کارگاه های صنایع دستی استان مرکزی سامان دهی و درجه بندی می شوند

به گزارش تفطن، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: سامان دهی و درجه بندی 10 کارگاه صنایع دستی شهرستان ساوه در حال اجرا است و در ادامه تمام کارگاه های استان درجه بندی می شوند.

کارگاه های صنایع دستی استان مرکزی سامان دهی و درجه بندی می شوند

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، علیرضا ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی این استان امروز یکشنبه 16 دی 97 در این باره گفت:70 کارگاه گروهی و کارگاه های انفرادی 8 هزار هنرمند صنایع دستی استان در جهت افزایش فراوری کیفی و بالا بردن قابلیت فراوری، ساماندهی و درجه بندی می شوند تا به غیر از فراوری اشتغال پایدار جدید، توان فراوری محصولات هنری استان جهت صادرات نیز افزایش یابد.

ایزدی اضافه کرد: در مسیر ساماندهی، کارگاه ها مواردی شامل مقدار سرمایه در گردش، قابلیت فراوری، کیفیت فراوری، مواد اولیه، بهداشت کارگاه، تعداد شاغلین، مقدار سهم صادرت و فراوری سالیانه هر کارگاه و هنرمند شناسایی و طبق ضوابط درجه بندی های کیفی کارگاه ها صورت می گیرد.

او در ادامه گفت: در حال حاضر 70 کارگاه گروهی در استان فعالیت دارند که در هفته جاری 10 کارگاه شهرستان ساوه، ساماندهی و درجه بندی می شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی خاطر نشان کرد: صنایع دستی استان نشانه ای از فرهنگ زیستی این خطه مرکزی ایران است که می تواند جاذبه های منحصر بفردی را برای فراوری بازار اقتصادی داشته باشد چراکه فراوریات هنرمندان استان با تنوع فراوریی بالایی که در بر می گیرد که این مسئله مهم می تواند توان بازار استان را در عرصه، عرضه و تقاضا بالا برد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 297

به "کارگاه های صنایع دستی استان مرکزی سامان دهی و درجه بندی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگاه های صنایع دستی استان مرکزی سامان دهی و درجه بندی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید