شهر قدیمی پوکت

به گزارش تفطن، شهر قدیمی پوکت (Phuket Old Town)، یکی از بهترین جاذبه‌های قدیمی تور تایلند برای بازدید است. در این بخش از شهر که پیشینه تاریخی غنی و پرباری وجود دارد. زیارتگاه‌ها، معابد، مغازه‌های زیبا، چاپ‌خانه‌های کوچک، موزه‌های شخصی و عمومی از جاذبه‌های تور پوکت در این شهر هستند.

شهر قدیمی پوکت

اقتصاد شهر قدیی پوکت در گذشته برپایه فروش قلع بود. در این بخش از شهر کاخ‌های باشکوه و مجللی را مشاهده خواهید نمود که به دوران استعماری چینی تعلق دارد؛ این کاخ‌ها در طی 100 سال گذشته تحت مالکیت سلطان قلع پوکت قرار داشته است. وسعت شهر قدیمی پوکت به قدری کم است که می‌توان با پای پیاده بیشتر با جاذبه‌های این شهر در تور تایلند آشنا شد.

در تور تایلند هگام صبح و یا بعد از ظهر که از گرمای هوا کم می‌شود، بهترین زمان برای این پیاده‌روی است. در طول مسیر پیاده‌روی در اطراف شهر، به قدر کافی رستوران‌ و کافه‌ وجود دارد تا بتوانید نوشیدنی‌ها و تنقلات مورد نیاز خود را از آن‌ها خریداری کنید و بدین ترتیب بار اضافی با خود حمل نکنید.

بازار تعویذ فرو‌شان تایلندی در تور پوکت

در یکی از خیابان‌های کوچک جاده راسادا (Rassada Road) در تور پوکت و در نزدیکی میدان فواره (Fountain Circle) و چند قدم آن طرف‌تر از رستوران ایتالیایی سالوادرو، بازار تعویذ فروشان تایلندی قرار دارد. این بازار تخصصی که در آن طلسم‌ها و زیورآلات مخصوص دفع بلا و چشم زخم و همچنین تمثال‌هایی از بودا به فروش می‌رسد، جمعیت بسیاری از مردمان محلی و بودائیان خارجی را به خود جذب می‌کند. در تور تایلند با جاذبه‌هایی روبرو خواهید شد که بسیار زیبا و دیدنی هستند.

کاخ بان چین‌پراچا (Baan Chinpracha) در تور پوکت

کاخ بان چین‌پراچا که در جاده کرابی 98 (Krabi Road) شهر پوکت واقع شده است، نمونه ی خوبی از یک کاخ استعماری چینی به حساب می‌آید. این کاخ تنها به اندازه ی چند ساختمان از رستوران مشهور فیل آبی‌ (Blue Elephant Restaurant) فاصله دارد. بازدیدکنندگان از این کاخ نه تنها با نحوه ی زندگی یک خانواده ی ثروتمند پوکتی که چند دهه پیش در این محل می‌زیستند آشنا خواهند شد، بلکه می‌توانند با مالک کنونی آن نیز ملاقات داشته باشند.

رستوران فیل آبی (Blue Elephant) در تور پوکت

رستوران فیل آبی، رستوران شناخته شده و نامداری است که در 12 کشور مختلف در سراسر جهان شعبه دارد. تخصص این مجموعه از رستوران‌ها در پخت و ارائه انواع غذاهای اشرافی کشور تایلند می‌باشد. این غذاها با ترکیب غنی و منحصربفردی از طعم‌های مختلف است که زمانی تنها برای ساکنین کاخ سلطنتی طبخ می‌شد ولی در سال‌های اخیر به خاطر ترویج و محبوبیت خوراک‌های تایلندی در سراسر جهان، به غذای محبوب دیگر قشرهای جامعه نیز تبدیل شده‌اند.

انتشار: 24 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 117

به "شهر قدیمی پوکت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر قدیمی پوکت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید