اجرای طرح بازآفرینی شهری خمین نیازمند 470میلیارد ریال بودجه است

به گزارش تفطن، به گزارش خبرنگاران، ابوالفضل مرتضیان روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان خمین، ضمن بیان اینکه تاکنون 80درصد ناوگان حمل و نقل درون شهری خمین نوسازی گردیده، اظهار کرد: در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری خمین، به ازای هر دستگاه تاکسی 200میلیون ریال تسهیلات بانکی با نرخ سود 18 درصد به متقاضیان اعطا می گردد.

اجرای طرح بازآفرینی شهری خمین نیازمند 470میلیارد ریال بودجه است

وی با بیان اینکه به ازای هر یک هزار و 500نفر در کشور یک دستگاه تاکسی خدمات حمل و نقل ارائه می دهد، ادامه داد: باتوجه به جمعیت 75هزار نفری این شهرستان، 305 دستگاه تاکسی در شهرستان خمین فعال و در این راستا ظرفیت تکمیل است.

مرتضیان با اشاره به بیمه تاکسیران های شهرستان خمین اعلام کرد: با توجه به قطع بودن سیستم بیمه تاکسیرانی در کشور، در حال حاضر 12درصد تاکسیران های شهرستان خمین فاقد بیمه هستند.

شهردار خمین با اشاره به پروژه های نیمه تمام شهرداری گفت: 38پروژه نیمه تمام شهرداری در امسال در دستور کار واقع شده است و امید است تعدادی از این پروژه ها تا انتها امسال تکمیل و بهره برداری گردد.

وی خاطر نشان کرد: تکمیل پروژه میدان نقش امام و پروژه مجتمع آفتاب که از پروژه های نیمه تمام بالای ده سال است در دستور کار واقع شده است.

مرتضیان پروژه خیابان 35متری، کف فرش ضلع غربی و شرقی بلوار بهشتی، ساماندهی آرامستان قدیم و جدید و یکسان سازی قبور در آرامستان جدید، تکمیل ساختمان اداری شهرداری با پیشرفت فیزیکی بیش از 70 درصد را از پروژه های دیگر در دست اقدام بیان کرد.

شهردار خمین، با بیان اینکه میزان ارزش اضافه کرده براساس سرانه جمعیتی پرداخت می گردد، در چهار ماهه نخست امسال میزان ارزش اضافه کرده تعلق گرفته به شهرداری را 30میلیارد ریال بیان کرد و اضافه کرد: این درحالی است که امسال 120میلیارد ریال در حوزه عمران و آبادانی شهرستان خمین هزینه گردیده است.

مرتضیان با اشاره به طرح باز آفرینی شهری ادامه داد: در شهرستان خمین محله محسن آباد، محله اسماعیل بیگی و محله یادگار امام پروژه های محلات هدف بازآفرینی شهری خمین هستند که پیش بینی اعتبار برای اجرای این طرح 476میلیارد ریال است.

وی اعلام کرد: در راستای مقابله با بحران کمبود منابع آبی، بیش از 90درصد انشعابات آب شرب خمین از سیستم آبیاری فضای سبز شهر جداسازی و انشعابات غیرمجاز نیز ساماندهی گردیده است.

مرتضیان میزان فضای سبز خمین را 100 هکتار بیان کرد و اضافه کرد: سرانه فضای سبز در کشور 24متر مربع، استان مرکزی 11متر مربع و در شهرستان خمین 14متر مربع است که در این زمینه شهرستان خمین در شرایط مطلوبی واقع شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 171

به "اجرای طرح بازآفرینی شهری خمین نیازمند 470میلیارد ریال بودجه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح بازآفرینی شهری خمین نیازمند 470میلیارد ریال بودجه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید