افزایش رفتار بد بچه ها با تنبیه بدنی

به گزارش تفطن، تنبیه بدنی راهی کارآمد برای بهبود رفتار بچه ها نیست و حتی آن را بدتر می نماید.

افزایش رفتار بد بچه ها با تنبیه بدنی

پژوهشی نو دریافته است که بین کتک زدن بچه ها و مسائل رفتاری آنان ارتباطی قطعی وجود دارد. پژوهشگران در دانشگاه کالج لندن که 20 سال تحقیقات روی این موضوع را آنالیز نموده اند، نتیجه گرفتند که تنبیه بدنی راهی کارآمد برای بهبود رفتار بچه ها نیست و حتی آن را بدتر می نماید.

این پژوهش که روز دوشنبه، 28 ژوئن، در نشریه لانست منتشر شد و 69 پژوهش از سراسر جهان را آنالیز نموده، چند نتیجه کلیدی تنبیه بدنی را شناسایی نموده است.

پژوهشگران گفته اند که تنبیه بدنی بچه ها احتمال رویارویی با اداره خدمات مراقبت از بچه ها را افزایش خواهد داد و در زمان کتک زدن بچه ها، باعث بدتر شدن رفتار آنان می گردد. دکتر آنیا هیلمان، استاد دانشگاه اپیدمیولوژی و بهداشت عمومی در دانشگاه کالج لندن و نویسنده اصلی پژوهش، گفت: بین تنبیه بدنی و مسائل رفتاری نظیر پرخاشگری و رفتار ضد اجتماعی ارتباطی قطعی وجود دارد.

او اضافه کرد: تنبیه بدنی همیشه افزایش بروز این گونه مسائل رفتاری را پیش بینی می نماید. این پژوهش نتیجه گرفته است که نتایج زیان بار تنبیه بدنی فارغ از جنسیت و نژاد کودک و نحوه عمومی تربیت والدینشان اتفاق می افتد.

گرچه در گذشته ارتباط دلیل و معلولی بین تنبیه بدنی و افزایش مسائل رفتاری شناسایی شده، هرگز میان کتک زدن و بهبود رفتار کودک ارتباطی دیده نشده است. پژوهشگران هیچ بهبودی در توجه، ظرفیت ذهنی، ارتباط با دیگران، واکنش به اضطراب، یا عملکرد اجتماعی بچه ها شاهد نبوده اند.

نویسندگان پژوهش گفتند یافته های آن ها نشان می دهد که باید برای ممنوعیت تنبیه بدنی بچه ها درخواستی ارائه گردد.

جیلیان ون ترنهاوت، از نویسندگان پژوهش و سناتور سابق مجلس ایرلند گفت که باید از بچه ها در برابر تنبیه بدنی محافظت گردد. خانم ترنهاوت گفت: خانه باید مکانی امن برای بچه ها باشد، ولی در بسیاری از کشور ها ممکن است قانون آنجا را به یکی از غیرایمن ترین اماکن مبدل کند. کشور ها باید هرکاری که می توانند انجام دهند تا مطمئن شوند بچه ها در برابر تمام اشکال آزار از جمله تنبیه بدنی، از محافظت های برابر برخوردارند.

به گزارش یونیسف، تقریبا 250 میلیون کودک بین سنین دو تا چهار سال در سراسر جهان تنبیه بدنی می شوند. کتک زدن بچه ها اکنون در 62 کشور از جمله اسکاتلند و ولز، ممنوع است.

بر اساس قوانین فعلی انگلستان، والدین می توانند فرزندان خود را اگر در حد تنبیه معقول باشد، کتک بزنند. هرگونه تنبیه بدنی که جایش باقی بماند یا به کبودی منجر گردد، می تواند به اسم ضرب و شتم مورد پیگرد قانونی قرار گیرد.

کالج سلطنتی طب اطفال و بهداشت بچه ها و اجماع ملی برای جلوگیری از ظلم به بچه ها از دولت خواسته اند این ممنوعیت را در انگلستان هم معرفی کند.

جوانا برت، معاون دبیر سیاست گذاری اجماع ملی برای جلوگیری از ظلم به بچه ها، گفت: این هم پژوهش قابل توجه دیگری است که نشان می دهد تنبیه بدنی به بچه ها آسیب می زند. درست نیست که در سال 2021 بچه ها تنها گروهی در انگلستان باشند که از نظر قانونی می توان آن ها را کتک زد. در احتیاج به اصلاح این قوانین هیچ شکی نیست.

او ادامه داد: با تغییرات قانونی اجرا شده در اسکاتلند و ولز، وست مینستر هنوز از این حرکت عقب است و فورا باید اطمینان حاصل کند که بچه ها انگلستان هم از همان محافظتی که در سایر بخش های بریتانیا دارند، برخوردار خواهند شد.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرادید
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2026

به "افزایش رفتار بد بچه ها با تنبیه بدنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش رفتار بد بچه ها با تنبیه بدنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید