اتحاداقوام ایرانی تابلو زیبایی ازوحدت رادر جهان به نمایش می گذارد

به گزارش تفطن، به گزارش خبرنگاران، گریگور چیفچیان یکشنبه شب در جریان دیدار با مشاور رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی اظهارداشت: در سایه انقلاب اسلامی سالهاست اقوام و ادیان مختلف در کشور کنار هم به صورت مسالمت آمیز زندگی می نمایند و توجه و عنایات رهبر معظم انقلاب نیز بر گسترش این کنار هم بودن تاکید دارد.

اتحاداقوام ایرانی تابلو زیبایی ازوحدت رادر جهان به نمایش می گذارد

وی با بیان اینکه اتحاد ادیان و اقوام موجب توسعه و آبادانی کشور می گردد افزود: اتحاد اقوام و ادیان در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مایه مباهات و خرسندی است چرا که اقوام ایرانی دست در دست هم برای توسعه و آبادنی کشورشان کوشش می نمایند.

چیفچیان با ابراز تاسف از اینکه برخی به دنبال رواج تقابل و نبرد بین ادیان در آن هستند گفت: اقوام و ادیان مختلف همانند تکه های موزاییک هستند که وقتی به درستی در کنار هم چیده می شوند، تصویری زیبا از یک تابلوی خوش نقش و نگار به وجود می آورد.

اسقف اعظم خلیفه گری ارامنه آذربایجان افزود: برخورداری اقلیت های دینی از حقوق مساوی با مسلمانان، نشانه رعایت حقوق شهروندی در ایران است و این موضوع باید به جهانیان اعلام گردد.

وی، رهبر معظم انقلاب و پیش از ایشان امام راحل را محور اتحاد بین اقوام و ادیان مختلف بیان کرد و ادامه داد: امام راحل به آنچه که در خصوص احترام به اقوام و ادیان طی اوایل پیروزی انقلاب اسلامی وعده داده بودند، جامه عمل پوشاندند و رهبری نیز همین رویکرد را ادامه دادند.

چیفچیان افزود: اقلیت های دینی در نظام اسلامی همواره در کنار برادران مسلمان بوده و از آرمان های این نظام دفاع نموده اند.

در این دیدار علاوه بر اسقف اعظم خلیفه گری ارامنه آذربایجان، کشیش کلیسای ارامنه ارومیه و جمعی از شخصیت های فرهنگی و اساتید دانشگاه جامعه ارامنه نیز حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 258

به "اتحاداقوام ایرانی تابلو زیبایی ازوحدت رادر جهان به نمایش می گذارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحاداقوام ایرانی تابلو زیبایی ازوحدت رادر جهان به نمایش می گذارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید