انواع عایق الاستومری رولی

به گزارش تفطن، عایق الاستومری یکی از انواع عایق برودتی و حرارتی است که در صنایع مختلف از جمله صنعت ساختمان سازی کاربرد دارد. ساختار این عایق به صورت سلول بسته است و مقاومت آن در برابر آلودگی, رطوبت, بخار آب و حرارت بسیار بالا می باشد. عایق های الاستومری وزن بسیار سبکی دارند و به دلیل انعطاف پذیری بالا برای عایق کاری انواع تاسیسات ساختمانی, کانال های هوا, لوله های بزرگ, سیستم های گرمایشی و سرمایشی, صنعت خودرو سازی و … مورد استفاده قرار میگیرد.

انواع عایق الاستومری رولی

استفاده از این عایق ها باعث بهینه سازی مصرف انرژی و صرفه جویی آن میگردد. ضریب انتقال حرارتی آن ها بسیار پایین است و مقاومت آن ها در برابر خوردگی و بخار آب بالا میباشد. فوم عایق الاستومری را میتوان به راحتی و بدون احتیاج به تجهیزات ویژه نصب کرد و از بی خطر بودن بودن آن مطمعن بود. این عایق دوستدار محیط زیست است و هیچ نوع آلرژی و حساسیت پوستی در حین کار با آنها ایجاد نمیگردد. علاوه بر آن طول عمر این عایق ها بسیار بالا می باشد و نگهداری از آنها آسان است. در نوشته های پیشین ما به معرفی عایق الاستومری پرداخته شد. هم اکنون در این نوشته قصد داریم به مدل رولی آن که خود به انواع مختلف دسته بندی می گردد اشاره کنیم. با ما همراه باشید.

عایق الاستومری رولی یا ورقه ای

یکی از انواع عایق های الاستومری عایق رولی یا ورقه ایست که در ضخامت های مختلف با توجه به مکان مورد نظر و شرایط آب و هوایی مورد استفاده قرار میگیرد. این عایق با قابلیت نصب آسان قابل استفاده در فضاهای داخلی و خارجی ساختمان است و ویژگی های منحصر به فرد آن باعث شده این عایق در مقایسه با عایق های سنتی مورد استفاده بیشتری قرار گیرد. این عایق ها جایگزین مناسبی برای پشم شیشه میباشند و با ساختار سلول بسته خود مانع اتلاف انرژی و حرارت در ساختمان شده و طول عمر تاسیسات را نیز بالا میبرند.

عایق های الاستومری رولی به انواع زیر دسته بندی میشوند:

عایق الاستومری رولی ساده

عایق الاستومری رولی ساده وزن بسیار سبکی دارد و مقاومت آن در برابر رشد قارچ ها و باکتری, مواد شیمیایی, گرد و غبار و رطوبت بسیار بالا میباشد. نصب و نگهداری آن بسیار آسان است و برای عایق کاری سیستم های تهویه مطبوع در فضاهای بسته استفاده میگردد. برای نصب این عایق از نوعی چسب مخصوص و برای پوشش دادن درزهای ایجاد شده, از درزگیر مخصوص این عایق ها استفاده میگردد.

عایق الاستومری رولی روکش دار و بدون روکش

به دلیل شرایط متغیر آب و هوایی برای عایق کاری تاسیسات ساختمانی باید از عایق هایی استفاده گردد که مقاومت بالایی در برابر تغییرات جوی و اشعه UV داشته باشند. از عایق های الاستومری بدون روکش میتوان در محیط های داخلی ساختمان استفاده نمود اما برای فضاهای خارج از آن, عایق های رولی روکش دار باید استفاده شوند. عایق الاستومری روکش شده با آلومینیوم نمونه ای از عایق های مقاوم در برابر شرایط ناپایدار جوی است که قابل استفاده در ایزوله سازی مخازن, سیستم های گرمایشی, لوله های گرم و سرد و سیستم های تبرید میباشد. عایق های روکش شده با آلومینیوم به دو صورت ساده و پشت چسب دار به بازار عرضه میشوند.

عایق الاستومری رولی شانه تخم مرغی

عایق الاستومری رولی شانه تخم مرغی اصولاً به عنوان عایق صوتی مورد استفاده قرار میگیرد و به دلیل دارا بودن ساختار سلولی و سطح متخلخل, به میزان قابل توجهی از میزان سر و صدا میکاهد و نقش مهمی در کاهش آلودگی صوتی دارد. عایق شانه تخم مرغی در دو نوع ساده یا موجدار و به دو صورت بدون چسب یا چسب دار فراوری میگردد و مقاومت آن در برابر جذب آب, حرارت, مواد شیمیایی و آسیب دیدگی بسیار بالا میباشد.

عایق الاستومری پروتکت بلک

این عایق الاستومری که با پروتکت بلک روکش شده نوعی عایق حرارتی منعطف است که ساختاری غیر متخلخل دارد. این عایق دارای مقاومت بالایی در برابر بخار آب, رطوبت و آلودگی میباشد و برای ایزوله سازی مکان هایی که سطح رطوبت و آلودگی در آنها بالاست و همچنین عایق کاری سیستم های تهویه مطبوع مورد استفاده قرار میگیرد.

عایق الاستومری پشت چسب دار

نصب عایق های سنتی علاوه بر ایجاد آلرژی های تنفسی و پوستی, پروسه ای زمان بر در صنعت ساخت و ساز میباشد. بدین منظور برای سهولت عایق کاری و بالا بردن سرعت انجام پروژه های ساختمانی امروزه از عایق های الاستومری پشت چسب دار استفاده میگردد. استفاده از این عایق ها نه تنها باعث صرفه جویی در وقت شده بلکه هزینه های عایق کاری را نیز کاهش میدهد.

قیمت عایق الاستومری

قیمت عایق الاستومری به ضخامت و دانسیته آن بستگس دارد. اگر قصد خرید عایق الاستومری دارید، می توانید با مراجعه به لینک زیر به لیست قیمت فروش عایق الاستومری دست یابید.

برای مشاهده قیمت عایق الاستومری اینجا کلیک کنید

منبع: ساختمانچی
انتشار: 11 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 851

به "انواع عایق الاستومری رولی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع عایق الاستومری رولی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید