بسیاری از مجتمع های تجاری پاکدشت غیرمجاز ساخته شده است

به گزارش تفطن، به گزارش خبرنگاران، داریوش پازوکی صبح یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه طی سخنانی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی صحیح گفت: اطلاع رسانی و عرصه خبر همواره با سختی های دشواری همراه بوده است، سختی کار یک خبرنگار از لحظه انشاء خبر شروع می شود، ادبیات مختلف در انتشار یک خبر اهمیت فراوانی دارد.

بسیاری از مجتمع های تجاری پاکدشت غیرمجاز ساخته شده است

وی ضمن تاکید بر تجلیل از خبرنگاران افزود: یک واحد برای استقرار خانه مطبوعات در پاکدشت و نیز نام گذاری یکی از خیابان های شهر به نام شهید خبرنگار، صارمی در دستور کار شهرداری برای احترام به قشر خبرنگاران قرار دارد.

شهردار پاکدشت در خصوص طرح تفصیلی این شهر گفت: در طرح تفصیلی پهنه های مختلفی وجود دارد، که بنا به معبر و گذر متفاوت امکان ساخت تعداد طبقات مختلف وجود دارد، زمانی که پروانه 4 طبقه صادر می شود، امکان کنترل طبقات بالاتر عملا نیست و مشکلاتی به همراه دارد، باید تعداد طبقات، با تعداد پارکینگ ها و عرض گذر متناسب باشد، تنها شهرداری نیست، که می بایست در خصوص جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز فعالیت کند، هیچ گاه با یک واحد در شهرداری نمی توان جلوی ساخت و ساز غیرمجاز را گرفت.

پازوکی به برخی اعمال نفوذها برای ساخت و ساز غیرمجاز اشاره کرد و افزود: شهرداری نمی تواند، بدون حمایت دیگر نهادها و نیز حمایت مردمی در مقابله با ساخت و ساز موفق باشد، مادامی که ساخت و ساز غیرمجاز جرم تلقی نشود، نمی توان در این عرصه موفق بود

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر نداشتن پارکینگ در برخی از مجتمع های تجاری پاکدشت، گفت: اکثر پاساژهای داخل مامازن به طور غیرقانونی شکل گرفته و بدون رعایت ضوابط شهرسازی و اخذ پروانه و پارکینگ مشکلاتی را به شهر تحمیل می کند.

مدیر شهری پاکدشت با بیان این که سرعت گسترش شهر پاکدشت از سرعت عملیات عمرانی شهرداری این شهر بیشتر است، گفت: فعالیت های شرکت های آب و فاضلاب، برق، گاز، مخابرات و حوادث و نیز کیفیت آسفالت ها سبب ایجاد مشکلاتی در کیفیت معابر شهر می شود، بودجه ای که ما در اختیار داریم، در حدی نیست، که بتوانیم، در چرخه ای مشخص اقدام به آسفالت معابر کنیم.

وی عدم مدیریت واحد شهری را از چالش های جدی در شهرهای کشور دانست و گفت: مادامی که ادارات خدمات رسان به طور جداگانه اقدام به تعریف پروژه کند، مشکلات متعددی در مدیریت شهری و کیفیت معابر وجود دارد.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 27 مرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 163

به "بسیاری از مجتمع های تجاری پاکدشت غیرمجاز ساخته شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسیاری از مجتمع های تجاری پاکدشت غیرمجاز ساخته شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید