اقامتگاه های بومگردی چابهار را از دست ندهید

به گزارش تفطن، رپرتاژآگهی - طبیعت بکر ایران وصف نشدنی است و با چند کلمه و چند مقاله نمی توان بزرگی، عظمت و زیبایی طبیعت ایران را توصیف کرد. یکی از بخش های مجذوب کننده سفر طبیعت گردی و روستاگردی است که می تواند سفر شما را به معنای واقعی کلمه متفاوت کند. یکی از این مقصدها که اطراف خود زیبایی های منحصربه فرد را در خود جای داده، شهر چابهار است.

اقامتگاه های بومگردی چابهار را از دست ندهید

ما در این مطلب قصد داریم ابتدا چند مورد از جاهای دیدنی چابهار را برای شما معرفی کنید و سپس دوتا از مجذوب کننده ترین اقامتگاه های بوگردی این شهر زیبا را به شما نشان دهیم که بسیار معروف هستند. تور چابهار با این اقامتگاه ها رائه نمی شود؛ پس برای رزرو این اقامتگاه ها با وسیله شخصی سفر کنید.

اقامتگاه بومگردی کلبه ساحلی گواتر

یکی از محبوب ترین اقامتگاه های چابهار اقامتگاه کلبه ساحلی است که در خلیج گواتر قرار گرفته است. این اقامتگاه در مجموع 9 اتاق داشته که اتاق های سه نفره، دو نفره و یک نفره در این اقامتگاه وجود دارد. حمام و سرویس بهداشتی در این اقامتگاه به صورت عمومی بوده برای رفتن به حمام و سرویس بهداشتی باید به حیاط اقامتگاه بروید.

در اقامتگاه کلبه ساحی غذاهای محلی سرو می شود و برای این کار باید قبلا هنماهنگ کنید. این اقامتگاه امکاناتی چون راهنمای تور گردشگری، پارکنیگ غیر مسقف، سیستم سرمایشی پنکه و… دارد. اقامتگاه ساحلی سیستم گرمایشی وجود ندارد؛ زیرا تقریبا در طول سال نیازی به سیستم گرمایش ندارید. این نکته را به خاطر داشته باشید که اقامتگاه کلبه ساحلی را با تور چابهار نمی توانید رزرو کنید.

اقامتگاه بومگردی در بلوچ

معماری اقامتگاه بوگردی بلوچ باعث معروفیت دوچندان آن شده و از اقامتگاه ای بوگردی معروف کشور است. شکل اتاق های این اقامتگاه کپر شکل است. کپر به سازه های دایره شکل گفته می شود که سقف دایره شکل دارد. این اقامتگاه 16 کپر دارد که تقریبا شکل نخل بوده و داخل این کپر های زیبا را با صنایع دستی چابهار تزیین کرده اند. هر کپر ظرفیت پنج نفر را دارد و در برخی از این اتاق ها تخت خواب وجود داشته و هرکدام را که شما دوست داشته باشید می توانید انتخاب کنید.

در اقامتگاه بوگردی در بلوچ سرویس بهداشتی فرنگی و حمام اختصاصی وجود دارد. در محوطه اقامتگاه سرویس بهداشتی ایرانی هم موجود است و می توانید استفاده کنید. از امکانات رفاهی این اقامتگاه می توان به پارکینگ غیرمسقف، راهنمای تور گردشگری محلی و محوطه سرسبز و زیبا اشاره کرد. رستوران اقامتگاه بومگردی در بلوچ غذاهای ایرانی و محلی سرو می کند. پیشنهاد می کنیم غذاهای محلی چابهار را حتما امتحان کنید. اقامت در اقامتگاه در بلوچ حس فوق العاده ای دارد و مثل هتل چابهار است.

جاهای دیدنی چابهار

این شهر ساحلی جاهای دیدنی بسیاری دارد.

جنگل های حرا

جنگل حرا چابهار در ناحیه ساحلی خلیج گواتر قرار گرفته است. حرا درختچه ای است که در مرداب های نواحی گرم و جنوب ایران می روید. در جنگل های حرا گل ها شبیه گل های شاه پسند و میوه به شکل کپسول تخم مرغی است که درون آن یک دانه وجود دارد و با دو شکاف بازمی شود. ارتفاع این درخت گاهی به 10 متر هم می رسد. نمونه دیگر این جنگل در جزیره قشم است. برای رفتن به این جنگل باید با قایق بروید. با جزرومد روزانه این درختان به زیر آب می فرایند و دوباره سر از آب بیرون می آورند.

نکته جالب در جنگل های حرا داشتن دلفین در آب های این جنگل است. برای دیدن دلفین ها باید قایق خود را بی حرکت نگه دارید و اگر حرکت کنید فقط می توانید از دور آن ها را ببنید. وقتی بی حرکت باشید دلفین ها به شما بیشتر نزدیک شوند و اگر خوش شانس باشید می توانید آن ها را لمس کنید. رزرو هتل چابهار به صورت آنلاین و حضوری بوده ولی برای رزرو اقامتگاه های چابهار بهتر است. حضوری بروید تا محیط اقامتگاه را ببنید و هرکدام را رزرو کنید که باب میلتان بود.

ساحل صخره ای چابهار

ساحل صخره ای چابهار که با نام ساحل دریا بزرگ نیز شناخته می شود، یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری چابهار است. موج های که به این ساحل صخره ای برخورد می کنند، بسیار سهمگین و وحشناک هستند و تا چندین متر به هوا پرتاب می شوند. درست است امواج دریا بسیار سنگین و خشن بوده؛ ولی منظره بی نظیری و زیبای را ایجاد می کند.

ارتفاع امواج در فصل هایی که باد زیادی از سمت دریا به چابهار می وزد به 15 متر هم می رسد و دیدن این منظره بسیار مجذوب کننده و زیبا را در تور چابهار ازدست ندهید. این نکته را از قلم نیاندازید که شنا در این دریا بسیار خطرناک است و می تواند جان شما را به خطر بیندازد.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 21 دی 1400 بروزرسانی: 21 دی 1400 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2221

به "اقامتگاه های بومگردی چابهار را از دست ندهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقامتگاه های بومگردی چابهار را از دست ندهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید