هزینه سفر به آمستردام هلند چقدر است؟

به گزارش تفطن، شاید سفر به اروپا به نظر پر هزینه بیاید اما با دانستن برخی نکات میتوان بخشی از این هزینه ها را تعدیل نمود، در ادامه قصد داریم برای نمونه از هزینه های سفر به آمستردام هلند صحبت کنیم و مواردی را نیز برای کاهش مخارج سفر بیان کنیم.

هزینه سفر به آمستردام هلند چقدر است؟

آمستردام پایتخت هلند، کشور گل لاله است. این شهر مقصد گردشگری بسیار محبوبی است و سالیانه بیش از 4 میلیون نفر گردشگر به این شهر می آیند. آنقدر دلیل برای سفر به تور هلند و به ویژه آمستردام، پایتخت زیبای آن وجود دارد که نیازی به توضیح نیست. پس فرض را بر این می گیریم که قصد سفر به آمستردام هلند را دارید و در این مطلب می خواهیم در مورد هزینه سفر به آمستردام و اطلاعاتی که قبل از سفر نیاز دارید با شما صحبت کنیم. امیدواریم با استفاده از این مطالب سفر بسیاری خوبی را در آمستردام سپری کنید.

این شهر در گذشته یکی از بنادر تجاری مهم اروپا بود و امروزه بناهای زیادی از آن دوران به یادگار مانده است. آمستردام نیز مثل سایر شهرهای هلند پایین تر از سطح دریا قرار گرفته، به همین دلیل کانال های آبی مختلفی برای عبور و مرور در سطح شهر وجود دارند. امروزه قایق سواری در کانال های آبی داخل شهر که از مقابل ساختمان های قدیمی و زیبای این شهر گذر می کند یکی از جاذبه های گردشگری این شهر است. یک دلیل ویژه وجود دارد که سفر به آمستردام برای ما ایرانی ها و به خصوص تهرانی ها جالب توجه است و آن این است که در این شهر خبری از دود و ترافیک و سر و صدای ماشین ها نیست. در آمستردام اکثر مردم با دوچرخه رفت و آمد می کنند و دوچرخه به نوعی وسیله نقلیه اصلی مردم محسوب می شود. آمستردام در طول سال ها پیشرفت های زیادی داشته و ساختمان های مدرنی در آن ساخته شده است. اما خوشبختانه همچنان بافت قدیمی و سنتی خود را حفظ کرده و امروزه این قسمت قدیمی و زیبای شهر مانند یک موزه روباز برای گردشگران است. در ادامه هزینه های سفر و اقامت در آمستردام را با هم مرور می کنیم.

مدارک و اقدامات لازم برای سفر به هلند

هلند یکی از کشورهای عضو پیمان شینگن است و به همین دلیل برای سفر به این کشور زیبا نیاز به اخد ویزای شینگن دارید. ویزای توریستی هلند سه ماه اعتبار دارد و به افرادی که قصد بازدید از این کشور را دارند و برای مدت معینی در آن کشور اقامت می کنند تعلق می گیرد. برای ارائه درخواست ویزا می توانید به سفارت هلند مراجعه کنید. شاید در مورد نحوه اخذ ویزای توریستی هلند سوالات و ابهاماتی داشته باشید، بنابراین برای راحتی شما و ارائه راهنمایی کامل یک مطلب کامل را به راهنمای سفارت هلند و اخذ ویزای این کشور اختصاص دادیم که می توانیم با مطالعه آن اطلاعات مفیدی در مورد اخذ ویزا پیدا کنید.

واحد پول هلند

در حال حاضر کشور هلند عضو اتحادیه اروپاست و از واحد پول یورو استفاده می کند. اما تا پیش از آن، واحد پول این کشور فلورن یا گلدر هلندی بود.

هزینه تور هلند

هلند و آمستردام شهری نسبتا گران محسوب می شود، با این وجود شما با هزینه های مختلف می توانید به هلند و آمستردام سفر کنید. برای اطلاع از قیمت تورها، هزینه بلیط هواپیما و نحوه رزرو آن، هزینه هتل و پکیج سفر می توانید صفحه تور آمستردام را مطالعه کنید.

هزینه اقامت در آمستردام

هزینه اقامت در هاستل حدود 20 الی 30 یورو برای یک تخت هزینه دارد. هزینه یک شب اقامت در هتل متوسط 85 تا 120 یورو برایتان تمام می شود. هتل آپارتمان های آمستردام نیز هزینه ای حدود 75 الی 135 یورو دارند که برای سفرهای گروهی به صرفه تر است.

هزینه حمل و نقل در آمستردام

اگرچه آمستردام شهر گرانی است اما تسهیلات ارزان قیمتی برای حمل و نقل عمومی وجود دارد. ساختار شهری آمستردام به گونه ای است که بسیاری از مکان ها را می توانید پیاده هم بروید. همانطور که در بالا اشاره کردیم آمستردام شهر دوچرخه سواری دنیاست، پس لازم نیست خیلی نگران هزینه حمل و نقل باشید. در آمستردام با پرداخت 10 یورو می توانید دوچرخه کرایه کنید. با این کار هم ورزش کرده اید، هم در شهر گشت و گذار می کنید و هم به جایی که می خواهید می رسید، و هم هزینه زیادی برای حمل و نقل نپرداخته اید. همچنین با خرید کارت اعتباری می توانید در هزینه هایتان صرفه جویی کنید. این بلیط ها بسته به مدت زمان اعتبار قیمت های متفاوتی دارند و از 2 یورو (یک ساعته) تا 32 یورو (168 ساعته) متغیر هستند. البته حواستان باشد تاکسی در آمستردام بسیار گران است و اگر قصد پرداخت هزینه بالا ندارید از تاکسی ها دوری کنید!

هزینه خورد و خوراک در هلند

شاید غذاهای هلند و آمستردام به اندازه غذاهای فرانسوی و ایتالیایی شهرت نداشته باشند اما به این معنی نیست که در آمستردام نمی توانید غذای خوشمزه ای پیدا کنید. در هلند هم می توانید غذای گران پیدا کنید وهم اگر کمی بگردید غذاهای ارزان. یک وعده غذای فست فود در آمستردام حدود 10 یورو برایتان تمام می شود. غذاهای محلی آمستردام مثل فوربو جزو غذاهای ارزان قیمت محسوب می شوند و حدود 5 الی 10 یورو هزینه دارند. برای صرف یک وعده غذا در رستوران های معمولی آمستردام حدود 15 تا 25 یورو باید بپردازید.

هزینه خرید و سوغاتی

به جز گل لاله که نماد این کشور است، آمستردام سوغاتی فراوان دیگری دارد. وافل هلندی که اخیرا در فروشگاه های ایران هم سر و کله اش پیدا شده یکی از این سوغاتی های خوردنی است که صد البته خرید آن از آمستردام لطف دیگری دارد.

هزینه تفریح و ورودیه ها

اگر دوچرخه سواری را هم تفریح به حساب بیاوریم پس تفریحات ارزان قیمت زیادی می توانید در آمستردام انجام دهید! همینطور بازدید از بخش تاریخی آمستردام که مثل موزه ای روباز است کاملا رایگان است. علاوه بر این، تورهای پیاده ای در آمستردام برگزار می شوند که رایگان هستند. به جز این موارد، ورودیه موزه ها حدود 50 یورو هزینه دارد که بنا بر نوع موزه این ورودی متفاوت است.

انتشار: 21 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 144

به "هزینه سفر به آمستردام هلند چقدر است؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "هزینه سفر به آمستردام هلند چقدر است؟" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه سفر به آمستردام هلند چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید