راهنمای مسافرتی اوترخت هلند

به گزارش تفطن، هلند شهرهای زیبایی دارد، گل ها و آسیاب بادی ها همه جا هستند اما این تنها زیبایی شهرهای هلند نیست، اگر قصد سفر با تور هلند را دارید و در این سفر به اوترخت هم خواهید رفت، پس این مقاله برای شما جذابتر خواهد بود.

راهنمای مسافرتی اوترخت هلند

اوترخت چهارمین شهر بزرگ هلند از قرن ها قبل مرکز اصلی سیاسی، فرهنگی و اقتصادی هلند بوده و امروز با ساختمان های تاریخی تماشایی که در احاطه کانال های آب هستند گردشگران زیادی دارد. تماشایی ترین قسمت شهر همان الد تاون است؛ با بناها و ساختمان هایی که از زمان قرون وسطی تا الان پابرجا هستند. فاصله کم این شهر تا آمستردام باعث شده تا گردشگران تور هلند به هوای تماشای کانال های آب و معماری جذابش هم که شده سفری کوتاه مدت به این شهر داشته باشند. خواندن راهنمای سفر به اوترخت می تواند شما را کاملا با فرهنگ، جاذبه ها و غذاهای این شهر آشنا کند.

موقعیت جغرافیایی

اوترخت از شهرهای مرکزی هلند است و در 45 کیلومتری جنوب آمستردام قرار دارد. این شهر با حدود 345 هزار نفر جمعیت، چهارمین شهر بزرگ هلند است و بیشتر ساکنانش را افراد جوان مجرد تشکیل می دهند برای همین به آن شهر دانشجوها می گویند. به راحتی می توانید یا با قطار و یا با اتوبوس، یک ساعته خودتان را از آمستردام به این شهر برسانید و جاذبه هایش را تماشا کنید.

مختصری از تاریخ

تاریخ این شهر به سال 47 میلادی برمی گردد زمانی که کلودیوس، امپراتوری روم دستور داد تا یک دیوار دفاعی در امتداد رودخانه راین ساخته شود و شمالی ترین مرز امپراتوری روم شکل بگیرد. یکی از قلعه هایی که در امتداد این رودخانه ساخته شد قلعه Traiectum بود که به زبان محلی به آن ترخت و بعدها اوترخت می گفتند. این اتفاق نقطه شروع شکل گیری این شهر بود چون در همان محلی که آن زمان قلعه ساخته شد امروز کلیسای جامع سنت مارتین اوترخت قرار دارد .

اطلاعات کلی

  • زبان: هلندی
  • واحد پول: یورو
  • کد کشور: +31
  • برق: 230 ولت، 50 هرتز
  • اختلاف ساعت با تهران: یک ساعت و نیم از تهران عقب تر است.
  • فرودگاه : این شهر فرودگاه ندارد و نزدیک ترین فرودگاه به آن فرودگاه اسخیپول آمستردام است که از آنجا می توانید با قطار در عرض نیم ساعت به اوترخت بروید.

آب و هوای اوترخت هلند

آب و هوای اوترخت گرم و مرطوب است و حتی در ماه های خشک هم بارندگی زیادی دارد. متوسط دمای سالانه 9.3 درجه سانتی گراد و متوسط ریزش باران 803 میلی متر است.

بهترین زمان سفر به اوترخت هلند

هوا در ماه های تیر و آگوست ملایم و خوب است. مرداد گرم ترین ماه، دی سردترین ماه، آبان بارانی ترین ماه و بهمن خشک ترین ماه است. اگر ریزش باران زیاد شما را به راحتی کلافه می کند اصلا سفر به اوترخت در ماه آبان را پیشنهاد نمی کنیم چون بارندگی در این ماه خیلی زیاد است.

هزینه های سفر به اوترخت هلند

هزینه اقامت اوترخت هلند

هاستل: بهترین هاستل ها در شهر اوترخت، هاستل Strowis است که اتاق های 6، 8، 10 و 12 تخته، اینترنت رایگان و باغ زیبایی دارد. هزینه اقامت در این هاستل از شبی حدود 15 یورو شروع می شود. هاستل های گران تری هم در شهر هست که امکانات بهتری دارند مثل هاستل B&B که فقط 10 دقیقه پیاده روی تا ایستگاه مرکزی فاصله دارد و امکاناتی مثل وای فای رایگان، وسایل غذا درست کردن، تلویزیون و حمام باعث شده تا هزینه یک شب اقامت در آن از شبی 25 یورو شروع شود.

هتل: بیشتر هتل هایی که در مرکز شهر هستند طرفداران زیادی دارند یکی از آن ها هتل Porta Utrecht است که 10 دقیقه پیاده روی تا ایستگاه مرکزی فاصله دارد و قیمت یک شب اقامت در اتاق دو تخته اش 95 یورو است.

هزینه خورد و خوراک در اوترخت هلند

  • هزینه غذا در رستوران ارزان: 16 یورو
  • هزینه غذا در رستوران متوسط برای دو نفر: 62 یورو و 50 سنت
  • هزمینه غذا در رستوران مک دونالد: 7 یورو

قیمت محصولات مهم غذایی:

  • یک لیتر شیر: 94 سنت
  • یک عدد نان 500 گرمی: 1 یورو و 51 سنت
  • یک کیلوگرم برنج: 1 یورو و 53 سنت
  • 12عدد تخم مرغ: 2 یورو و 19 سنت
  • یک کیلو پنیر محلی: 9 یورو و 59 سنت
  • یک کیلو سینه مرغ: 7 یورو و 47 سنت
  • یک کیلو سیب: 12 یورو و 72 سنت
  • یک کیلو موز: 1 یورو و 70 سنت
  • یک کیلو پرتغال: 1 یورو و 79 سنت
  • یک کیلو گوجه: 2 یورو و 19 سنت
  • یک کیلو سیب زمینی: 1 یورو و 5 سنت
  • یک کیلو پیاز: 1 یورو و 40 سنت
  • یک بطری آب 1/5 لیتری: 79 سنت

هزینه حمل و نقل در اوترخت هلند

ایستگاه مرکزی اوترخت قطب اصلی اتوبوس شهر و همینطور قطب اصلی قطار هلند است. بیشتر اتوبوس ها در این ایستگاه مرکزی از حدود ساعت 6 صبح تا نیمه شب فعال هستند. گشت و گذار در شهر با ماشین کار سختی است چون مرکز شهر با خیابان های یک طرفه، چراغ های قرمز و پارکینگ های گران انگار فقط برای رفت و آمد اتوبوس ها طراحی شده است.

هزینه بلیط یک طرفه حمل و نقل عمومی: 2 یورو و 50 سنت

هزینه تاکسی: قیمت پایه کرایه تاکسی 7 یورو شروع می شود و هر یک کیلومتر 2 یورو به آن اضافه می شود.

خوراکی ها در اوترخت

Bitterballen: این توپ های گوشتی سرخ شده و ترد با سس خردل سرو می شوند و هم خوشمزه و هم ارزان هستند.

اشتروپ وافل (Stroopwafel) : اگر خیال دارید در هلند فقط یک شیرینی را امتحان کند آن یک شیرینی باید اشتروپ وافل باشد! دو ورقه نارک وافل که در بین آن ها شیره ای خوشمزه هست.

پوفرچس (Poffertjes): این پنکیک نرم و کوچک با خمیر نرم و آرد گندم سیاه درست شده و پودر قند و کره در روی آن خوشمزه ترش می کند. این غذای سنتی هلند را می توانید در اسنک فروشی های کوچک گوشه خیابان پیدا کنید.

سوسیس دودی (Rookworst): این غذا ترکیبی از گوشت چرخ کرده، ادویه و نمک است و با غذاهایی مثل تاس کباب خورده می شود.

پنیر گودا (Goudse Kaas): این پنیر خامه ای پرفروش ترین پنیر دنیاست و در اوترخت به هر پنیر فروشی ا که بروید آن را پیدا می کنید.

جاذبه های مهم گردشگری اوترخت هلندپ

موزه مرکزی (Centraal Museum): این موزه قدیمی ترین موزه هلند است و مجموعه ای از بزرگ ترین آثار هنری دنیا را در خود جای داده است. نمایشگاه ها و گالری های دوره ای زیادی در این موزه برگزار می شود که با حدود 9 یورو می توانید از آن ها دیدن کنید.

اداره پست: معماری این ساختمان آنقدر خاص و غافلگیر کننده است که حیفه در بازدید از این شهر آن را نبینید. این بنا که در سال های 1924 تا 2012 اداره پست اصلی شهر بوده نمونه ای عالی از معماری آرت دکو هلندی است. این اداره پست که در میدان Neude قرار دارد در سال 1924 ساخته شده و در سالنش سقف گنبدی جذابی هست که با ساختار شیشه ای، فضای داخلی را پر از نورهای طبیعی می کند.

کلیسای جامع سنت مارتین (St. Martin’s Cathedral): این کلیسا در قرن 13 ساخته شده و در حین ساخت قسمتی از آن بر اثر طوفان شدید از بین رفت. برج اصلی این کلیسا بلندترین بنای شهر است و در دورنمای کلی شهر چشم ها را به خود جلب می کند.

بازارهای محلی: در روزهای چهارشنبه، جمعه و شنبه بازار های محلی زیادی در میدان Vredenburg برپا می شود که می توانید از آنجا سوغاتی بخرید و با فرهنگ مردم محلی آشنا شوید.

کانال Oudegracht: این کانال دوست داشتنی از قلب شهر می گذرد و رستوران ها و مغازه های زیادی در دو طرفش هستند. این کانال از این نظر خاص و منحصربفرد است که سرداب های زیادی بر روی سطح آب آن هستند که در قرن های گذشته از آن ها برای انبار و تجارت استفاده می شد ولی امروز خیلی از آن ها به رستوران تبدیل شده اند.

فستیوال های اوترخت

فستویال Koningsdag : روز 27 آوریل، روز تولد پادشاه هلند، تعطیل ملی است و جشن گرفته می شود و در همه قسمت های مرکز شهر بازارهای محلی، موزیک و نمایش برگزار می شود.

فستیوال فیلم هلندی: این فستیوال در نیمه دوم سپتامبر (اواخر شهریور و اوایل دی) به مدت 10 روز برگزار می شود و با شرکت در آن فیلم های جذابی می بینید.

فستیوال بین المللی موسیقی: این فستیوال در ماه ژوئن (خرداد) برگزار می شود و ویولن نوازهای ماهر و برجسته بین المللی در آن شرکت می کنند.

فستویال Parade: این فستیوال در ماه جولای (تیر) به مدت دو هفته برگزار می شود و در طول آن شهر پر از تئاتر، کمدی، موسیقی و شادی می شود.

بایدها و نباید های سفر به اوترخت

  • در بیشتر قسمت های مرکز شهر وای فای رایگان هست که خیالتان را از بابت وصل شدن به اینترنت راحت می کند.
  • در مرکز شهر و به ویژه در کنار کانال قدیمی Oudegracht مغازه های زیادی برای خرید هست.
  • بزرگ ترین دانشگاه هلند در این شهر است، دانشگاه اوترخت که در سال 1636 تاسیس شده یکی از بزرگ ترین و برجسته ترین مراکز آموزشی و تحقیقاتی اروپاست و 49 برنامه برای لیسانس و 109 برنامه برای فوق لیسانس به زبان انگلیسی دارد.
  • مثل دیگر شهرهای هلند، اوترخت هم مسیرهای دوچرخه سواری زیادی دارد که دوچرخه سواری در این شهر را امن و محبوب کرده است پس حتما لذت دوچرخه سواری در مرکز شهر را امتحان کنید. از طرفی سرقت دوچرخه در اینجا زیاد اتفاق می افتد پس اگر در حال گشت و گذر با دوچرخه هستید در هنگام پارک حتما آن را قفل کنید.
  • در مرکز شهر رستوران های زیادی هست مخصوصا در کنار کانال های زیبای شهر غذاخوری های زیادی پیدا می شود که تنوع آن ها دست شما را در انتخاب غذاها باز می گذارد.
  • سعی کنید حتما از برج کلیسای سنت مارتین بالا بروید، این برج 112 متری چشم انداز جذابی از شهر را بهتان نشان می دهد.
  • حتما یک تور قایق سواری در کانال های این شهر ترتیب دهید.
انتشار: 21 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 145

به "راهنمای مسافرتی اوترخت هلند" امتیاز دهید

4 کاربر به "راهنمای مسافرتی اوترخت هلند" امتیاز داده اند | 4.8 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای مسافرتی اوترخت هلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید