احداث مرکز اطلاع رسانی گردشگری شهرستان هریس

به گزارش تفطن، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از احداث مرکز اطلاع رسانی گردشگری شهرستان هریس اطلاع داد.

احداث مرکز اطلاع رسانی گردشگری شهرستان هریس

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، گردشگری به عنوان یک صنعت پاک نقشی محوری در شکوفایی اقتصادی داشته و توسعه آن علاوه بر ایجاد ارزش افزوده، نشاط اجتماعی و سالم سازی فضای جامعه را در پی دارد.

آذربایجان شرقی با توجه به تنوع طبیعی، جغرافیایی، فرهنگی و برخورداری از جاذبه های گردشگری متعدد که در راس آن ها منطقه ارسباران واقع شده است همواره مورد توجه گردشگر داخلی و خارجی بوده و زمینه ساز تحولات عظیم اقتصادی در این منطقه از کشور شده است.

در این میان شهرستان هریس از یک سو با واقع شدن در فاصله 60 کیلومتری شرق تبریز و از سوی دیگر با بهره مندی از برند جهانی فرش، جاذبه های طبیعی در زمره شهرستان های دارای ظرفیت بالای گردشگری قرار گرفته است.

مرتضی آبدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی ضمن بیان اینکه تامین زیرساخت های توسعه گردشگری استان به طور مستمر در حال پیگیری است، به احداث مرکز اطلاع رسانی گردشگری در شهرستان هریس اشاره نمود و گفت: با توجه به اینکه شهرستان هریس در یکی از مسیرهای شاخص گردشگری استان واقع شده است و معرفی و اطلاع رسانی دقیق جاذبه های گردشگری این شهرستان امری لازم است، به همین منظور پروژه ساختمان مرکز اطلاع رسانی شهرستان به مرحله اجرایی رسید.

آبدار ادامه داد: این مرکز بصورت ساختمانی دو طبقه با مساحت 110 متری در سه بخش مرکز اطلاع رسانی گردشگری، بخش اداری نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان و نمایشگاه صنایع دستی به فعالیت خواهد پرداخت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی ادامه داد: تاکنون سازه فلزی کل ساختمان که شامل دو طبقه با مساحت کلی 220 متر مربع است احداث شده و کلیه ستون ها، تیرریزی و اتصالات بادبند ها اجرا و رنگ آمیزی ضد زنگ کلیه سازه فولادی به اتمام رسیده است.

آبدار با بیان اینکه میزان اعتبار هزینه شده این پروژه تاکنون 1300 میلیون ریال بوده است، به مراحل آتی اجرای پروژه مرکز اطلاع رسانی هریس اشاره نمود و گفت: در مراحل بعدی اجرای این پروژه، سفت کاری تا نازک کاری و تکمیل کل ساختمان، نصب درب و پنجره ها، کف پوش ها و اجرای تاسیسات مکانیکی و برقی و نیز اجرای کاشی کاری داخلی با احتساب اعتبار بالغ بر 3500 میلیون ریال در دستور کار قرار خواهد گرفت.

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 293

به "احداث مرکز اطلاع رسانی گردشگری شهرستان هریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث مرکز اطلاع رسانی گردشگری شهرستان هریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید