بهره برداری از بالغ بر2 هزار میلیارد تومان پروژه در فارس

به گزارش تفطن، به گزارش خبرنگاران، اسماعیل تبادار یکشنبه شب در نشست خبری با بیان اینکه پروژه انتقال آب از خلیج فارس به صنایع انرژی بر لامرد در هفته دولت کلنگ زنی می گردد، اضافه نمود: پروژه های هفته دولت در قالب آب رسانی، افتتاح بزرگراه آب شهری ، امور آموزشی فرهنگی بهداشت و درمان، برق رسانی روستایی و شهری، عمران شهری و شهرداری، ورزشی، پروژهای عمرانی و زیر بنایی و اشتغال زایی در بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری است.

بهره برداری از بالغ بر2 هزار میلیارد تومان پروژه در فارس

استاندار فارس با بیان این نکته یکی از مسائلی مهمی که در جامعه عنوان می گردد موضوع اشتغال است، گفت: اشتغال یکی از ضرورت های اصلی جامعه ما است. در این خصوص باید گفت نرخ بیکاری در استان فارس در سال 91 معادل 16.5 درصد بود که در سه ماهه نخست سال جاری به 9.9 رسیده در حالیکه نرخ بیکاری در کشور 12.1 درصد است.

تبادار اضافه کرد: نرخ مشارکت اقتصادی در سال 92 نزدیک به 37.2 درصد بوده که این آمار در سال 97 به 41 درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در سال 92 رتبه استان در فضای کسب و کار 19 بوده و اکنون به رتبه 2 ارتقا پیدا نموده، گفت: هدف گذاری ما در سال گذشته در حوزه سرمایه گذاری 555 میلیون دلار بود که به بیش از یک میلیارد و 8 میلیون دلار رسیدیم.

تبادار گفت: سال جاری بیش از 11هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در قالب طرح های زیر ساختی به بهره برداری می رسد و توجه به طرح های زیر ساختی از جمله مهم ترین موضوعاتی که به آن توجه گردیده است.

وی توضیح داد: از 335 واحد که مشکلاتشان در برطرف موانع فراوری مطرح شد که مشکلات 198 واحد به طور کامل حل شد.

استاندار فارس اضافه کرد: در کارگروه برطرف موانع فراوری 109 جلسه برگزار گردید که بیش از 526 مصوبه داشته که از طریق برگزاری این جلسات هزار و 164میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای مشکل دار پرداخت گردیده است.

تبادار با اشاره به رتبه نخست استان فارس در تصادفات جاده ای گفت: برای کاهش تصادفات جاده ای ساخت 500 کیلومتر بزرگراه با اعتبار بالغ بر یک هزار میلیارد تومان در دستور کار است.

وی با بیان اینکه برگزاری نشست های مردمی در دستور کار قرار گرفته است، اضافه کرد: این جلسات برای برطرف مشکلات مردمی و به صورت عملیاتی باشد.

با حکم سرپرستی برای آموزش و پرورش مخالف بودم/ معین تکلیف در هفته جاری

استاندار فارس در مورد معین تکلیف اداره کل آموزش و پرورش استان فارس گفت: من در ابتدا نیز با حکم سرپرستی مخالف بودم و از وزیر خواستم از این تصمیم صرف نظر کند و هر روز خبر هایی در مورد انتصاب افراد به گوش می رسد و این مهم نگرانی ما را برای تصمیم گیری مدیریت آموزش و پرورش تشدید نموده است.

تبادار یادآور شد: گلایه های خود را به مسئولان کشوری گوشزد نموده ایم و استان فارس از استان های مهم کشور که دارای 59 منطقه آموزشی که تکلیف آن معین نیست.

وی اضافه کرد: در این هفته تکلیف این اداره معین و مدیر مربوطه معارفه می گردد.

کلنگزنی خط انتقال آب از خلیج فارس به منطقه انرژی بر لامرد

استاندار فارس در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد کلنگ زنی اتصال آب از خلیج فارس به منطقه صنعتی و انرژی بر لامرد گفت: بالاخره این پروژه در هفته دولت کلنگ زنی می گردد.

تبادار در پاسخ به سوال در مورد افتتاح آزاد راه شیراز اصفهان گفت: تا تمام قطعات این پروژه تامین نگردد از این پروژه بهره برداری نخواهد شد.

وی در مورد تهیه و تدوین سند راهبردی استان فارس متشکل از کشاورزی، صنعت، آب شرب و...گفت: بر اساس این سند شاهد کاهش 70 درصدی کشت برنج هستیم.

اطلاع دقیقی از تعداد مدیران بازنشسته فارس ندارم

استاندار فارس به قانون منع بازنشستگان در دستگاه اجرایی دولت گفت: من از این قانون مشتاقانه استقبال می کنم اما اطلاع دقیقی از تعداد مدیران بازنشستگان استان فارس ندارم ولی از زمان حضورم در استان فارس کوشش کردم تا از نیروهای جوان استفاده کنم و دستور دادم از جوان های صفر کیلومتر به عنوان بخشدار استفاده نمایند.

وی از حوزه گردشگری به عنوان یکی از،ظرفیت های بزرگ فارس،یاد کرد و اضافه کرد: پارسال پس از هشت سال نمایشگاه گردشگری بین المللی در استان فارس گشایش یافت ولی با وجود حواشی که داشت سال جاری کوشش خواهیم کرد که در حد اعلا برگزار گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 170

به "بهره برداری از بالغ بر2 هزار میلیارد تومان پروژه در فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از بالغ بر2 هزار میلیارد تومان پروژه در فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید