آیا فراوری خودرو در سال 1400 افزایش می یابد؟

به گزارش تفطن، بازار خودرو به هم ریختگی ای را تجربه می نماید که در هیچ دوره ای شاهد آن نبوده است. یک روز تحت زورآزمایی شورای رقابت و روز دیگر فعالیت گسترده دلالان در بازار است. ارائه طرح های مختلف هم بر چالش های حوزه خودرو افزوده است.

آیا فراوری خودرو در سال 1400 افزایش می یابد؟

رئیس شورای رقابت اعلام نموده است: مسلم است که خودروسازان به علت تعهدات و بحثی که در دستورالعمل شورا بود، یعنی افزایش عرضه خودرو، اندازه فراوری را افزایش دادند تا قیمت خودرو را افزایش دهند.

بیشتر بخوانید: اعلام برنامه فراوری خودرو در سال 1400

خودروسازان از سال های قبل تعهداتی داشتند که باید انجام دهند. اگر تعهدات را انجام ندهند، باید سود بپردازند. این گونه نیست که این کار را انجام دهند تا به خودرو افزایش قیمت بخورد.

آنالیز بسته خودرویی نشان می دهد که اولین هدف دولت افزایش فراوری خودرو است و از این طریق می خواهد بازار را به سمت ثبات راهنمایی کند. هدف گذاری دولت افزایش 50درصدی فراوری خودرو است که این امر باید همراه با تنوع محصول باشد.

خبری دیگر دراین باره: خودروسازان در سال 99 چند دستگاه خودرو فراوری کردند؟

قطعه سازان داخلی این توان را دارند که بتوانند ظرفیت فراوری قطعه و درنتیجه فراوری خودرو را افزایش دهند و یاری حالی برای خودروسازان باشند؛ اما باید این را گفت که باتوجه به این توانایی، نیازمند حمایت هم هستند.

قطعه سازان خودرو کشور نیز گفته بودند: دستیابی به رکورد فراوری 1 میلیون و 400 هزار دستگاه خودرو، مشروط به تحقق خواسته های قطعه سازان، تعدیل قراردادهای آنان و تأمین نقدینگی موردنیاز امکان پذیر است. سال جاری به این امید هستیم که خودروسازان حداقل 50 درصد نسبت به سال گذشته افزایش فراوری داشته باشند.

***

شما می توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ خبرنگاران بخوانید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2404

به "آیا فراوری خودرو در سال 1400 افزایش می یابد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا فراوری خودرو در سال 1400 افزایش می یابد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید