گوگل هوش مصنوعی ساخت موسیقی خود را به طور عمومی عرضه کرد

به گزارش تفطن، دیجیاتو: تا به امروز به علت مسائل مربوط به حق انتشار، هوش مصنوعی MusicLM به طور عمومی عرضه نشده بود.

گوگل هوش مصنوعی ساخت موسیقی خود را به طور عمومی عرضه کرد

در چند وقت گذشته، موسیقی های فراوریشده به وسیله هوش مصنوعی حواشی زیادی ایجاد نموده اند. ماه گذشته آهنگی که در آن صدای دو خواننده مشهور شبیه سازی شده بود، مورد توجه زیادی نهاده شد و اخیراً نیز اسپاتیفای هزاران آهنگ فراوریشده به وسیله هوش مصنو عی را از پلتفرم خود حذف کرد. بااین وجود، گوگل، تصمیم گرفته بیشتر به سمت این فضا برود و هوش مصنوعی تبدیل متن به موسیقی خود با نام MusicLM را به طور عمومی عرضه نموده است.

گوگل ابتدا در بهمن ماه سال گذشته و زمانی که تحقیقاتی را در خصوص MusicLM منتشر کرد، جزئیات این سیستم را شرح داد. در آن موقع غول موتور جستجو گفته بود که به علت نگرانی های اخلاقی مربوط به مسائل حق انتشار یا حق نشر، هیچ برنامه ای برای عرضه عمومی MusicLM ندارد.

بااین حال، منظره هوش مصنوعی مولد در امسال به طرز چشمگیری تغییر نموده و اکنون گوگل به مقدار کافی احساس راحتی می نماید تا MusicLM را در دسترس عموم قرار دهد. غول فناوری در پست وبلاگ خود با اشاره به Dan Deacon، هنرمندی که شب گذشته در ابتدای کنفرانس Google I/O 2023 به پخش موسیقی و نمایش ویدیوهای فراوریشده به وسیله هوش مصنوعی پرداخت، نوشت:

ما با نوازندگانی مانند Dan Deacon همکاری نموده ایم و کارگاه هایی را برگزار کردیم تا ببینم این فناوری چگونه می تواند فرآیند خلاقیت را تقویت کند.

همانطور که TechCrunch در گزارش خود اشاره می نماید، با نسخه عمومی فعلی MusicLM کاربران نمی توانند با هنرمندان یا خواننده های خاص موسیقی فراوری نمایند. بنابراین این ویژگی می تواند به گوگل یاری کند تا از مسائل حق نشر جلوگیری نموده و از فراوری آهنگ های جعلی هنرمندان محبوب و فروش آن ها به وسیله کاربران جلوگیری کند.

منبع: انتخاب
انتشار: 21 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1402 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2542

به "گوگل هوش مصنوعی ساخت موسیقی خود را به طور عمومی عرضه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل هوش مصنوعی ساخت موسیقی خود را به طور عمومی عرضه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید