پرسپولیس در مخمصه: فدراسیون پا پس کشید

به گزارش تفطن، مدیران پرسپولیس حالا شکایت جدید نیلسون را پیش رو دارند و پرونده های بسته نشده همامی و دایی و مهم تر از همه فدراسیونی که دیگر پیگیر جلب رضایت از طلبکاران شان نیست.

پرسپولیس در مخمصه: فدراسیون پا پس کشید

به گزارش خبرنگاران ، باشگاه های ایرانی و به خصوص استقلال و پرسپولیس این روزها برای دریافت پروانه حرفه ای از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا در کوشش برای تسویه حساب با بدهکاران خود هستند.

تکلیف تعدادی از این پرونده ها با فشار AFC روشن گردیده است. تعدادی از پرونده ها هم به خاطر مسائل مالی بلاتکلیف مانده اند اما باشگاه های ایرانی به دنبال برطرف آن هستند. پرسپولیس در این مدت کوشش زیادی کرد تا پرونده های خارجی خود را ببندد. گولج، نیلسون، گابریل و تعداد زیادی از طلبکاران توانستند مطالبات خود را از پرسپولیس بگیرند و بسیاری از پرونده های باشگاه ایرانی در فیفا مختومه شد.

با این حال یکی از پرونده های خارجی که هنوز تکلیف آن تعیین نگردیده و حداقل باشگاه پرسپولیس در ارتباط با آن خبر رسمی و قطعی منتشر ننموده، شکایت نیلسون کوریا دروازه بان پرتغالی است که زمان سرمربیگری مانوئل ژوزه به پرسپولیس آمد.

این دروازه بان به دلیل دریافت نکردن مبالغ قراردادش بعد از جدایی از پرسپولیس، به فیفا شکایت کرد و فدراسیون جهانی فوتبال هم در تاریخ 6 جولای 2018 (15 تیرماه 97) برای این پرونده رای داد. طبق نامه فیفا به پرسپولیس، این باشگاه ایرانی موظف بوده است ظرف 30 روز مبلغ 95 هزار دلار را به نیلسون پرداخت کند. البته فیفا برای پرسپولیس این حق را هم قائل گردیده بود که ظرف 10 روز درخواست تجدیدنظر بدهد و به دادگاه عالی ورزش شکایت کند. در این مدت هم مصاحبه هایی از نیلسون مبنی بر شکایت از پرسپولیس منتشر گردیده است در حالی که این دروازه بان دو ماه پیش رای فیفا را گرفته بود اما پرسپولیس در این ارتباط شفاف سازی ننموده است.

علاوه بر دردسر تازه نیلسون برای پرسپولیس، این باشگاه هنوز موفق به جلب رضایت چند نفر از طلبکاران داخلی خود هم نگردیده است. علی دایی و مسعود همامی در کنار چند بازیکن دیگر حکم کمیته انضباطی را برای دریافت شکایت خود از باشگاه پرسپولیس در جیب داشتند اما باشگاه پرسپولیس موفق به تسویه حساب با آنها نشد.

بعد از اینکه این باشگاه موفق نشد تا موعد مقرر، مدارک تسویه حسابش را برای فدراسیون فوتبال ارسال کند، مسوولان فدراسیون تصمیم به دخالت در این ماجرا دریافتد تا از طلبکاران پرسپولیس رضایت بگیرند اما باز هم مسعود همامی و علی دایی قید شکایت خود از پرسپولیس را نزدند. به همین خاطر مدیران فدراسیون فوتبال هم از پیگیری این ماجرا منصرف گردیده اند.

مدیران پرسپولیس حالا شکایت جدید نیلسون را پیش رو دارند و پرونده های بسته نگردیده همامی و دایی و مهم تر از همه فدراسیونی که دیگر پیگیر جلب رضایت از طلبکاران شان نیست. از طرفی مدیران ظاهراً تصمیمی برای تسویه حساب با طلبکاران ندارند، چرا که حساب باشگاه خالی است و این تیم همچنان با بی پولی دست و پنجه نرم می نماید.

شرایط فعلی کار پرسپولیس را برای کسب مجوز حضور در لیگ قهرمانان سخت نموده و هر چه بیشتر می گذرد، نگرانی ها بابت حذف پرسپولیس جدی تر می گردد.

480 – 1

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 3 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 196

به "پرسپولیس در مخمصه: فدراسیون پا پس کشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرسپولیس در مخمصه: فدراسیون پا پس کشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید