جزیره زیبا و خارق العاده سانتورینی در یونان

به گزارش تفطن، سانتورینی یکی از جزایر معروف، در جنوب کشور یونان بوده که یکی از مقاصد تور کشتی کروز یونان است. سانتورینی به دلیل خانه‌های سفید رنگ با سقف آبی خود مشهور شده است.

جزیره زیبا و خارق العاده سانتورینی در یونان

سانتورینی یک جزیره مشرف به دریای اژه است و یکی از 5 جزیره‌ای است که از بقایای آتشفشان و در دهانه آن به جامانده‌اند. آب این دریاچه در دهانه این آتشفشان قرار داشته که به دام افتاده و از دو نقطه شمال غربی و جنوب غربی با دریای اژه در ارتباط می‌باشد. بزرگترین نقطه قابل سکونت این جزیره دهکده فیرا (Thira or Fira) می‌باشد که در میان این جزیره قرار دارد و دارای فرودگاهی می‎باشد که همه روزه پروازهایی از آتن تردد می‌کنند.

ثروتمندان از بعضی نقاط جهان جهت انجام مراسم ازدواج به این جزیره خارق‌العاده سفر می‌کنند و یا حتی این جزیره پر از شگفتی را برای ماه عسل انتخاب می‌کنند. شمالی‌ترین قسمت این جزیره، دهکده‌ای به نام اویا (Oia) بوده که شهرت جهانی دارد. 

دسترسی به این جزیره از طریق هوایی و هم دریائیی میسر بوده و پروازهایی از آتن به مقصد فرودگاه فیرا انجام می‌گردد که یک پرواز 45 دقیقه‌ای است. سریعترین روش رسیدن به جزیره می‌باشد. این پرواز توسط شرکت‌های هواپیمایی اژه (Aegean Airline) و المپیک ایر (Olympic Air) انجام می‌گردد. فرودگاه فیرا در ساحل شرقی این جزیره قرار دارد که با اتومبیل حدود 7 دقیقه تا فیرا و 30 دقیقه تا اویا فاصله دارد. بهترین راه جهت دسترسی به منطقه مسکونی استفاده از اتوبوس های فرودگاه برای رسیدن به فیرا و یا استفاده از تاکسی به محل اقامت است. کرایه تاکسی بر حسب به مسافت بین 7 تا 30 یورو متغییر است. 

به وسیله قایق و یا با تور یونان می‎توان به جزیره سانتورینی می‌رسد که بسته به نوع آنها، قیمت بلیط و مدت زمان سفر متفاوت است. این سفر دریایی بین 5 تا 11 ساعت به طول انجامیده و هزینه بلیط یک طرفه به جزیره سانتورینی نیز از 25 تا 50 یورو است. استفاده از حمل‌ونقل دریائی در فصل تابستان رواج بیشتری داشته و اسکله اصلی جزیره، اسکله آتینیوس (Athinios) نام داشته که با اتوبوس به مدت 15 دقیقه و قیمت 2 یورو از دهکده فیرا می‌توان به این اسکله رسید.

هزینه کرایه روزانه تاکسی به طور میانگین در فصل سرد (اکتبر تا آپریل) 25 یورو هزینه داشته که در فصل پر رفت و آمد (می تا سپتامبر) به حدود 30 یورو می‌رسد. هزینه اتوبوس از فیرا به اویا نیز 8 یورو بوده و 25 دقیقه طول می‌کشد.  

این جزیره دارای بیش از 300 روز آفتابی در سال است. درجه حرارت در فصل پرگردشگر (اواسط می تا انتهای سپتامبر) بین 26 تا 30 درجه سانتی گراد بوده که درجه حرارت در بهار برای گشت و گذار و اکتشاف در جزیره بسیار مناسب می‌باشد. تور کشتی کروز یونان پر از جاذبه برای بازدید برای شما خواهد بود.

انتشار: 24 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 22

به "جزیره زیبا و خارق العاده سانتورینی در یونان" امتیاز دهید

5 کاربر به "جزیره زیبا و خارق العاده سانتورینی در یونان" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزیره زیبا و خارق العاده سانتورینی در یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید