده اند | 4.8 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب و هوای پاتایا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید