استانهایی که صاحب فن بازار شده اند...

به گزارش تفطن، کارگزار فن بازار ملی البرز گفت: در حال حاضر 15 استان کشور دارای فن بازار هستند و در کوشش هستیم سایر استان ها هم صاحب فن بازار شوند.

استانهایی که صاحب فن بازار شده اند...

علیرضا رضایی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اظهار کرد: البرز در حوزه فن بازار استان تازه کاری است و به تازگی وارد سومین سال فعالیت خود شده است.

وی ادامه داد: درمجموع 6 سال از عمر فن بازارها در کشور می گذرد و اصفهان، فارس، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی اولین شهرهایی بودند که صاحب فن بازار شدند.

وی در ادامه با اشاره به کارکرد فن بازارها گفت: فن بازارها هم برای اشخاص و هم برای شرکت ها برنامه های ویژه ای دارند که بر اساس ظرفیت های شرکت ها، برنامه ها را ارائه می دهند. کارگزاران فن بازارها با مراجعه به شرکت ها به دنبال نوآوری های خاص هستند تا بتوانند با تکیه بر این نوآوری ها زمینه تبدیل آن ها به شرکت دانش بنیان را فراهم نمایند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: شرکتی که دانش بنیان بگردد از 110 خدمت دولت مثل معافیت مالیاتی، معافیت بیمه ای و معافیت گمرکی برخوردار می گردد. علاوه بر این، کارگزاران فن بازارها با مراجعه به شرکت ها مسائل فناوری آنها را شناسایی و با یاری شبکه مستقر در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای حل این مسائل گام برمی دارند.

کارگزار فن بازار ملی البرز ادامه داد: در کنار این موارد، کارگزاران فن بازارها در زمینه هایی مثل فروش محصولات و تامین بخشی از هزینه های حضور شرکت ها در نمایشگاه داخلی و خارجی اقدامات لازم را انجام می دهند.

رضایی با اشاره به نقش حمایت فن بازارها از اشخاص حقیقی گفت: مشکل اغلب افراد نخبه و صاحب ایده، نداشتن سرمایه است و فن بازارها با برگزاری استارتاپ دموهای تخصصی زمینه تبدیل این ایده به طرح ها را فراهم می نمایند. فن بازارها زمینه ای فراهم می نمایند که ایده های افراد نخبه، ثبت و زمینه تجاری سازی آنها فراهم گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 267

به "استانهایی که صاحب فن بازار شده اند..." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استانهایی که صاحب فن بازار شده اند..."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید