از جشنواره های دیدنی برزیل بیشتر بدانید

به گزارش تفطن، از کارناوال معروف برزیل که هر سال از بچه ها تا افراد مسن را جذب خود می نماید، می توان فهمید که برزیلی ها عاشق جشن و پایکوبی هستند. البته جشنواره های متعددی در طول سال در سراسر این کشور زیبا برگزار می گردد که هر یک در نوع خود جذاب و دیدنی هستند. با ما همراه باشید تا با این جشنواره های پرشور و حرارت بیشتر آشنا شوید.

از جشنواره های دیدنی برزیل بیشتر بدانید

با تور ارزان برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

جشنواره انیما موندی برزیل (Anima Mundi festival)، یک جشنواره بین المللی فیلم است که کاملا به انیمیشن اختصاص دارد. این جشنواره، زمینه تاسیس و برگزاری تعدادی از جشنواره های مشابه فیلم انیمیشن در سراسر دنیا را فراهم نموده است و در عین حال نقش مهمی در کشف استعدادهای جدید دارد. جشنواره مذکور اولین بار در سال 1993 در شهر ریو دو ژانیرو برگزار گردید و با استفاده از امکانات نامحدود زبان انیمیشن، به دنبال اطلاع رسانی، تربیت، آموزش، ایجاد سرگرمی و تفریح بود. این رویداد سالانه، محل برگزاری خود را بین دو شهر ریو دو ژانیرو و سائوپائولو تغییر می دهد و مخاطبین مختلفی از هر قشر را جذب می نماید.

این جشنواره در بخش های مختلفی اعم از فیلم های کوتاه بزرگسالان، فیلم های کوتاه بچه ها، فیلم های بلند داستانی و انیماتور آینده (انیمیشن هایی که بچه ها ساخته اند) برگزار می شود. علاوه براین، در تمام طول سال هم به فعالیت های خود مانند آموزش ساخت انیمیشن در مدارس مختلف برزیل و همینطور نمایش این انیمیشن ها در شهرهای دیگر برزیل ادامه می دهد.

کارناوال ریو

کارناوال ریو (Rio Carnival)، مشهورترین فستیوال و مراسم پایکوبی در دنیا است که از یکم تا نهم مارس (10 تا 18 اسفند) برگزار می شود. سالانه بیش از 500 هزار گردشگر خارجی از کارناوال ریو که از جمله جذاب ترین رویدادهای هنری محسوب می شود، بازدید می نمایند و این رقم، بیشترین تعداد افراد خارجی شرکت نماینده در یک رویداد است. نظریه های بسیار زیادی در خصوص خاستگاه این کارناوال مطرح شده و عده ای آن را یکی از جشن های افراد بتپرست در رم باستان می دانند. تاثیر و نفوذ فرهنگ آفریقایی-برزیلی به شکل پایکوبی سامبا پیش قراول شروع رژه سامبا در دهه 1930 بود و همین تنوع فرهنگی و ریتم پایکوبی برزیلی، آن را در سراسر دنیا بی نظیر و منحصر به فرد نموده است.

کارناوال ریو، مشهورترین فستیوال و مراسم پایکوبی در دنیا است

در اروپای کاتولیک که در قرون وسطی شروع شد، تمام غذاها و نوشیدنی های فاسدشدنی باید قبل از ماه روزه مصرف می شدند تا در دوره روزه منتهی به عید پاک که 40 روز طول می کشید، وسوسه ای وجود نداشته باشد (دوره کارناوال در روز شنبه قبل از روزه شروع شده و در سه شنبه اعتراف که به آن سه شنبه چرب هم گفته می شود، به سرانجام می رسد). در گذشته تمام ذخایر زمستانی در یک جشن پرخوری که همه در آن شرکت می کردند خالی می شدند تا همه به استقبال بهار بروند. با گسترش این آداب و رسوم در برزیل که مستعمره پرتغال بود، کارناوال ریو به چیزی جدید تبدیل شد.

یکی از بهترین و در دسترس ترین راه ها برای شرکت در این کارناوال، حضور در جشن های خیابانی است که همه می توانند در آن ها شرکت نمایند. جالب است بدانید براساس برآوردهای پلیس، در سال 2012 جمعیت یکی از خیابان های جشن به بیش از 5 میلیون نفر رسید. نوار ایپانما با جمعیتی بسیار شاد و سرزنده همراه با پایکوبینده های دارای لباس خاص و مردهایی که لباس زنانه می پوشند، شهرت ویژه ای دارد.

جشن جونینا

جشن جونینا (Festa Junina) به مدت یک ماه (ژوئن) در سراسر برزیل برزیل برگزار می شود و مردم برزیل، زندگی روستایی را با غذاها، لباس های خاص و پایکوبی در یک چادر بزرگ که از مواد خام ساخته شده است، جشن می گیرند. در شهرهای بزرگ، به جای چادر، معمولا یک ساختمان را با پرچم های رنگی، رومیزی های شطرنجی و بادکنک تزیین می نمایند. مردم اغلب لباس های شطرنجی و کلاه حصیری می پوشند و روی صورت خود به خصوص بچه ها را خالخالی می نمایند.

جشنواره فولکلور پارینتینز

جشنواره های برزیل

جشنواره فولکلور پارینتینز (Parintins Folklore Festival)، جشنی است که هر سال در پارتینتینز در آمازوناس (یکی از ایالت های شمالی برزیل) برگزار می شود و دومین فستیوال بزرگ این کشور بعد از کارناوال به حساب می آید. این مراسم در 3 روز سرانجامی ماه ژوئن جریان دارد و درباره افسانه آمازونی گاوی است که بعد از مردن، دوباره زنده شد. اصلی ترین جاذبه این جشن، رقابت بین دو تیم Garantido و Caprichoso است که در قالب برنامه ای ترکیبی از پایکوبی و آواز و رژه های زیبا به بازگویی داستان زنده شدن این گاو می پردازند. این جشن به طور خاص به فرهنگ بومی و مردم عامه اختصاص دارد و به همین دلیل در یک مکان برگزار می شود.

جشنواره بین المللی فیلم

جشنواره بین المللی فیلم (یا به زبان محلی O Festival do Rio)، یک رویداد 10 روزه در ماه اکتبر است که نه تنها فیلم های برزیلی را به نمایش می گذارد، بلکه به فیلم های سینمای کلاسیک و مدرن بیش از 60 کشور نیز اختصاص دارد. این رویداد تقریبا تمام ژانرها را از ترسناک و عاشقانه و کمدی و مستند شامل می شود و همچنین با برگزاری کارگاه ها و بحث با کارشناسان این صنعت نیز همراه است.

جشن سال نو ریو دو ژانیرو

ریو دو ژانیرو یکی از بهترین مکان های دنیا برای جشن دریافت شب سال نو به شمار می آید که پس از کارناوال ریو دو ژانیرو، بزرگ ترین جشن سال در این شهر است. مردم برزیل از شیوه بسیار خاصی برای سرانجام بخشیدن به سال کهنه برخوردارند، پس اگر قصد سفر به این کشور را دارید، خوب به این نکته توجه داشته باشید. شب 31 دسامبر مردم برزیل پیش از رفتن به ساحل سر تا پا لباس سفید می پوشند و سپس لباس های سفید خود را با گل های رنگارنگ می پوشانند. انواع موسیقی ها نظیر اجراهای زنده گروه های سامبا، راک و حتی الکترونیک در ساحل دائما شنیده می شود و پایکوبییدن در سراسر شب ادامه دارد. در سراسر ساحل سبدهای میوه و غرفه های نوشیدنی و ساندویچ به چشم می خورد که لذت این جشن را دوچندان می نماید. نمایش های آتش بازی در نیمه شب از روی قایق های بزرگ که در فاصله 300 متری ساحل توقف نموده اند، بخشی از مراسم استقبال از سال نو به حساب می آید. به این ترتیب ضیافت، موسیقی، پایکوبی، آواز و سرگرمی تا سپیده صبح ادامه می یابد.

جالب است بدانید گروه های بین المللی موسیقی زنده و پایکوبی سامبا در امتداد خیابان ساحلی آتلانتیک ردیف می ایستند و این خیابان حدود ساعت 8 شب از صدای موسیقی به لرزه درمی آید. اما نمادین ترین بخش این مراسم، لباس سفید شرکت نمایندگان است. رنگ سفید رضایت الهه دریا را جلب می نماید و در عین حال نماد پاکی، صلح و نو شدن نیز محسوب می شود.

جشنواره فیلم گرامادو (Festival de Gramado)، یک جشنواره بین المللی فیلم است که هر ساله در گرامادو برزیل برگزار می شود و سابقه آن به 1973 باز می شود. تا پیش از سال 1992 این جشنواره تنها به فیلم های ساخته شده در برزیل اختصاص داشت، اما از آن به بعد فیلم های لاتین سایر کشورها را نیز پذیرفت و اکنون تبدیل به جشنواره ای بین المللی شده است. این جشنواره هر سال در 24 بخش مختلف جایزه اهدا می نماید که سیزده بخش آن به فیلم های برزیلی، هشت بخش به فیلم های بین المللی و سه بخش ویژه اختصاص دارد. هدف اصلی این جشنواره شناسایی و پرورش بهترین استعدادهای فیلم سازی در برزیل و آمریکای لاتین و معرفی آن ها به سینمای دنیا به وسیله برقراری ارتباط با آن ها است.

نمایشگاه کتاب دوسالانه

نمایشگاه کتاب دوسالانه برزیل معمولا در ماه آگوست شروع و در ماه سپتامبر تمام می شود. این رویداد 11 روزه یکی از بزرگ ترین و مهم ترین رویدادهای ادبی برزیل است که نویسندگان می توانند به صحبت با یکدیگر، کارگاه های آموزشی و بحث های غیررسمی در خصوص امور ادبی بپردازند. این نمایشگاه در Barra da Tijuca برپا می شود و یکی راه های عالی برای شناخت بیشتر دنیای ژرف ادبیات برزیلی است.

راک در ریو

راک در ریو (Rock in Rio) به خاطر تلفیق نمادهای مدرن و کلاسیک شهرت زیادی یافته و در حال تبدیل شدن به یکی از بزرگ ترین جشنواره های موسیقی ریو است. این فستیوال هر سال در ماه دسامبر برگزار می شود و گزینه کمپینگ در بین برنامه های آن نیست. جالب است بدانید هنرمندانی نظیر لیدی گاگا و ریحانا در گذشته در این جشن به هنرنمایی پرداخته اند.

منبع: گردشبان
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1104

به "از جشنواره های دیدنی برزیل بیشتر بدانید" امتیاز دهید

1 کاربر به "از جشنواره های دیدنی برزیل بیشتر بدانید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از جشنواره های دیدنی برزیل بیشتر بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید