خبرنگاران قهرمانی بیلبائو در سوپرجام اسپانیا، بارسلونا؛ یک تیم کاملا معمولی

به گزارش تفطن، تهران- خبرنگاران- تیم فوتبال اتلتیکوبیلبائو با رجحان سه بر دو مقابل باسلونا، سزاوارانه فاتح سوپرجام باشگاه های اسپانیا شد.

خبرنگاران قهرمانی بیلبائو در سوپرجام اسپانیا، بارسلونا؛ یک تیم کاملا معمولی

به گزارش خبرنگاران؛ ملاقات نهایی سوپرجام باشگاه های اسپانیا بین تیم های بارسلونا و بیلبائو برگزار گردید و در سرانجام رقابتی مهیج، بیلبائو به رجحان سه بر دو رسید و برای چهارمین بار فاتح این رویداد شد.

بارسلونا برای رسیدن به فینال مقابل سوسیداد در ضربات پنالتی به رجحان رسید و بیلبائو هم با حساب دو بر یک تیم پرستاره رئال مادرید را شکست داد.

سال جاری و برای نخستین بار، سوپر جام باشگاه های اسپانیا با حضور چهار تیم برگزار گردید. تیم های اول و دوم فصل گذشته لالیگا و فینالیست های جام حذفی در سورپر جام حضور داشتند.

برخلاف انتظار بازی با تسلط بیلبائو شروع شد و این تیم با اتکا به دوندگی بالای هافبک های جنگنده خود در 20 دقیقه ابتدایی، عملکرد بهتری داشت و حتی چند موقعیت نسبی هم ایجاد کرد اما با گذشت زمان این بارسلونا بود که نبض بازی را در اختیار گرفت.

در دقیقه 40 حرکت تیمی بازیکنان بارسلونا با ضربه تمام کننده آنتوان گریژمان همراه شد تا گل نخست بازی ثبت گردد.

این رجحان تنها دو دقیقه داوم داشت و در دقیقه 42 ارسال ایناکی ویلیامز در محوطه جریمه بارسلونا به اسکار دی مارکوس رسید تا او با هوشیاری گل تساوی بیلبائو را به ارمغان آورد.

در دقیقه 56 ارسال مونیاین را گارسیا مهاجم باتجربه بیلبائو تبدبل به گل کرد اما با استفاده از سیستم یاری داور ویدئویی، این گل مردود اعلام شد.

در ادامه بازیکنان بارسلونا عملکرد بهتری داشتند و در دقیقه 77 پاس عالی یوردی آلبا به گریژمان رسید و مهاجم فرانسوی بدون معطلی بارسلونا را به گل دوم رساند.

در دقیقه 87 و در ضد حمله ای سریع تیم بارسلونا می توانست به گل سوم برسد که فرانکی دی یونگ این موقعیت را خراب کرد.

در دقیقه 90 و بار دیگر در ضربه ای آزاد، مونیاین توپ را ارسال کرد و ویلالیبره که به عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمده بود، گل تساوی را ثبت کرد تا کار به وقت های اضافه کشیده گردد.

در سومین دقیقه از وقت های تلف شده، ایناکی ویلیامز مهاجم خوش تکتیک بیلبائو با شوتی غیر قابل مهار توپ را به تور دروازه بارسلونا دوخت تا باسکی ها در آستانه یک پیروزی عظیم قرار بگیرند.

در ادامه بارسلونا توانی برای جبران نداشت و بازیکنان بیلبائو با دوندگی بالا و خطاهای متعدد، اجازه هنرنمایی به حریف را ندادند.

در دقیقه 119 لیونل مسی با رفتاری غیر ورزشی، ضربه ای سنگین را به صورت بازیکن حریف زد و از زمین اخراج شد. بنظر می رسد که مسی باید در انتظار محرومیت چند جلسه ای از سوی کمیته انضباطی فدرسیون فوتبال اسپانیا باشد.

در نهایت بازی با حساب سه بر دو به اتمام رسید تا بیلبائو که در ملاقات قبلی توانسته بود رئال مادرید را شکست دهد با عبور از بارسلونا، سزاوارانه قهرمان گردد.

بارسلونا هم که بدترین شرایط یک دهه اخیرش را تجربه می نماید، دستش از جام کوتاه ماند.

باریکنان پا به سن گذاشته بارسلونا که تنها نامی از آنان باقی مانده در کنار جوانانی چون تیرنکائو، دِست و مینگوئزا که در قواره این تیم نیستند، شرایطی را رقم زده که بارسلونا از روزهای درخشان خود فاصله گرفته و به تیمی معمولی تبدیل شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 بهمن 1399 بروزرسانی: 28 بهمن 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1737

به "خبرنگاران قهرمانی بیلبائو در سوپرجام اسپانیا، بارسلونا؛ یک تیم کاملا معمولی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران قهرمانی بیلبائو در سوپرجام اسپانیا، بارسلونا؛ یک تیم کاملا معمولی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید