کُند کردن روند پیری با ماده طبیعی فیستین

به گزارش تفطن، به گزارش خبرنگاران، داشتن سبک زندگی سالم و رژیم غذایی خوب و ورزش می تواند در حفظ سلامت قلب و سایر اعضای بدن، پوست، مو و حتی شادابی مغز موثر باشد.

کُند کردن روند پیری با ماده طبیعی فیستین

تحقیق جدید نشان می دهد ماده طبیعی فیستین که به طور طبیعی در میوه ها و سبزیجات وجود دارد، می تواند به طول عمر بیشتر افراد یاری کند.

فیستین از اعضای خانواده فلاوونوئیدهاست، دارای خواص ضدسرطانی بوده و رادیکال های آزاد را از بین می برد. همچنین دارای خواص ضدالتهابی و نوروتروفیک است که به رشد بافت عصبی یاری می نماید. به گفته محققان، فیستین موجب کاهش سلول های آسیب دیده گردیده و طول عمر را افزایش داده و سلامت را بهبود می بخشد.

خیار، توت فرنگی، سیب، خرمالو، انگور و پیاز از جمله منابع حاوی این ترکیب طبیعی هستند.

توت فرنگی دارای بالاترین میزان فیستین است. توت فرنگی مملو از ترکیباتی است که با فشار اکسایشی و التهاب مقابله نموده و به پیشگیری از بیماری یاری می نماید. فلاوونوئیهای موسوم به آنتوسیانین ها و آنتی اکسیدان های موجود در توت فرنگی به پیشگیری از تشکیل کلسترول بد LDL که می تواند موجب گرفتگی عروق گردد هم یاری می نماید. ویتامین C موجود در توت فرنگی هم به تقویت سیستم ایمنی بدن یاری می نماید. فیستین موجود در توت فرنگی با تحریک مسیرهای سیگنال دهی به تقویت حافظه یاری می نماید. به گفته محققان خوردن 2 وعده توت فرنگی یا بیشتر در هفته می تواند روند زوال عقل را در زنان مسن به تاخیر اندازد.

به گفته محققان، فیستین موجود در خیار از اختلال پیشرونده در حافظه و یادگیری در موش ها پیشگیری کرد. خیار حاوی گروهی از لیگنان هاست که با کاهش ریسک ابتلا به سرطان مرتبط هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 218

به "کُند کردن روند پیری با ماده طبیعی فیستین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کُند کردن روند پیری با ماده طبیعی فیستین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید