وضعیت آب و هوای کشور تایلند

به گزارش تفطن، کشور تایلند در لیست بهترین کشورهای قاره آسیا برای بازدید می‌باشد که بسیار زیبا و دیدنی است. پوکت، پاتایا، بانکوک و کرابی از مهمترین شهرهای کشور تایلند برای تجربه لحظاتی خوش هستند.

وضعیت آب و هوای کشور تایلند

آب و هوای پاتایا

پاتایا اقلیمی گرمسیری داشته و در نزدیکی شهر بانکوک قرار گرفته است و آب و هوای آن دلیل ساحلی بودن آن خنک می‌باشد. زمستان‌های این شهر خشک و دارای آب و هوای بسیار مطلوبی می‌باشد اما در ماه آوریل، هوا بسیار گرم است. فصل‌های بارانی اساسا از ماه مه تا نوامبر به طول انجامیده و در طول ماه‌های سپتامبر و اکتبر بارش شدیدتری را شاهد هستیم. در این شهر، باران به جای بارش نم نم و طولانی، بیشتر به صورت رگباری است.

آب و هوای کرابی

کرابی آب و هوایی گرمسیری داشته و دمای آن تنها 8 درجه‌ سانتی‌گراد بالاتر از دمای خط استوا می‌باشد. به‌طور کلی دو فصل در این منطقه حکمفرما بوده و با این وجود، دمای هوا به ندرت در تمام طول سال به پایین‌تر از 27 درجه‌ی سانتی‌گراد کاهش پیدا می‌کند. بادهای موسمی که آب و هوای این استان را کنترل می‌کنند به موقع جهت‌شان را در هر زمان از تغییر نداده و در اواخر ژوئن آغاز می‌گردد، بعد به مدت چند ماه متوقف و دوباره در ماه ژانویه شروع به بارش آغاز می‌شود.

آب و هوای بانکوک

بانکوک هم دارای دو فصل خشک و بارانی می‌باشد. در همه‌ی روزهای سال هوای داغ را تجربه خواهید نمود. این هوا برای اغلب مردم قابل تحمل می‌باشد. همچنین حتی در طول فصول خشک هم رطوبت قابل توجهی در هوا دیده می‌شود.گرم‌ترین ماه سال آوریل است و در تابستان به دلیل پوشش مداوم ابرها کمی هوا خنک شده و  فصل خشک از نوامبر تا آوریل به طول انجامیده و دسامبر و ژانویه هیچ گونه بارانی به زمین نخواهد نشست. قبل از سفر به شهرهای کشور تایلند به شما توصیه می‌کنیم در تور تایلند ارزان به بازدید جاذبه‌هایی بروید که بسیار دیدنی و جذاب می‎‌باشند.

آب و هوای پاتایا

پاتایا دارای اقلیمی گرمسیری است که به دلیل نزدیکی با بانکوک، شباهت بسیاری به آب و هوای این شهر دارد اما به دلیل ساحلی بودنش، هوای نسبتا خنک‌تری دارد. زمستان‌های این شهر خشک و دارای آب و هوای بسیار مطلوبی است اما در ماه آوریل، هوا بسیار گرم شده و فصل‌های بارانی اساسا از ماه مه تا نوامبر طول انجامیده، اما در طول ماه‌های سپتامبر و اکتبر بارش شدیدتری را شاهد آن خواهیم بود.

انتشار: 13 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 91

به "وضعیت آب و هوای کشور تایلند" امتیاز دهید

1 کاربر به "وضعیت آب و هوای کشور تایلند" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وضعیت آب و هوای کشور تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید