تجهیزات و فناوری های رایانشی خارجی در چین حذف می شوند

به گزارش تفطن، به گزارش خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، دولت چین دستور داده تا 3سال دیگر تجهیزات و نرم افزارهای رایانشی خارجی در تمام دفاتر و سازمان های دولتی حذف گردد.

تجهیزات و فناوری های رایانشی خارجی در چین حذف می شوند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

این اقدام کوشش گسترده چین برای کاهش اتکا به فناوری های خارجی و ارتقای صنعت داخلی را نشان می دهد. طبق یادداشت یکی از کارمندان کارگزاری China Securities، هدف طرح مذکور آن است که تا سال آینده 30 درصد، در 2021 میلادی 50 درصد و در 2022 میلادی 20 درصد فناوری های خارجی در چین جایگزین گردد.

سال ها است که دولت چین تحت ریاست شی جی نپینگ سعی دارد فناوری های خارجی به خصوص آمریکایی را جایگزین کند. 5 سال قبل دولت پکن گفت سعی دارد تا 2020میلادی بیشتر فناوری های خارجی را از بانک ها، ارتش و شرکت های دولتی حذف کند.

سیاست های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در قبال چین سبب شده برنامه دولت این کشور برای جایگزین کردن تجهیزات و فناوری های خارجی تسریع گردد. دولت آمریکا تجارت با شرکت هواوی را در شرکت های خارجی ممنوع نموده است.

با این وجود به نظر می رسد کوشش پکن برای حذف تجهیزات و فناوری های خارجی و جایگزین کردن آنها با نمونه های داخلی با چالش هایی روبرو خواهد بود زیرا صنعت داخلی در بعضی بخش ها هنوز قدرت رقابت خود با فناوری های خارجی را اثبات ننموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 789

به "تجهیزات و فناوری های رایانشی خارجی در چین حذف می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجهیزات و فناوری های رایانشی خارجی در چین حذف می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید