کم آبی بدن به مغز آسیب می رساند

به گزارش تفطن، به گزارش خبرنگاران، محققان موسسه تکنولوژی جورجیا در مطالعه ای دریافتند زمانی که بی آبی بدن به اوج می رسد، بخشی از مغز متورم می گردد، سیگنال دهی نورونی تشدید می گردد و انجام مهارت های یکنواخت و معمولی مغز دشوارتر می گردد.

کم آبی بدن به مغز آسیب می رساند

محققان همچنین دریافتند گرمای شدید هم به عملکرد افراد شرکت کننده در تست آسیب می رساند، اما صدمه ناشی از کمبود آب، حدود دو برابر بیشتر است.

میندی میلارد استافورد، پژوهشگر ارشد مطالعه، در این باره می گوید: ما در این مطالعه به آنالیز این مسئله پرداختیم که آیا ورزش و استرس گرمایی به تنهایی بر عملکرد شناختی مغز تاثیر دارند و تاثیر کم آبی را مورد مطالعه قرار دادیم.

در آزمایشات، زمانیکه شرکت کنندگان ورزش نموده، عرق کردند و آب نوشیدند، فضاهای مملو از مایع موسوم به حفره در مرکز مغز منقبض شدند. اما در حالت فعالیت زیاد فیزیکی همراه کم آبی بدن، این حفره ها معکوس عمل نموده و بزرگ شدند.

محققان دریافتند در واکنش به سیگنال کم آبی بدن، نواحی از مغز که الزاما نیازی به دخالت در انجام مهارت ندارند وارد عمل گردیده و فعالیت شان تشدید می گردد و همین مسئله موجب دشواری عملکرد مغز در انجام مهارت های عادی می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 177

به "کم آبی بدن به مغز آسیب می رساند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کم آبی بدن به مغز آسیب می رساند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید