ارزان ترین کشورهای دنیا

به گزارش تفطن، ارزان ترین کشورهای دنیا

  1. پاکستان
  2. افغانستان
  3. هند
  4. سوریه
  5. ازبکستان
  6. قرقیزستان
  7. تونس
  8. ونزوئلا
  9. کوزوو
  10. جورجیا
  11. نپال
  12. مصر
  13. آذربایجان
  14. الجزایر
  15. اوگاندا

کشوری باید برای رسیدن به اهدافتان انتخاب شود که مهاجرپذیر باشد. از نرخ بیکاری، ثبات اقتصادی، نظام قضایی و امکانات اجتماعی خوبی برخوردار باشند. کشورهایی که به عنوان ارزان ترین کشورهای دنیا شناخته شده از لحاظ اقتصادی شرایط مساعدی ندارند و از نرخ بیکاری بالایی برخوردار هستند و چه بسا شهروندان این کشورها، سالانه به دیگر کشورهای دنیا مثل، کانادا، استرالیا، انگلیس، اتریش، آلمان، هلند، دانمارک، فرانسه، سوئد و….. به دلیل رفاه اجتماعی و ثبات اقتصادی برای مهاجرت اقدام می کنند.

ارزان ترین کشورهای دنیا

هزینه های زندگی در کشورهایی مثل پاکستان، هند و افغانستان نسبت به ایران پایین تر است ولی شرایط زندگی مساعدتری را برای شما فراهم نمی کند. برای نمونه سوریه یا یمن به دلایل مختلف از جمله جنگ داخلی، از لحاظ اقتصادی با مشکلاتی روبرو هستند. به طور کلی هزینه زندگی در پاکستان بسیار پایین تر از ایران می باشد. در جدول زیر هزینه های زندگی در ایران با پاکستان مورد مقایسه قرار گرفته است که می توانید مشاهده بفرمایید.

قیمت مصرف نماینده در ایران 83٪ بالاتر از پاکستان است.

قیمت اجاره مسکن در ایران 286 درصد بالاتر از پاکستان است.

قیمت رستوران ها در ایران 54٪ بیشتر از پاکستان است.

قیمت مواد غذایی در ایران 78.٪ بیشتر از پاکستان است.

ارزان ترین کشورها برای سفر

آرژانتین

نرخ این ارز غیررسمی به همه این امکان را می داد تا نرخی به مراتب بهتر از آن چیزی که مردم در بانک های معمولی استفاده می نمایند، به دست آورند. همین موضوع آرژانتین را به یکی از ارزان ترین مقصدهای توریستی دنیا مبدل کرده بود. اما با برچیده شدن دلار آبی، آیا آرژانتین گران تر خواهد شد؟ خوب پاسخ منفی است. هزینه رزرو اتاق در یک اقامتگاه در بوئنوس آیرس 15 دلار است. حتی هزینه اقامت یک شب در یک هتل لوکس 120 دلار می باشد. هزینه یک استیک 15 دلار در بردارد. در کل آرژانتین یک مقصد ارزان برای مسافران به شمار می رود.

اسپانیا

کشورهایی که در بخش جنوبی اروپا قرار گرفته اند را می توان در زمره کشورهای بسیار ارزان طبقه بندی کرد. برای نمونه در این طبقه بندی می توان به اسپانیا اشاره کرد. هزینه یک وعده غذای یک نفره با 10 تا 15 دلار می باشد. از طرف دیگر بازدید از مکان های دیدنی اسپانیا مانند لاساگرادا فامیلیا در بارسلون تنها 20 دلار نیاز خواهد داشت.

آمریکا

اگرچه دلار استرالیا با دلار آمریکا برابری نمی کنداین امر آمریکا را به ویژه در شهرهای متوسط و کوچک به یک مقصد ارزان برای سفر تبدیل می کند. غذا در رستوران های معمولی، اقامت در مسافرخانه و هتل های ارزان، خرید از فروشگاه های زنجیره ای می تواند اسباب سفر کم خرجی را فراهم کند.

ایران

کشورهای خاورمیانه بخصوص کشورهایی مانند امارات متحده عربی، اردن و عمان معمولا ارزان نیستند. با این وجود سفر در ایران هنوز هم ارزان است؛ یکی از دلایل آن برابری ارزش ریال در قیاس با دلار یا یورو می باشد. غذاهای عالی در رستوران ها، اسکان خوب در هتل های زیبای قدیمی به اضافه بازدید از جاذبه های دیدنی این کشور، بی نهایت ارزان هستند.

آفریقای جنوبی

اگرچه واحد پول آفریقای جنوبی؛ راند؛ در سال های اخیر تا حدی به عقب بازگشته است و یک دلار 9.3 راند معامله می شود، دو سال پیش این رقم 11 راند بود. با همه این تفاسیر آفریقای جنوبی هنوز کشوری است که مسافران خود را با هزینه های پایین شگفت زده خواهد کرد. یک شب اقامت در پارک ملی کروگر تنها 15 دلار استرالیا هزینه دارد. همچنین می توانید چندین وعده غذا را در یکی از بهترین رستوران های کیپ تاون به قیمت تنها 85 دلار استرالیا میل کنید. نوشیدنی، هتل و حتی بازدید از جاذبه ها نیز ارزان خواهد بود. حتی پروازها به این کشور نیز بسیار ارزان تر از انتظار است.

ایتالیا

ایتالیا هم مانند اسپانیا یکی از آن کشورهای اروپایی است که مزایای ارزشمندی در اختیار مسافرانی قرار می دهد که فکر می نمایند قیمت های نجومی در انتظار آنهاست. اگرچه شکی نیست که اگر حواستان نباشد در جاذبه های توریستی مانند ونیز برای یک خرچنگ 800 دلار هزینه خواهید کرد. با این حال ایتالیا در مجموع کشور ارزانی است. برای مثال یک بشقاب پاستا در یک رستوران معمولی ایتالیایی، تنها 15 دلار هزینه دارد. برای یک فنجان قهوه هم 1.50 دلار کافی است. ضمن اینکه آپارتمان ها در سراسر کشور هم ارزان بوده و یک اقامت خوب هزینه چندانی بر شما تحمیل نخواهد کرد.

هند

ارزانی به ویژه در جنوب هند چشمگیر است؛ جایی که شما تنها می توانید با 15 تا 20 دلار یک روز را سپری کنید، اگر از قبل هزینه اقامت خود را پرداخت کرده باشید. مثلا یک وعده غذای خوب در هند تنها چند دلار هزینه بر می دارد؛ یک فنجان قهوه هم چیزی کمتر از یک دلار. حتی هتل های مناسب هم چیزی بیش از 30 یا 40 دلار برای یک شب از شما دریافت نخواهند کرد. هتل کوچی از جمله این هتل هاست.

ژاپن

اقامت در ژاپن می تواند مقرون به صرفه باشد به شرطی که مثلا در اقامتگاه ها یا مهمانخانه های سنتی ژاپن به اسم مینشوکو اقامت داشته باشید، غذاهای خود را از رستوران های معمولی تهیه کنید، شرایط فرق خواهد کرد. حتی اگر با قطار شهری تردد کنید و به دیدن یک تا دو جاذبه در روز اکتفا کنید، ژاپن برایتان ارزان خواهد بود.

لائوس

لائوس اگرچه در میانه دو مقصد محبوب گردشگران یعنی تایلند و ویتنام قرار گرفته و هیچ ساحل یا جزیره ای ندارد، اما کوه ها و جنگل های زیبایی دارد. شما می توانید زیبایی های منحصر به فرد این کشور را با قیمت های پایین لمس کنید. برای مثال اقامت در یکی از خانه های ییلاقی ساده اما راحت کمتر از 10 دلار برایتان هزینه خواهد داشت. هر چند قیمت ماندن در هتل های شیک و مجلل در شهر لوانگ پرابانگ که در فهرست میراث دنیای یونسکو نیز به ثبت رسیده، از 11 دلار شروع خواهد شد.

مکزیک

نرخ تبدیل ارز بین پزوی مکزیک و ارزهایی چون دلار آمریکا و یورو در حال حاضر بسیار مطلوب تر از چند سال پیش است. به نحوی که سفر کردن به مکزیک این روزها بسیار ارزان تر به نظر می رسد. هزینه یک اتاق و یک شب اقامت می تواند به 20 دلار برسد. هزینه غذا در این کشور بسیار ارزان می باشد.

اندونزی

ماسه های شنی سفید، موج سواری و بهترین اسکوبا دایوینگ دنیا به اضافه جنگل های دیدنی و شالیزارهای برنج تنها بخشی از شگفتی های طبیعت در مجمع الجزایر اندونزی هستند. ضمن اینکه اندونزی در حال حاضر یکی از ارزان ترین کشورهایی است که می شناسیم. یک دلار آمریکا چیزی در حدود 13 هزار و 500 روپیه خواهد بود که در مقایسه با 5 سال پیش که با یک دلار تنها می توانستید 9 هزار و 50 روپیه دریافت کنید، به مراتب بهتر است. شما همچنین می توانید تنها با پرداخت 20 دلار یک شب را در اتاق های مهمانخانه های مناسب اقامت داشته باشید.

بلغارستان

بلغارستان یکی از ارزان ترین کشورهای اروپایی برای مسافران به شمار می رود. این کشور با شهرهای قدیمی زیبا و سواحل زیبای خود علاقه مندان را به خود می خواند. اگرچه بلغارستان همواره چیزهای خوبی برای عرضه به مسافران خود داشته، اما سقوط نرخ لِو در بازارهای دنیای به معنای ارزش بیشتر این کشور برای مسافران است. برای مثال اقامت یک شب در یکی از قدیمی ترین اما مجلل ترین اقامتگاه های بلغارستان تنها 20 دلار هزینه در بر خواهد داشت.

ترکیه

از آنجایی که قیمت لیر ترکیه به پایین ترین میزان خود در 10 سال گذشته رسیده، 2018 بهترین زمان برای سفر به این کشور خواهد بود. می توانید خوشمزه ترین غذاهای سنتی این کشور را تنها با 5 دلار میل کنید یا تنها با چند دلار از لذت چشیدن طعم کباب های خوشمزه خیابانی بهره مند شوید. در پایان این را هم باید اضافه نمود که حتی با کمتر از 20 دلار نیز می توان در یک هتل معمولی اقامت داشت.

ارزان ترین کشورها برای مهاجرت

بلغارستان

یکی از کشورهایی که جزو ارزان ترین کشورها برای مهاجرت است بلغارستان می باشد که علاوه بر مهاجرت برای سفرهای تفریحی هم گزینه بسیار مناسبی است. برای مهاجرت به این کشور می توانید با خرید اوراق قرضه از دولت بلغارستان به ارزش حدود 500.000 یورو به مدت 5 سال برای دریافت اقامت در این کشور اقدام نمایید.

یونان

یکی از کشورهایی که این روزها محلی برای مهاجرت بسیاری از افراد در دنیا شده کشور یونان است. مطابق با بررسی های آماری که بدست آمده این بیش از 50% از نیروی کار این کشور را افراد خارجی تشکیل می دهد و علاوه بر این حدود 25% از حقوق بگیران این کشور مهاجران هستند. بعد از دریافت ویزا، سرمایه گذاران می توانند برای دریافت اقامت در این کشور بعد از خرید املاک با ارزش کل 250.000 یورو اقدام نمایند.

قبرس

کشور قبرس یکی از جزیره های بسیار زیبایی است که به تازگی روش های آسان تری را برای اخذ شهروند به کشور نیز صادر کرده است. زندگی در قبرس مزایای بسیاری دارد، از جمله دارا بودن یک محیط بسیار امن با نرخ جرم و جنایت پایین، استاندارد بالای بهداشتی، بیمارستان های خصوصی مقرون به صرفه، آموزش خصوصی مقرون به صرفه و مناظر زیبا از جمله برخی از این موارد می باشد. علاوه بر این، قیمت ملک در این کشور در مقایسه با دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا نسبتا ارزان است.

این جزیره مدیترانه ای تنها 12.5 درصد از کسب و کار کسانی که در این کشور اقامت دارند اقتصادیات اخذ می کند و برای دریافت اقامت باید ملکی به ارزش دستکم 300.000 یورو در این کشور خریداری نمایید.

موناکو

موناکو دومین کشور کوچک دنیاست که نزدیکی سواحل جنوبی فرانسه قرار گرفته و برای ساکنان خود شرایط زندگی امن و سیستم تجاری سودمندی را فراهم آورده است. ساکنان این کشور برای درآمد خود هیچ اقتصادیاتی پرداخت نمی نمایند و اقتصادیات تنها به سرمایه یا ثروت تعلق می گیرد و دارندگان اقامت این کشور می توانند بدون ویزا به تمامی کشورهای عضو حوزه شینگن سفر نمایند.

هند

با توجه به تحقیقاتی که اجرا شده کشور هند یکی از ارزان کشورهای روی کره زمین برای مهاجرت می باشد. هزینه غذا در این کشور پایین است و همینطور می توانید به راحتی از وسایل نقلیه که وجود دارد بهره ببرید. از قلم نیاندازید که زندگی در هند سبک و سیاق خاصی دارد زیرا مردمان آن آداب و رسوم مخصوص به خود را دارند و هند از پر جمعیت ترین کشورهای دنیاست پس پیدا کردن کار و کسب درآمد بالا کار آسانی در این دیار نخواهد بود.

ویزای ازدواج در هندوستان و اقامت از طریق تولد فرزند در این کشور وجود ندارد.

اوکراین

یکی از کشورهای اروپای شرقی که در لیست ارزان ترین کشورها برای مهاجرت هستند اوکراین است. باید بدانید که زندگی در اوکران نسبتا ارزان است و نسبت به زندگی در ایالات متحده حدود 65 درصد ارزان تر است. البته باید در نظر داشته باشید که حقوق اهالی این کشور نیز نسبتا پایین می باشد و در ماه چیزی حدود 200 دلار است و قدرت خرید تقریبا کمی دارند. به عبارت دیگر دستمزد اهالی این کشور به نسبت ایالات متحده 26٪ برآورد شده است.

گرجستان

یکی از کشورهایی که شرایط مهاجرت را برا مردم راحت کرده است گرجستان است. این کشور علاوه بر طبیعت و جاذبه های بکر و زیبایی که برای گردشگری دارد نیز شرایط مساعدی برای زندگی هم دارد. در سال های اخیر هم که تفلیس و باتومی از محبوب ترین مقاصد گردشگری برای ایرانیان به حساب می آیند. قله های ناهموار، روستاهای فوق العاده و طبیعت زیبا از دلایل مهم پیشرفت صنعت گردشگری گرجستان می باشد.

قزاقستان

این کشور با چین و روسیه هم مرز است و جمعیتی بالغ بر 18.2 میلیون نفر دارد منابع نفت، زغال سنگ و آهن، اقتصاد ملی این کشور را فعال و ثروتمند کرده است. علاوه بر این، قزاقستان به دلیل پایین بودن هزینه های مواد غذایی و کالاهای مصرفی کشوری ارزان برای زندگی و دوران بازنشستگی است.

ترکیه

ترکیه یکی از کشورهایی است که برای سفر و مهاجرت بسیار مورد استقبال ایرانیان واقع شده است. افرادی که قصد تحصیل یا کار در نزدیکی ایران را دارند، اصولا ترکیه را برای مهاجرت انتخاب می نمایند. ترکیه از لحاظ تحصیلات پزشکی در سطح بالایی واقع شده است. این کشور نام آشنا در جنوب شرقی اروپا و جنوب غربی آسیا نیز واقع شده است و از سه طرف به دریا منتهی می شود.

آشنایی با مناسب ترین گزینه اقتصادی برای مهاجرت

صرف نظر از برخی از کشورهای آسیایی مثل گرجستان، ارمنستان و غیره که نرخ بیکاری بالا و فساد اقتصادی زیادی دارند و ارزش مهاجرتی ندارند، ارزان ترین کشور برای مهاجرت آلمان است. آلمان یکی از توسعه یافته ترین اقتصادهای دنیا را دارد و نرخ بیکاری آن تنها 3.2% است و به دلیل این که جمعیت خود آلمان رو به پیر شدن است نیازمند استخدام نیروی کار جوان و متخصص است. به همین دلیل اگرچه راه اخذ ویزای کاری سایر کشورهای اروپایی صرفا داشتن پیشنهاد شغلی است، آلمان یکی از معدود کشورهای دنیا است که ویزایی تحت عنوان ویزای جستجوی کار صادر می کند. ویزای جستجوی کار آلمان یک ویزای 6 ماهه است و این امکان را فراهم می کند تا افراد در یکی از بهترین کشورهای دنیا به لحاظ سطح درآمد ماهیانه و رفاه اجتماعی و اقتصادی به دنبال کار باشند.

مهاجرت به آلمان از طریق کار در حالی به سادگی و با صرف هزینه پایین انجام می پذیرد که راه اخذ اقامت غالب کشورهای دنیا از جمله سوئیس، دانمارک، انگلستان، هلند و غیره از طریق تحصیل و پرداخت شهریه دانشگاه است. برای معرفی آلمان به عنوان ارزان ترین کشور برای مهاجرت دلیل دیگری نیز وجود دارد؛ در واقع نه تنها تحصیل در آلمان رایگان می باشد بلکه متوسط هزینه ماهیانه زندگی در این کشور نیز نسبتا پایین است. در عین حال متوسط درآمد ماهیانه طی سال 2020 در آلمان بالا است و در حدود 3800 یورو در ماه می باشد و مطابق قوانین هر 16 ماه 8% به آن اضافه می شود.

شهریه دانشگاه ها در ارزان ترین کشور برای مهاجرت

بیشتر دانشگاه های آلمانی دولتی هستند نتیجتا افراد تنها باید هزینه اولیه ای بابت ثبت نام بپردازند که ترمی 100 تا 350 یورو می باشد. البته اگرچه تحصیل در آلمان همچنان در سال 2020 نیز رایگان است اما اگر فردی تحصیلات خود را به موقع به اتمام نرساند در بیشتر دانشگاه ها بابت مدت اضافه باید هزینه پرداخت نماید.

در نقطه مقابل دانشگاه های دولتی که رایگان هستند و عملا دانشجو باید تنها به پرداخت هزینه های زندگی خود فکر کند که در مقایسه با بیشتر کشورهای اروپایی رقم پایین و معقولی است، تحصیل در دانشگاه های خصوصی آلمان گران خواهد بود. در واقع شهریه دانشگاه های خصوصی آلمان با توجه به رشته انتخابی و مقطع تحصیلی دانشجو در مقطع کارشناسی می تواند به 26000 یورو و در مقطع کارشناسی ارشد به 40000 یورو نیز برسد. برخی از دانشگاه های رایگان در آلمان عبارت هستند از:

  • دانشگاه اشتوتگارت
  • داتشگاه مانهیم
  • دانشگاه برمن
  • دانشگاه کالنج
  • دانشگاه هامبورگ
  • داتشگاه برلین
منبع: اینترنت
انتشار: 2 اسفند 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1745

به "ارزان ترین کشورهای دنیا" امتیاز دهید

1 کاربر به "ارزان ترین کشورهای دنیا" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزان ترین کشورهای دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید