موزه جیم تامپسون در تایلند

به گزارش تفطن، جیم تامپسون یک سرباز آمریکایی در جنگ جهانی دوم بود که بعد از تمام شدن دوران خدمت در جنگ تصمیم گرفت در تایلند بماند و صنعت ابریشم این کشور را احیا نماید، با رشد این صنعت تجارت در تایلند او به عنوان یک تاجر معروف معرفی گردید.

موزه جیم تامپسون در تایلند

جیم تامپسون در یکی از روزهای سال 1967 با رفتن به ارتفاعات مالزی ناپدید شد و بعد از آن هیچ خبری از او شنیده نشد، اما خانه او به عنوان یک اثر ارزشمند به جا مانده بود. بعد از گم شدن وی بنیادی به نام جیپ تامپسون شکل گرفت تا مسئول خانه و دارایی های او گردد. از آن زمان تا به حال این بنیاد خانه ی جیپ تامپسون را به عنوان یک موزه مدیریت می‌کرد. ساعت کاری این موزه از ساعت 9 صبح تا 17 بعدازظهر است.

جیم تامپسون در یکی از روستاهای شهر بانکوک به نام Ban Krua خریداری نمود و در آن 6 خانه از چوب ساخت. چشم‌گیرترین طرح‌ها در این موزه از جنس چوب هستند. چوب در خانه او حرف اول را می زند، خانه ای که  در آن ترکیب شگفتی از زندگی آمریکایی و زندگی سنتی تایلندی به چشم می خورد. دکوراسیون خانه ی او با معماری کلاسیک، سنتی و سلطنتی شکل گرفته است. وسایل و اشیا با هنرمندی خاصی در خانه چیده شده اند و زیبایی آنها زیر روشنایی نورپردازی خانه زیباتر شده است.

با ورود به موزه خانه جیم تامپسون، می‌توانید تصاویر خانه‌های چوبی با وسایل دکوری قدیمی را مشاهده نمایید که در کنار گیاهان اطراف خانه بی شک برای یک گشت و گذار چند ساعته مناسب هستند. در این خانه به خوبی می‌توانید از روند احیای ابریشم در تایلند مطلع بشوید. اتاق‌ها و طبقات این خانه پر از وسایل، تزئینات و مجسمه های سنگی و چوبی است که تامپسون با دقت و ظرافت آنها را انتخاب کرده است.

روی دیوارهای این خانه آویزهای هنری و سنتی بسیار زیبایی به چشم می‌خورد که با شکل و شمایل آثار مذهبی دارند. حتی آشپزخانهاین خانه که یک موزه است پر از ظرف و ظروف سنتی تایلندی می‌باشد. اما در برخی قسمت‌های این خانه نیز نمادی از زندگی آمریکایی را مشاهده خواهید کرد، برای مثال تایلندی‌ها در آن زمان حمام و دستشویی خانه های خود را در بیرون از خانه می‌ساختند اما در این خانه آنها در داخل خانه قرار گرفته‌اند. اگر مسافر تور تایلند ارزان هستید حتما سری به خانه جیم تامپسون بزنید.

انتشار: 20 خرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 52

به "موزه جیم تامپسون در تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه جیم تامپسون در تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید