جاذبه های شهر سویا اسپانیا

به گزارش تفطن، شهر سویا (Seville)، یکی از بهترین شهرهای کشور اسپانیا برای بازدید است. شهر سویا با بناهای تاریخی مشهور در دل کشور اسپانیا بسیار دیدنی است. در این مقاله شما را با جاذبه‌هایی همچون قلعه آلکازار (Alcazar)، برج طلایی، میدان اسپانیا و کلیسای جامع از این شهر آشنا  خواهیم کرد.

جاذبه های شهر سویا اسپانیا

قلعه آلکازار (Alcazar) سویا

قصر آلکازار یک بنا قرن چهاردهمی است و از بخش‌هایی همچون باغ، استخر، حوضچه و حیاط تشکیل شده. این قصر را پادشاهان مسلمان موروها ساختند. این قصر یکی از زیباترین بناهای اسپانیا شهرت دارد و یک نمونه برجسته از معماری مدجن ها در شبه جزیره ایبری است. طبقه بالای این قصر همچنان در اختیار خانواده سلطنتی قرار گرفته است. این قصر از معدود قصرهای سلطنتی است که هنوز کاربری خود را از دست نداده است.

برج طلایی سویا

قدمت برج طلایی به قرن 13 می‌رسد. علت این نامگذاری این قلعه قرن سیزدهمی این است مکه قسمت بالای آن از جنس طلا ساخته شده است. فرماندار سویا در سال 1220 دستور ساخت آن را داد و طراحی آن به صورتی است که دارای یک پایه 12 ضلعی است. این در حالی است که بالای طبقه سوم آن مستطیلی شکل است. این برج در طول تاریخ آسیب دیده است یکی از آن ها انقلاب سال 1868 بود 

میدان اسپانیا در سویا

میدان اسپانیا در سال 1928 به خاط ساخت نمایشگاهی در سال بعد در شهر سویا برگزار گردد ساخته شد. در طراحی این میدان از سبک‌های اسپانیایی، رنوسانس و موروها استفاده شده. طراحی این میدان به عهده آنیبال گنزالس بوده و در داخل پارکی به نام ماریا لوئیزا بنا شده. این میدان مرکز چندین ارگان دولتی این شهر  تاریخی است. شکل این میدان به صورت یک نیمکره است و در کناره‌های آن نرده‌هایی با طراحی و رنگ آمیزی زیبا قرار گرفته است که میدان را جذاب‌تر کرده‌اند.

کلیسای جامع سویا

سومین کلیسای بزرگ جهان، یک کلیسای کاتولیک رومی به شمار می‌رود، بزرگترین کلیسا ساخته شده به سبک گوتیک می‌باشد. بعد از اینکه این کلیسا در قرن شانزدهم بنا گردید توانست از ایاصوفیه جلو زده و مقام بزرگترین را بدست آورد  محل دفن کریستوف کلمب نیز در این کلیسا می‌باشد. در بخش شمال غربی آن نیز نقصر اسقف اعظم قرار گرفته است. برای تجربه یک سفر ارزان و پر جاذبه با تور اسپانیا به بازدید این شهر در کشور اسپانیا بروید.

انتشار: 29 تیر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 71

به "جاذبه های شهر سویا اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های شهر سویا اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید