تازه ترین ایده های طراحی خانه ای زیبا

به گزارش تفطن، هر روزه شاهد به روز شدن ایده های طراحی داخلی در سراسر جهان هستیم. به طور قطع اجرای تمامی این ایده ها امکان پذیر نمی باشد زیرا در غیر این صورت هر هفته مجبور به تغییر دکوراسیون خانه خود و خرید لوازم جدید و دور ریختن وسایل قدیمی هستیم که این کار متحمل هزینه زیادی است. اما با این وجود، راهکارها و قواعد کلی برای داشتن خانه ای شیک بدون صرف هزینه های اضافه وجود دارد که در این جا به بیان مهم ترین آن ها خواهیم پرداخت.

تازه ترین ایده های طراحی خانه ای زیبا

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید.

از علایق شخصی خود الهام بگیرید

قبل از خرید هرگونه وسیله و محاسبه هزینه آن به وسایلی که علاقه زیادی به آن ها دارید و در نظر دارید از آن ها در طراحی داخلی خانه بهره ببرید، فکر کنید. از رنگ ها، متریال، پارچه، بافت و ایده های مشابهی از این دست الهام گرفته و مسیری که قصد حرکت در آن را دارید را تعیین کنید. اطلاع از آن چه که احتیاج دارید می تواند راه گشای شما بوده و گزینه های مناسبی را پیش پای شما بگذارد.

رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید

زمانی که تصمیم به ایجاد تغییر در دکوراسیون داخلی خانه خود می گیرید، اولین نکته ای که باید به آن توجه نمایید، انتخاب رنگ می باشد. انتخاب رنگ شامل رنگ دیوارها، مبلمان و چگونگی ترکیب رنگ ها می باشد. برای اطمینان از درستی انتخاب خود می توانید از رنگ هایی که بیش تر برای این کار استفاده می شوند و همواره به روز هستند، یاری بگیرید. اگر از رنگی شیک که هیچ گاه قدیمی نمی گردد بهره ببرید، در طولانی مدت احتیاج به رنگ آمیزی مجدد نخواهید داشت. در هنگام انتخاب رنگ به تطبیق پذیری آن با دیگر اِلمان های موجود در اتاق نیز توجه کنید.

از نور طبیعی بهره ببرید

به طور قطع، در روش های طراحی داخلی، ایده هایی برای نورپردازی نیز وجود دارد. این روش ها می توانند با یکدیگر تفاوت داشته باشند. آنچه که ما بیش از هرچیز دیگری شما را به انجام آن تشویق می کنیم، استفاده از نور طبیعی می باشد. نور طبیعی به فضای خانه عمق بخشیده و باعث انتشار انرژی مثبت می گردد. نور طبیعی باعث می گردد فضای کلی خانه شما شاداب تر به نظر آید.

استفاده از گیاهان را از قلم نیاندازید

در روش های طراحی دکوراسیون داخلی، ایده هایی وجود دارند که هیچ گاه قدیمی نمی شوند و در همه زمان ها قابل استفاده می باشند. اِلمان های خنثی، کاربردی و مقاوم از جمله اِلمان هایی هستند که در این روش ها از آن ها استفاده می گردد. استفاده از متریال های طبیعی مانند مبلمان چوبی نیز از جمله وسایلی هستند که هیچ گاه قدیمی نمی شوند. استفاده از وسایلی که دیر قدیمی می شوند، در گذر زمان ارزشمند شده و با هر ایده ای که در ذهن دارید هماهنگ می شوند.

از مبلمان های امروزی بهره ببرید

استفاده از مبلمان هایی به سبک امروزی، مورد علاقه همگان نیست اما در زمانی که ایده ای در ذهن ندارید برای آغاز می توانید از آن ها استفاده نمایید. این گونه مبلمان ها بافت مینیمال داشته و راحت هستند. به همین خاطر در اجرای تمامی ایده ها می توان از آن ها استفاده کرد. برای مثال با استفاده از یک میز مناسب لازم نیست در هر زمان به دنبال میز دیگری باشید. این کار باعث صرفه جویی در هزینه ها نیز خواهد شد.

در هنگام خرید وسایل خانه تحقیق کنید

همه ما تمایل داریم هر آن چه که درهنگام تماشای فروشگاه ها به چشم می آید را خریداری کنیم، اما به طور قطع به همه آن ها احتیاج نداریم و بعلاوه انجام این کار احتیاجمند صرف هزینه های زیادی نیز می باشد. برای خرید وسایل بهتر است به فروشگاه های اینترنتی هم سری بزنید و قیمت ها را با هم مقایسه کنید.

از ترکیب و ست کردن وسایل بهره ببرید

زمانی که وسایل یا رنگ های مختلف را با یکدیگر ترکیب می کنید، بدون شک ایده های مختلف قابل اجرایی پدید می آید. برای انجام این کار می توانید از ایده و روش هایی که اکثریت از آن استفاده می نمایند، یاری بگیرید. پیشنهاد ما به شما تلفیق دو ایده با یکدیگر می باشد. به جای استفاده از یک روش، می توانید جزئیات مورد علاقه خود از دو روش متفاوت را تلفیق نموده و اجرایی کنید. به طور حتم نتیجه کار باعث شگفتی شما خواهد شد.

به راحتی مبلمان فکر کنید

ظاهر مبلمان شما از اهمیت ویژه ای برخوردار است اما آن چه که در طولانی مدت اهمیت خود را نشان می دهد کیفیت و راحتی آن می باشد. در هنگام خرید انواع مبلمان، به کیفیت آن ها توجه نمایید. چرا که این مبلمان ها از عمر طولانی تری برخوردار می باشند.

به استفاه از وسایل دست دوم فکر کنید

افراد کمی تمایل به استفاده از وسایل دست دوم دارند و بیشتر ترجیح می دهند از وسایل جدید استفاده نمایند. اما بد نیست بدانید که در بعضی از فروشگاه هایی که لوازم قدیمی و دست دوم دارند، وسایل مناسبی می توان پیدا کرد. افراد خلاق با استفاده از این وسایل تزئینات زیبایی در خانه خود اجرا می نمایند.

از وسایل تزئینی به اندازه بهره ببرید

لوازم تزئینی باعث زیبا شدن خانه می شوند اما از طرفی استفاده نا به جا از آن ها اثر عکس خواهد داشت. قوانینی در خصوص استفاده از وسایل تزئینی وجود دارند که نباید آن ها را نادیده گرفت. در ابتدا ضروری است بدانید که استفاده از وسایل تزئینی زیاد در یک اتاق نتیجه خوبی در پی نخواهد داشت. نکته دیگری که باید به آن توجه نمایید خرید وسایل تزئینی امروزی می باشد. سعی کنید وسایلی را خریداری نمایید که دیرتر قدیمی خواهد شد.

از طراحی ساده برای دیوارها استفاده نمایید

سادگی در همه جا کارامد بوده و هر مسئله ای را برطرف می نماید. بنابراین هرجا که در انتخاب روش طراحی تردید داشتید می توانید از یک طراحی ساده استفاده نمایید. در اجرای یک طراحی ساده از مبلمان هایی به رنگ خنثی که با هر سبکی سازگاری دارد بهره ببرید.

از پارچه های مختلف بهره ببرید

با یک تغییر ساده در پارچه هایی که از آن ها در طراحی خانه استفاده نموده اید می توانید در طراحی خانه خود تغییری چشم گیر ایجاد کنید. برای این کار می توانید از پرده های جدید بهره ببرید و یا پارچه مبلمان خود را تغییر دهید. استفاده از کوسن های رنگی هم می تواند در طراحی دکوراسیون داخلی به شما یاری کند.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 906

به "تازه ترین ایده های طراحی خانه ای زیبا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تازه ترین ایده های طراحی خانه ای زیبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید