صومعه متئورا در قلب آسمان

به گزارش تفطن، مردم یونان این صومعه‌ها در کشور یونان را بهشت های آسمانی نام داده‌اند. این معابد بی‌نظیر بر راس صخره‌های بلندی ساخته شده‌اند که شرایط آب‌وهوایی مساعدی برای بازدید دارد.

صومعه متئورا در قلب آسمان

صخره‌هایی که این 6 صومعه بر روی آن ساخته شده‌اند به 60 میلیون سال گذشته بازمی‌گردد که در این مکان قرار داشته که از فرسایش‌هایی که در درون غارهای این نواحی رخ داده و باعث کشف رادیوکربن‌هایی برای اثبات این شده است که از وجود انسانهای اولیه از 50 هزار سال پیش را اثبات می‌نمایند. این نواحی حقیقتا بی مانند می‌باشند. تور یونان فرصتی عالی برای بازدید از کشور یونان است.

صومعه‌های متیئورا (Meteora) جزئی از میراث جهانی یونسکو است. در شهر متئورا وارلام دومین معبد بزرگ در شهر متئورا است که در سال 1541 بنا شده است. این کلیسا به تمام قدیسین جهان تقدیم شده است و سالن اصلی آن در زیر طاقی بسیار بزرگ و زیبا جای گرفته است. تزئینات این سالن نیز در سال 1566 کامل شده است. سالن ناهار خوری این کلیسا به موزه تبدیل گشته که در حالی که در شمال کلیسا هنوز شاهد مجسمه های 3 اسقف اعظم می‌باشد که در 1627 ساخته شدند و در 1637 تزئین شده‌اند. نواحی اطراف این کلیسا در ماه‌های بارانی چشم اندازی تماشایی و زیبا دارند.

سنت باربارا در قرن 16 میلادی بنا شده است. آب‎وهوای این ناحیه در تابستان‌ها بسیار گرم بوده و در زمستان‌ها سرد است. در ماه‌های بارانی هم رطوبت بسیار می‌باشد.

متیئورون بزرگترین صومعه‌ی شهر متئورا است که در قرن 14 میلادی ساخته شده است که در سال های 1483 و 1552 بازسازی شده است. این کلیسای کاتولیکون به افتخار عید تجلی عیسی مسیح در قرن 14 ساخته شده است.

سنت نیکولاس آناپاساس کلیسای کوچکی می‌باشد که در قرن 16 میلادی ساخته شده‌اند و توسط تئوپانیس استرلیتزاس که نقاش معروف شهر کرت در سال 1527 تزئین گردید. تور کشتی کروز بدون ویزا فرصتی عالی برای بازدید از جاذبه‌های کشور یونان است.

سنت استفان کلیسای کوچک قرن 16امی بوده که در سال 1545 تزئیین شده است که برخلاف دیگر صومعه‌ها به جای پرتگاه، عمدتا بر روی یک زمین مسطح قرار دارد. در طول جنگ جهانی دوم نازی‌ها باعث خرابی قسمت‌های زیادی شده است.

انتشار: 24 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 20

به "صومعه متئورا در قلب آسمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صومعه متئورا در قلب آسمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید