پیش بینی هواشناسی طی پنج روز آینده

به گزارش تفطن، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از جوی آرام در غالب نقاط کشور، رگبار و رعد و برق در بعضی استان ها بعلاوه وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در بعضی منطقه ها اطلاع داد.

پیش بینی هواشناسی طی پنج روز آینده

به گزارش ایسنا، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی طی پنج روز آینده در اغلب منطقه ها کشور جوی آرام پیش بینی می گردد.

وی اضافه نمود: امروز (4 تیر) در استان های مازندران و گلستان و در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی بعلاوه در دامنه های البرز جنوبی واقع در استان های البرز، تهران و سمنان افزایش ابر، رگبارو رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ می دهد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا طی سه روز آینده در ارتفاعات جنوب کرمان، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان وقوع رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید انتظار می رود.

وی اضافه نمود: در سه روز آینده در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، مرکز دامنه های جنوبی البرز، مرکزی و در غرب به ویژه منطقه ها مرزی ایلام و کرمانشاه و در جنوب غرب کشور وزش باد شدید و در برخی منطقه ها همراه با گردوخاک پیش بینی می گردد.

ضیاییان در ادامه گفت: طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد بسیار شدید باعث خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا می گردد.

وی ادامه داد: خلیج فارس و تنگه هرمز طی سه روز آینده و دریای عمان دوشنبه تا چهارشنبه (5 تا 7 تیر) مواج پیش بینی می شوند و دریای خزر نیز طی دو روز آینده مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (5 تیر) صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد و در برخی ساعت ها غبار رقیق با حداقل دمای 21 و حداکثر دمای 36 درجه سانتیگراد و روز سه شنبه (6 تیر) صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد و در برخی ساعت ها غبار رقیق با حداقل دمای 23 و حداکثر دمای 38 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

ضیائیان در سرانجام گفت: طی امروز و فردا (4 و 5 تیر) اهواز با دمای 46 درجه سانتیگراد گرم ترین و اردبیل با دمای 8 و9 درجه سانتیگراد خنک ترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: فرارو
انتشار: 4 تیر 1402 بروزرسانی: 4 تیر 1402 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2561

به "پیش بینی هواشناسی طی پنج روز آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی هواشناسی طی پنج روز آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید