تور ارزان فیلیپین: برترین زمان سفر به فیلیپین؛ کشور جنگل های سرسبز استوایی

به گزارش تفطن، برترین زمان سفر به فیلیپین، کشوری در جنوب شرق آسیا با آب و هوایی مرطوب چه زمانی از سال است؟ برای جزئیات بیشتر در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

تور ارزان فیلیپین: برترین زمان سفر به فیلیپین؛ کشور جنگل های سرسبز استوایی

برای دیدن زیباترین کشور جنوبی شرقی آسیا با تور ارزان فیلیپین همراه باشید. و از مانیل شهری زیبا در فیلیپین دیدن کنید.

فیلیپین میزبان بیشتر از 7000 جزیره زیبا است. این جزایر، کشور را تبدیل به بهشت سواحل آفتابی نموده اند. بیشتر افراد به علت فراوانی سواحل فوق العاده و فعالیت های اقیانوسی (به طور مثال ورزش های آبی) به فیلیپین، سفر می نمایند. این کشور زیبا متشکل از معروف ترین مکان های شیرجه زدن در دنیا و نقاط مناسب برای موج سواری است که حتی افرادی که علاقه به وقت گذرانی و استراحت دارند را نیز به موج سواری، اسنرکل (شنای زیرآبی) و غواصی، جذب می نماید.

کشور فیلیپین بعلاوه دارای تاریخی غنی به همراه ساختمان هایی با معماری از قرن ها قبل تر و نقاط فرهنگی است که در تمام سال می توانید آن ها را کشف کنید. فیلیپین، مقصدی برای همه است. از دیگر نکات مثبت فیلیپین می توان از ساکنان آنجا نام برد که جزو خونگرم ترین و محبت آمیز ترین مردم در آسیا هستند.

برترین زمان سفر به فیلیپین بر اساس آب و هوا

دما در طول سال از 25 تا 32 درجه سانتی گراد متغیر است و مقدار رطوبت به 77 درصد می رسد. مانند بسیاری از بخش های جنوب شرقی آسیا، فیلیپین دارای اقلیم گرمسیری به همراه بارش قطعی باران های موسمی اکثرا در بخش های غربی در طول ماه های جولای تا سپتامبر (10 تیر تا 10 مهر) است.

اگر در این زمان به فیلیپین سفر کردید، به شرق فیلیپین بروید تا از دست باران در امان باشید و با آب و هوایی خشک تر روبه رو شوید. دیگر ماه های سال، غالبا خشک هستند به همراه آسمانی صاف که تنها بارش فراوان نور خورشید را برای ماجراجویی در جزایر، به شما پیشنهاد می نمایند.

برترین زمان سفر به فیلیپین بر اساس فعالیت های گردشگری

در آب و هوای خوب فیلیپین، که البته این شامل بیشتر مواقع سال می گردد، فعالیت های بسیاری برای گردشگران در فیلیپین وجود دارد. اگر در ساحل باشید، شانس این را دارید که با شرکت هایی روبه رو شوید که آماده اجاره دادن کایاک (نوعی قایق) برای تمام روز به شما هستند. سر خوردن در آب های شفاف آبی رنگی را تصور کنید که می توان در انتهای آن ماهی های زیبا را در حال شنا کردن دید.

برای کسانی که دنبال ماجراجویی های بیشتری هستند، بدانید که از فیلیپین به عنوان مرکز ماجراجویی های پر انرژی در دنیا نام برده می گردد. از دیگر فعالیت های هیجان انگیز می توان از صخره نوردی، غواصی، رافتینگ، ویک بردینگ (سواری بر روی یک تخته کوتاه و پهن مانند تخته موج سواری و انجام حرکات آکروباتیک در حین کشیده شدن پشت یک قایق موتوری) و ترکینگ (پیاده روی طولانی) نام برد.

غواصی:

چیزی که غواصی را برای گردشگران در فیلیپین بسیار مجذوب کننده نموده است، هزینه مقرون به صرفه آموزش و آب های زیبا برای آغاز اولین غواصی شما است.. چه شما یک غواص تازه آموزش دیده باشید چه یک غواص حرفه ای، امکان اشتباه در ماجراجویی های غواصی شما در جزایر فیلیپین وجود ندارد.

موج سواری:

این جزایر میزبان رویدادهای موج سواری بسیاری در طول سال هستند که باعث جذب گردشگر های بسیاری می گردد. اگر دوست دارید موج سواری را امتحان کنید، برترین انتخاب با دسترسی آسان در جنوب کشور است. اگر در این ورزش تازه وارد هستید، در آنجا موج های کوچکی برای آماده کردن اولین پرش های شما روی تخته موج سواری، وجود دارند. یک نقطه پر رنگ در سفرتان که آن را به زودی فراموش نخواهید کرد.

اطلاعات بیشتر برای سفر به فیلیپین

برای اطلاعات بیشتر قبل از سفر به فیلیپین، حتما به این سایت، مراجعه کنید.

فیلیپین: آب و هوا و اقلیم

اقلیم گرمسیری فیلیپین در تمام طول سال موجب گرما و رطوبت بسیاری می گردد. اگرچه، منطقه ها مختلفی وجود دارند که فصل خشک و فصل پر باران با مشخصاتی یکسان، جایگزین هم می شوند. از ماه ژانویه تا ژوئن (11 دی تا 9 تیر)، خشکی غالب و از جولای تا دسامبر (10 تیر تا 10 دی) فصل باران است، با کمی تنوع بسته به منطقه.

ماه دما (سانتی گراد) مقدار بارش (سانتی متر)
ژانویه27.27.9
فوریه27.26.4
مارچ27.84.1
آپریل28.93
می29.45.6
ژوئن28.915
جولای28.315.7
آگوست28.313.7
سپتامبر28.316.8
اکتبر28.314.7
نوامبر28.313.2
دسامبر27.210.4

بین ماه می تا نوامبر (10 اریبهشت تا 9 آذر)، بارش های موسمی غالبا باعث عبور تایفون ها (طوفان و گردباد) می شوند. پایین ترین دما معمولا در ژانویه (11 دی تا 11 بهمن) و بالاترین دما در می (10 اردیبهشت تا 11 خرداد) پدیدار می گردد، هرچند که می توان گفت دمای میانگین در تمام سال حدودا 25 درجه سانتی گراد است.

ماههفته اول (دما و بارش)هفته دومهفته سومهفته چهارم
ژانویه27.2 سانتی گراد- 7.3 سانتی متر27.2 سانتی گراد- 6.7 سانتی متر27.2 سانتی گراد- 6 سانتی متر27.2 سانتی گراد- 5.4 سانتی متر
فوریه27.2 سانتی گراد- 6 سانتی متر27.2 سانتی گراد- 5.7 سانتی متر27.2 سانتی گراد- 5.3 سانتی متر27.2 سانتی گراد- 4.9 سانتی متر
مارچ27.7 سانتی گراد- 3.5 سانتی متر27.5 سانتی گراد- 3 سانتی متر27.4 سانتی گراد- 2.4 سانتی متر27.2 سانتی گراد- 1.8 سانتی متر
آپریل28.6 سانتی گراد- 2.7 سانتی متر28.4 سانتی گراد- 2.5 سانتی متر28.1 سانتی گراد- 2.2 سانتی متر27.8 سانتی گراد- 1.9 سانتی متر
می29.3 سانتی گراد- 5 سانتی متر29.2 سانتی گراد- 4.3 سانتی متر29 سانتی گراد- 3.7 سانتی متر28.9 سانتی گراد- 3 سانتی متر
ژوئن28.8 سانتی گراد- 12.7 سانتی متر28.7 سانتی گراد- 10.3 سانتی متر28.5 سانتی گراد- 8 سانتی متر28.4 سانتی گراد- 5.6 سانتی متر
جولای28.2 سانتی گراد- 15.5 سانتی متر28 سانتی گراد- 15.4 سانتی متر27.9 سانتی گراد- 15.2 سانتی متر27.7 سانتی گراد- 15 سانتی متر
آگوست28.3 سانتی گراد- 13.2 سانتی متر28.3 سانتی گراد- 12.7 سانتی متر28.3 سانتی گراد- 12.2 سانتی متر28.3 سانتی گراد- 11.7 سانتی متر
سپتامبر28.3 سانتی گراد- 16 سانتی متر28.3 سانتی گراد- 15.3 سانتی متر28.3 سانتی گراد- 14.5 سانتی متر28.3 سانتی گراد- 13.7 سانتی متر
اکتبر28.3 سانتی گراد- 14.2 سانتی متر28.3 سانتی گراد- 13.7 سانتی متر28.3 سانتی گراد- 13.1 سانتی متر28.3 سانتی گراد- 12.6 سانتی متر
نوامبر28.3 سانتی گراد- 12.8 سانتی متر28.3 سانتی گراد- 12.5 سانتی متر28.3 سانتی گراد- 12.1 سانتی متر28.3 سانتی گراد- 11.7 سانتی متر
دسامبر26.9 سانتی گراد- 9.7 سانتی متر26.7 سانتی گراد- 9 سانتی متر26.4 سانتی گراد- 8.3 سانتی متر26.1 سانتی گراد- 7.6 سانتی متر

برترین زمان سفر برای شما، از ماه ژانویه تا می (11 دی تا 11 خرداد) است، زمانی که از گزند تایفون ها در امان هستید. ماه های مارچ و آپریل (11 اسفند تا 12 اردیبهشت) در این میان مناسب ترین آب و هوا را برای رفت و آمد دریایی بین جزایر را دارند.

در فیلیپین چه کنیم؟

فیلیپین، مجمع الجزایری متشکل از 7000 جزیره، از آنچه رسانه های خبری نشان می دهند، بهتر است. اخبار غالبا تنها اتفاقات خشونت آمیز صورت گرفته به وسیله گروه های بنیادگرا را نشان می دهد.

مانیلا، مرکز فیلیپین، با 1.78 میلیون نفر جمعیت، شهری مدرن و درخشان است. این شهر زیبا بعلاوه دارای بناهای تاریخی در بخش اینترمیوروس (Intramuros) است.

زمین های برنج بناوه (Banaue)، پله هایی تماشای و تماشایی در کوهستان را در طول 2000 سال شکل داده اند؛ شگفتی عظیمی که نباید تماشا آن را از دست دهید.

پوئرتو گالرا (Puerto Galera) سواحلی درخشان و مکان هایی فوق العاده برای غواصی به شما پیشنهاد می دهد.

پالاوان (Palawan) با دارا بودن منطقه ها طبیعی بسیار، شما را با تماشای رودخانه های زیرزمینی و جنگل هایی عمیق، اغوا خواهد نمود؛ اینجا بعلاوه دارای مکان هایی مناسب برای غواصی است.

اگر به ویگان (Vigan) می روید، حتما اثر اسپانیایی ها را در همه جا وقتی که بین خانه های مستعمراتی می گشت، خواهید یافت.

جزایر ویسایاس (Visayas) را نباید فراموش کنید؛ آن ها بسیار متفاوت و چشمگیر هستند.

آبشارها و غارهای سمر (Samar)، تپه های رمزآلود چاکلت هیلز (Chocolate Hills)، خرابه های اسپانیایی در سیبو (Cebu)، کارناوال کالیبو فیلیپین در ماه ژانویه تنها تعداد اندکی از جاذبه های این کشور زیبا به شمار می آیند.

تمام این جاذبه ها کنار مهمان نوازی غیرقابل مقایسه مردم فیلیپین، با مهربانی افسانه ای آن ها که با یک لبخند نشانه گذاری شده است، سفری به یادماندنی را برای شما رقم خواهد زد.

در مانیلا، مرکز فیلیپین، چه کنیم؟ مکان ها، هتل ها، رستوران ها و توصیه ها

مرکز فیلیپین، مانیلا بر جزیره لوزون واقع شده است. این شهر، دارای جمعیت کمی بیشتر از 1.5 میلیون نفر است. شهر قدیمی مانیلا به وسیله اسپانیولی ها در قرن شانزدهم ساخته شده و ردپایی از آن موقع را در معماری خود حفظ نموده است. اگرچه این شهر هنوز میزبان محله های فقیرنشین است، اما می توان تفاوتی قوی بین فقر، مدرنیته و سنت را در آنجا مشاهده کرد. شما می توانید به بازدید از محله اینترمیوروس که در پشت دیوارهای بلند مخفی شده است، بروید و دژ سانتیگو و کلیسای سنت آگوستین با سبک باروک که جزو میراث تاریخی یونسکو است را ببینید.

در آنجا با محله شلوغ چینی ها به همراه گورستان غیرمعمولی چینی ها، روبه رو خواهید شد. در منطقه ها مالات و ارمیتا، رستوران های خوبی به همراه گروه های موسیقی در عصرگاه پیدا خواهید کرد. در نهایت در ماکاتی، بخش تجاری مانیلا، با بوتیک ها و هتل های مجلل روبه رو می شوید.

پارک ریزال، حتما ارزش تماشا را دارد؛ مجسمه خوزه ریزال (Jose Rizal)، قهرمان انقلاب فیلیپین در پارک، قابل تماشا است. دریاچه مصنوعی، باغ های ژاپنی و چینی، موزه ملی مردم فیلیپینی، کتابخانه ملی، چشمه ها و افلاک نماها، این مکان عمومی تفریحی را تبدیل به جاذبه ای فوق العاده برای گردشگران و ساکنین شهر نموده است.

نکات اساسی در فیلیپین

هواپیما تنها راه دسترسی به فیلیپین از آسیا، استرالیا، اروپا و استان متحده آمریکا است.

بیشتر شهروندان اروپایی برای اقامت کمتر از 21 روز، نیازی به ویزا ندارند؛ یک پاسپورت معتبر و بلیط برگشت کافی است.

واحد پول رایج در کشور، پیسو فیلیپین است.

یک وعده غذا حدودا کمتر از 50 هزار تومان و یک اتاق مناسب، 125 هزار تومان به ازای هر شب هزینه دارد. غذای سنتی با طعم های مختلفی مخلوط شده است: مالزیایی، اسپانیایی، چینی و ...؛ شما می توانید در هر مکان و هر زمانی غذا خریداری کنید. برای اقامت در آنجا می توان گفت اجاره آپارتمان بسیار رایج است؛ پیدا کردن هتل در شهرهای اصلی بسیار آسان است. بعلاوه، اجاره کردن خانه های ییلاقی (bungalow) در منطقه ها دور نیز غالبا سخت نیست.

اگر می خواهید در کل کشور سفر کنید، پروازهای داخلی به وسیله چندین کمپانی فراهم شده است. اتوبوس ها بی شمار هستند، ولی تنها یک خط راه آهن بین مانیلا و نگا وجود دارد.

در شهرها برای جابه جایی می توانید بین تاکسی های اجاره ای، تاکسی های کوچک بدون تاکسی متر، تریشا (وسیله نقلیه سبک با 3 چرخ، موسوم در شرق آسیا) و موتورسیکلت به همراه اتاقک انتخاب کنید.

احتیاط ایجاب می نماید قبل از سفر به فیلیپین و بازدید از جنگل های آن، واکسن مالاریا را بزنید. جعبه یاری های اولیه به همراه وسایل ضدعفونی نماینده و داروی ضد اسهال نیز به همراه داشته باشید.

از سوغاتی های زیبای فیلیپین می توان از مجسمه های چوبی، اشیای ساخته شده از چوب نارگیل یا مانگو، حلزون، صدف و جواهرات ساخته شده از مرجان نام برد. بعلاوه می توان لباس هایی با کیفیت با قیمتی بسیار مناسب در فیلیپین خرید.

چه زمانی به مانیلا برویم؟

ماهحداقل دمای میانگینحداکثر دمای میانگینحداقل دمای ثبت شدهحداکثر دمای ثبت شدهتعداد روزهای بارانی
ژانویه223114346
فوریه223114366
مارچ223216353
آپریل233416384
می243517374
ژوئن2535203912
جولای2534223717
آگوست2532213724
سپتامبر2532213423
اکتبر2532213622
نوامبر2432193419
دسامبر2332173514

هزینه روزانه گردشگری در شهر سیبو

هزینه یک روز اقامت در سیبو حدودا 730,000 تومان است. هزینه های تخمین زده شده برای یک نفر در یک روز شامل موارد زیر است:

1. برانچ (وعده صبحانه که دیر خورده می گردد و جای دو وعده نهار و صبحانه است) در رستوران سه ستاره

2. شام در رستوران سه ستاره

3. یک شب اقامت در هتل سه ستاره

این هزینه ها بسته به این که در ماه های داغ سال یا کمتر گردشگری به سیبو سفر می کنید، تغییر می نماید. تخمین هزینه بالا در ماه های داغ در سیبو صورت گرفته است تا برای برنامه ریزی در سفر، به عنوان منبع از آن بهره ببرید.

منبع: کجارو / besttimetogo.com / thebesttimetovisit.com / thebesttimetovisit.com / whentogo.org
انتشار: 12 بهمن 1400 بروزرسانی: 12 بهمن 1400 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2243

به "تور ارزان فیلیپین: برترین زمان سفر به فیلیپین؛ کشور جنگل های سرسبز استوایی" امتیاز دهید

1 کاربر به "تور ارزان فیلیپین: برترین زمان سفر به فیلیپین؛ کشور جنگل های سرسبز استوایی" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان فیلیپین: برترین زمان سفر به فیلیپین؛ کشور جنگل های سرسبز استوایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید