باتری قابل شارژی که می گردد آن را خورد! ، رد پای غذای سنتی ژاپنی ها در این اختراع

به گزارش تفطن، محققان توانستند یک باتری کاملا خوراکی طراحی نمایند که می تواند در دستگاه های الکترونیکی پزشکی قابل بلع، به شکلی ایمن به کار گرفته گردد.

باتری قابل شارژی که می گردد آن را خورد! ، رد پای غذای سنتی ژاپنی ها در این اختراع

به گزارش خبرنگاران، باتری خوراکی آزمایشی در موسسه Istituto Italiano di Tecnologia، به وسیله تیمی به سرپرستی ماریو کایرونی ساخته شد. این باتری خوراکی از واکنش های ردوکس بیوشیمیایی الهام گرفته شده است که این واکنش ها در سلول های انسان و سایر حیوانات، انرژی فراوری می نماید.

به نقل از سایت تکناک، آند این باتری از ریبوفلاوین (با نام مستعار ویتامین B2) تشکیل شده، در حالی که کاتد آن از کورستین ساخته شده است. هر دو این ماده ها به طور طبیعی در انواع گیاهان و سایر غذاها یافت می شوند. علاوه بر این زغال چوب فعال برای افزایش رسانایی در این باتری استفاده می گردد.

در این باتری الکترولیت بر پایه آب است و جدانماینده آن، غشایی قابل نفوذ بین آند و کاتد است که از اتصال کوتاه جلوگیری می نماید. این باتری خوراکی از جلبک دریایی نوری ساخته شده است که معمولاً در درست کردن سوشی استفاده می گردد. در نهایت، دو کنتاکت فویل طلایی مورد استفاده در مواد غذایی، از یک پوشش موم زنبور عسل بر روی آند و کاتد بیرون زده اند.

این باتری 0.65 ولتی، پس از شارژ شدن قادر است جریان 48 میکرو آمپری را به مدت 12 دقیقه و برای بیش از یک ساعت ارائه دهد. اگرچه ممکن است این عدد ناکافی به نظر برسد، اما طبق گزارش ها برای تامین انرژی دستگاه های الکترونیکی کوچک مانند LED های کم مصرف، کافی است.

کایرونی گفت: این باتری ها در آینده، این پتانسیل را خواهند داشت که در طیف وسیعی از مدارها و حسگرهای خوراکی به کار روند و به این شکل سلامت کلی افراد را کنترل نمایند. علاوه بر این، با توجه به سطح ایمنی این باتری ها، می توان از آنها در جایی که خطر بلع زیاد وجود دارد، یعنی اسباب بازی بچه ها نیز استفاده کرد. در واقع، ما در حال توسعه دستگاه هایی با ظرفیت بیشتر و میزان کوچک تر هستیم.

این تحقیق اخیراً در مجله Advanced Materials منتشر شده است. محققان دانشگاه کارنگی ملون، قبلا یک باتری خوراکی ساخته بودند که از رنگدانه های ملانین استفاده می نماید که به طور طبیعی در پوست، مو و چشم افراد وجود دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 فروردین 1402 بروزرسانی: 27 فروردین 1402 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2532

به "باتری قابل شارژی که می گردد آن را خورد! ، رد پای غذای سنتی ژاپنی ها در این اختراع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باتری قابل شارژی که می گردد آن را خورد! ، رد پای غذای سنتی ژاپنی ها در این اختراع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید