دانستنی های جالب درباره بارسلونا

به گزارش تفطن، دانستی های جالب درباره بارسلونا

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران دریاره دانستی های جالب درباره بارسلونا کشور اسپانیا سخن خواهیم گفت.

دانستنی های جالب درباره بارسلونا

بارسلونا بعد از مادرید یکی از پرجمعیت ترین شهرهای اسپانیا به شمار می رود. این شهر در ابتدا بعنوان یک شهر رومی تاسیس شد و بعدها محل زندگی کنت های بارسلون نهاده شد. بیشتر مردم جهان این شهر را بخاطر تیم معروف فوتبالش که به همین نام نیز هست می شناسند. سفر به بارسلونا می تواند بسیار مجذوب نماینده و خاطره انگیز باشد زیبا این شهر دارای جاذبه های تاریخی ، طبیعی و گردشگری فراوانی است که همواره اندازه مسافران مختلف می باشد. به همین دلیل همواره بارسلونا دارای جایگاه خاصی در بین شهرهای گردشگر پذیر در جهان داشته است.

در این مقاله، به بعضی از حقایق و نکات جالبی از این شهر پرداخته ایم.

1. بارسلونا، مرکز منطقه خود مختار کاتالونیا محسوب می شود. کاتالونیا چهار شهر را در بر دارد که عبارتند از، بارسلونا، جیرونا (Girona)، لیجا (Lleida) و تاراگونا (Tarragona).

2. برای پیدایش بارسلونا دو نظریه وجود دارد. یکی بیانگر این است که 400 سال قبل از پیدایش شهر رم، اسطوره ای به نام هرکول (Hercules) این شهر را بنا نهاد.

در نظریه دیگر، تاسیس این شهر به قرن سوم و به همیلکار بارسا (Hamilicar Barca)، پدر هانیبال (Hannibal)، سیاست مدار و فرمانده نظامی، نسبت داده می شود که پیرو آن این شهر نیز بارسینو (Barcino) نامیده شد.

3. این منطقه با بهره بردن از آب و هوای مدیترانه ای که زمستان های مرطوب و معتدل و تابستان های گرم و خشکی دارد، در فصل گرما میانگین دمای 27 درجه و در زمستان میانگین دمای 13 درجه را به خود می بیند.

4. بارسلونا با سالانه بیش از 8 میلیون گردشگر، پس از لندن، پاریس و استانبول بیشترین تعداد بازدیدنماینده را در اروپا به خود می بیند. بعلاوه این منطقه در جایگاه دوازدهم پرگردشگرترین شهرهای جهان قرار گرفته است.

5. شهر بارسلونا بزرگ ترین شهر در نواحی ساحلی مدیترانه است. بعلاوه پس از شهر مادرید، با جمعیت 1/5 میلیون نفری خود، دومین شهر بزرگ اسپانیا نیز محسوب می شود.

6. مردم بارسلونا علاوه بر زبان اسپانیایی، به زبان مخصوص کاتالونیا نیز صحبت می نمایند. زبان کاتالونیایی تا 95٪ به زبان اسپانیایی شباهت دارد.

7. بندر این شهر بزرگ ترین بندر و لنگرگاه کشتی ها در جهان است. در طول سال حدودا نزدیک به 4 میلیون کشتی از این بندر گذر می نمایند.

8. امروزه بارسلونا نزدیک به 5 کیلومتر نوار ساحلی دارد که برترین ساحل های شهری را در جهان شامل می شود. این در حالی است که تا المپیک سال 1992، این سواحل تنها کاربرد صنعتی داشتند و پس از آن با انتقال این صنایع، به شکل امروزی تبدیل شد.

9. زمانی که از بارسلونا صحبت می شود، نمی توان از باشگاه فوتبال این شهر سخن نگفت. همان طور که احتمالا می دانید، باشگاه فوتبال این شهر با نام بارسلونا (FC Barcelona) از مهم ترین و با ارزش ترین تیم های فوتبال در سطح جهان محسوب می شود. بعلاوه ورزشگاه این باشگاه با نام نیو کمپ (Camp Nou) بزرگ ترین ورزشگاه فوتبال، در قاره سبز به شمار می رود. این ورزشگاه همراه با موزه اختصاصی اش، سالانه بیش از 1 میلیون گردشگر را به خود می بیند.

10. خیابان رامبلا (La Rambla) معروف ترین خیابان این شهر محسوب می شود. این خیابان از تقاطع و به هم پیوستن 5 خیابان مختلف تشکیل شده است.

11. شلوغ ترین خیابان اسپانیا در این شهر واقع شده است. خیابان پورتال د انجل (Portal de lAngel) که به نوعی تنها پیاده رو است و عبور ماشین در آن ممنوع است، با میانگین رفت و آمد 3500 نفر رهگذر در هر ساعت، شلوغ ترین خیابان این شهر محسوب می شود.

12. رانندگی در بارسلونا بسیار خطرناک است؛ به طوری که در هر 19 ثانیه یک تصادف صورت می گیرد.

13. نزدیک به 10٪ سطح این شهر، به وسیله 68 پارک پوشیده شده است.

14. بارسلونا به طور کلی 9 بنای ثبت شده در آثار یونسکو دارد.

15. یکی از مشهورترین معماران جهان، آنتونی گاودی (Antoni Gaudi) است که اهلیتش به شهر بارسلونا بازمی شود. او که معمار بناهای متعدد و معروفی در سطح جهان است، تعداد 7 عدد از آثارش در بارسلونا، به ثبت ملی در یونسکو رسیده است.

16. در ابتدا قرار بود برج ایفل در این شهر ساخته شود و مهندس آن، گوستاو ایفل (Gustave Eiffel)، این شهر را برای بنای خود در نظر گرفته بود؛ اما این پروژه به وسیله دولت وقت اسپانیا نامناسب خوانده شد و در نتیجه لغو شد.

17. بارسلونا اولین و تنها شهری است که از خانواده سلطنتی بریتانیا مدال طلای سلطنتی (Royal Gold Medal) را، برای معماری شهر گرفته است.

18. در سال 1888 تندیسی از کریستوف کلمب در این شهر بنا شد؛ گردشگر ایتالیایی که اولین مسافر و کاشف قاره آمریکا محسوب می شود.

19. شاید باورش عجیب باشد که موسیقی فلامینگو به عنوان موسیقی اصیل کشور اسپانیا، در بارسلونا پرطرفدار نیست! در حالی که موسیقی محلی این شهر، به نوعی اقتباسی است از موسیقی راک اند رول (Rock-N-Roll) که در سطح شهر از محبوبیت بالایی برخوردار است.

20. در پایان جالب است بدانید که شهر بارسلونا با شهر اصفهان پیمان خواهر خواندگی دارد.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 18 شهریور 1401 بروزرسانی: 18 شهریور 1401 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2432

به "دانستنی های جالب درباره بارسلونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانستنی های جالب درباره بارسلونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید