افشاریان: تعداد داوران را کم می کنیم، بعضی اشتباهات مرگبار بود و نتیجه بازی ها را جابجا کرد

به گزارش تفطن، رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: باید برای سال آینده به قضاوت ها یاری کنیم و به همین علت تعداد داوران را کم خواهیم کرد.

افشاریان: تعداد داوران را کم می کنیم، بعضی اشتباهات مرگبار بود و نتیجه بازی ها را جابجا کرد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، خداداد افشاریان پس از جلسه هیأت رئیسه فوتبال در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرد و گفت: از همه خبرنگاران زحمت کش تشکر می کنم و دست تان را می بوسم. موارد زیادی در هیأت رئیسه مصوب شد، اما یکی از آن ها به کمیته داوران مربوط می شد. امروز درخصوص داوران بحث شد. لیگ تمام شد و آرامش داریم و خدا کند که مسابقات لیگ یک و جام حذفی هم تمام گردد و حق به حقدار برسد تا خاتمه خوشی را در فوتبال ببینیم. فکر می کنم فشار روی من کمتر است و بازهم از همه تشکر می کنم.

وی ادامه داد: یکی از معضلاتی که در بخش کمیته داوران فوتبال کشور وجود دارد این است که به بعضی از داوران قضاوت نمی رسید و ما از این موضوع اذیت می شدیم. باشگاه ها توقعات به حقی داشتند. شاید اشتباهات مرگباری در طول فصل داشتیم و بعضی از قضاوت ها خیلی خوب بود. باید به داوری در سال آینده یاری کنیم و به همین علت نخستین آیتم ما کم کردن تعداد داوران است. کمیته داوران تصویب نموده بود به استانداردی برای لیگ برتر برسیم. هنوز VAR نداریم و اگر بیاید شاید آمار کم و زیاد گردد. در مصوبه امروز آمد که 80 داور و یاری داور برای لیگ برتر همچنین 5 داور ذخیره داشته باشیم. 100 نفر برای لیگ دسته یک و 5 نفر هم از لیگ دو به صورت تشویقی به لیگ یک خواهند آمد. این روند برای سایر لیگ ها هم ادامه خواهد داشت تا حداقل تعداد مناسبی داشته باشیم و بتوانیم آن ها را تنبیه یا تشویق کنیم که در نهایت تیم ها کمتر ضرر نمایند.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: ناگفته نماند شاید مدینه فاضله این نباشد، اما باید به این سمت برویم. ما در کمیته داوران حتماً متر و معیار هایی برای این افراد انتخاب خواهیم کرد تا همه در این قالب سنجیده شوند. شما هم دعا کنید که خاتمه این فصل و آغاز فصل آینده داوران خوبی در فوتبال کشور داشته باشیم.

افشاریان در پاسخ به این سوال که آیا به عملکرد کمیته داوران در این فصل نمره قبولی می دهید یا خیر، توضیح داد: اگر بخواهم سه هفته خاتمهی را در نظر بگیرم، باید بگویم که خیلی خوب بود، اما موضوعی که خودم را اذیت می نماید راهی برای فرار از حقیقت نداریم. بازی هایی بوده که داوران نتیجه را جابجا کردند که همواره وجود دارد. به نظر داوران می توانستند بهتر کار نمایند.

وی درمورد اینکه آیا در فینال جام حذفی از داور خارجی استفاده خواهد شد یا خیر، مطرح کرد: خیر؛ بازی ایرانی، داور ایرانی خواهد داشت.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال درخصوص استفاده از VAR در فصل آینده، گفت: امروز هم صحبت هایی مطرح شد و تاج گزارش هایی را ارائه کرد. بدنه دولت و نظام دوست دارد که این اتفاق بیفتد و فکر می کنم دستورات خوبی داده خواهد شد تا در 4-5 استادیوم VAR داشته باشیم. خبر های خوبی در این مقطع وجود دارد.

افشاریان درمورد دستمزد، سیستم رادیویی و البسه داوران، گفت: من نمی دانم که داوران تا هفته چندم دستمزد های خود را دریافت نموده اند. ما امروز درمورد افزایش دستمزد داوران هم صحبت کردیم و فکر می کنم در اولین فرصت در این خصوص تصمیم گیری خواهد شد. درصدی هنوز معین نشده است، اما فکر می کنم خبر های خوبی در این مورد اعلام می گردد. درمورد سیستم رادیویی هم باید بگویم فراهم کردن 10 یا 12 سیستم برای فوتبال کشور مسئله ای ندارد، اما چیزی که ما را کمی دل نگران می نماید این است که منتظریم ببینیم چه اتفاقی برای VAR می افتد تا پس از آن اقدام کنیم.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 خرداد 1402 بروزرسانی: 1 خرداد 1402 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2546

به "افشاریان: تعداد داوران را کم می کنیم، بعضی اشتباهات مرگبار بود و نتیجه بازی ها را جابجا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشاریان: تعداد داوران را کم می کنیم، بعضی اشتباهات مرگبار بود و نتیجه بازی ها را جابجا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید