عنایتی برخلاف تیم بزرگسالان دستیاران باتجربه و قوی انتخاب کند ، نباید با مطرح کردن لزوم صعود به المپیک او را تحت فشار بگذاریم

به گزارش تفطن، علی اصغر مدیرروستا، ملی پوش پیشین کشورمان در گفت وگویی با خبرنگاران درباره انتخاب سرمربی تازه تیم ملی امید و شرایط این تیم سخن گفت.

عنایتی برخلاف تیم بزرگسالان دستیاران باتجربه و قوی انتخاب کند ، نباید با مطرح کردن لزوم صعود به المپیک او را تحت فشار بگذاریم

به گزارش خبرنگاران، مدیرروستا در خصوص انتخاب رضا عنایتی به عنوان سرمربی تیم ملی امید گفت: ابتدا باید به او بابت انتخابش تبریک بگوییم، زیرا او فردی است که به علت حضور در تیم ملی و چندین دوره آقای گلی لیگ، در سطح بالا حضور داشته است. در دوره مربیگری اش هم نشان داده، آینده دار است، اما برای رسیدن به این جایگاه باید باتجربه تر می شد. البته برایش آرزوی پیروزیت دارم و پیشنهاد می کنم یاری هایی را انتخاب کند که از خودش تجربه بیشتری دارند، زیرا در این حالت بهتر می توانند به او یاری نمایند.

او اضافه نمود: تیم ملی امید ما حدود 50 سالی می گردد که به المپیک صعود ننموده است. الان نباید با مطرح کردن این موضوع که حتما باید عنایتی تیم امید را به المپیک ببرد، او را تحت فشار بگذاریم، زیرا در طول 5 دهه هیچکس پیروز نشده این کار را انجام بدهد. قطعا عنایتی کوشش می نماید این اتفاق بیفتد، اما آیا برنامه ریزی مناسب برای صعود به المپیک داشته ایم؟ در خیلی از مقاطع تیم امید را رها نموده و بی علت مربیانش را جابجا نموده ایم. وقتی یک مربی در حال آشنایی با تیم بود یا تیم در شرایط بدنسازی یا رسیدن به شرایط مناسب تاکتیکی بود، تغییرش دادیم. همه این مسائل سبب شده نتایج قابل قبولی دز این مدت نگیریم.

مهاجم پیشین تیم ملی درخصوص اینکه فدراسیون فوتبال اعلام نموده، عنایتی با نظر امیر قلعه نویی سرمربی تیم امید شده است، گفت: من هم موافق این موضوع هستم که سرمربی تیم ملی بزرگسالان برای انتخاب سرمربی امید نظر بدهد، اما هرکسی از فدراسیون، وزارت ورزش، کمیته المپیک یا امیر قلعه نویی نظر داده، به همان مقدار باید مسئولیت هم قبول کند. من شنیده بودم نظر قلعه نویی روی انتخاب مجتبی حسینی بود، اما حتما همه به این اتفاق نظر رسیده اند که عنایتی سرمربی امید باشد. او هم انتخاب مناسبی است و برایش آرزوی پیروزیت دارم.

مدیرروستا اضافه نمود: امیدواریم بتواند از پس این مسئولیت مهم بربیاید. امیدوارم عنایتی مانند تیم بزرگسالان رفتار نکند. او باید دستیاران باتجربه و قوی برای خود انتخاب کند.

او درخصوص اینکه آیا تیم فعلی امید پتانسیل صعود به المپیک را دارد، پاسخ داد: انسان به امید زنده است، اما برای این امیدواری باید برنامه ریزی داشته باشیم. فوتبال ایران پتانسیل صعود به المپیک را دارد، اما اصلا نمی توانیم روی این موضوع حساب کنیم، بلکه به برنامه ریزی، بازی های تدارکاتی خوب، اردوهای آماده سازی مناسب، بررسی دقیق حریفان، تاکتیک درست تیمی، نظم و انضباط و تجربه کافی برای کادرفنی و بازیکنان هم احتیاج داریم. همه این موارد دست به دست هم می دهد تیم نتیجه مناسبی بگیرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 خرداد 1402 بروزرسانی: 4 خرداد 1402 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2547

به "عنایتی برخلاف تیم بزرگسالان دستیاران باتجربه و قوی انتخاب کند ، نباید با مطرح کردن لزوم صعود به المپیک او را تحت فشار بگذاریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عنایتی برخلاف تیم بزرگسالان دستیاران باتجربه و قوی انتخاب کند ، نباید با مطرح کردن لزوم صعود به المپیک او را تحت فشار بگذاریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید