خدمات فضای ابری برای خودروها با همکاری فولکس و مایکروسافت

به گزارش تفطن، خودروسازی فولکس واگن و شرکت فناوری مایکروسافت با همکاری هم خدمات فضای ابری را برای خودروهای متصل فراهم می نمایند.

خدمات فضای ابری برای خودروها با همکاری فولکس و مایکروسافت

به گزارش خبرنگاران و به نقل از انگجت، استراتژی فولکس واگن برای خودروهای هوشمند فراتر از ایجاد یک سیستم عامل برای آنها است. این خودروساز می خواهد خدمات یکپارچه اینترنتی را نیز داشته باشد.

به همین منظور، این شرکت برای ساخت فضای ابری خودروسازی فولکس واگن و ارائه امکانات اینترنتی سازگار با مدل ها، از جمله هنگامی که راننده خارج از خودروی خود است، با مایکروسافت همکاری خواهد نمود.

در حالی که این دو شرکت به این ویژگی ها به طور دقیق اشاره نکرده اند، چرا که هنوز در مراحل اولیه توسعه هستند، اما می توان گفت به دنبال این هستند که به عنوان مثال وقتی در حالت پیاده در حال گوش کردن موسیقی هستید، به هنگام ورود به خودرو نیز آن آهنگ از سیستم صوتی خودرو پخش گردد یا در هنگام عزیمت به دفتر کار خود، خودرو شما را به یک تماس کنفرانسی وصل کند.

همچنین می توان سرویس های فولکس واگن مانند اشتراک گذاری خودرو را انتظار داشت.

این سیستم موسوم به فضایی ابری خودرویی(Cloud Automotive) روی پلتفرم Azure مایکروسافت اجرا می گردد، اما همچنین می تواند خدماتی که شما با آن آشنا هستید مانند اسکایپ را ارائه دهد.

این یک تعهد کوچک برای فولکس واگن نیست و این خودروساز در حال ایجاد یک نهاد قانونی جدید در نزدیکی ستاد مرکزی مایکروسافت برای ساختن این فناوری است که با یک شورای اجرایی شامل رهبران دو شرکت اداره می گردد.

هیچ برنامه مشخصی برای راه اندازی این پلتفرم اعلام نشده است، اگرچه که فولکس واگن قصد دارد سیستم عامل جدید خود را در اولین خودروی تمام برقی خود موسوم به I.D. در سال 2020 عرضه کند.

واضح است که فولکس واگن می خواهد برای یک تغییر اساسی در فناوری خود آماده گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 212

به "خدمات فضای ابری برای خودروها با همکاری فولکس و مایکروسافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خدمات فضای ابری برای خودروها با همکاری فولکس و مایکروسافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید