با بازارچه ریلی بانکوک آشنا شوید

به گزارش تفطن، بازارچه ریلی مائه کلونگ در شهر بانکوک کشور تایلند قرار گرفته و از محبوب‌ترین مکان‌ها برای خرید غذای دریایی تایلند به  حساب می‌آید. بازار ریلی بانکوک یکی از بهترین جاذبه‎های مهیج و جذاب شهر بانکوک برای بازدید است. 

با بازارچه ریلی بانکوک آشنا شوید

بانکوک، پایتخت کشور تایلند و شهری پر از جاذبه‌های جالب و هیجان‌انگیز است و در همه جای آن اتفاقات غیرمنتظره‌ای رخ می‌دهد. بازارچه ریلی مائه‌کلونگ در این شهر در کنار یک خط راه‌آهن و در عرض خیلی کم برگزار می‌گردد. در این بازار جالب به محض از راه رسیدن قطار، فروشندگان سایه‌بان‌های خود را جمع‌آوری می‌کنند و همه به کناره‌های ریل می‌روند.

بازارچه مائه کلونگ به غذاهای دریایی تازه‌ای که در کنار آن می‌توانید پیدا کنید معروف می‌باشد. در این بازار هیجان‌انگیز علاوه بر این که می‌توانید ماهی، میگو، لابستر و خرچنگ بخرید، می‌توانید محصولات دیگری همچون میوه، سبزیجات، گوشت، لباس و گل را نیز در آن خریداری نمایید.

اما این مکان بسیار خطرناک به شمار می‌رود. وقتی قطار از راه می‌رسد، اگر نتوانید از مسیر ریل راه آهن به کنار بروید، سفر شما به یک تراژدی غم‌انگیز تبدیل خواهد شد.

به این منطقه تالات روم هاپ نیز می‌گویند که به معنی فروشگاهی است که در آن سایه‌بان جلوی مغازه‌ها مدام به پایین کشیده می‌شود. درواقع دلیل نام‌گذاری آن رفت و آمد قطارهایی می‌باشد که در طول روز چندین بار از میان این فروشگاه بزرگ می‌گذرند.

فروشندگان با زمانبندی بسیار دقیق، به محض دیدن این قطارها، سایه‌بان حجره‌های خود را عقب می‌دهند و بلافاصله پس از رد شدن قطار آن‌ها را برپا می‌کنند. خریداران نیز مسیر را خالی نموده و به کناره مسیر ریلی می‌روند و ساکن می‌مانند تا قطار رد بشود. سبدهای فروشندگان نیز در کنار ریل باقی می‌ماند و لبه‌های کناری قطار با فاصله میلیمتری از کنار آنها رد می‌گردند.

وقتی قطار از راه می‌رسد، صدای زنگ از طریق بلندگو در کل بازارچه شنیده می‌شود، چند ثانیه بعد با صدای بوق قطار همه از آمدن آن آگاه خواهند شد. برای تجربه یک سفر ارزان و پر جاذبه با تور تایلند لحظه آخری همراه شوید.

انتشار: 29 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 65

به "با بازارچه ریلی بانکوک آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با بازارچه ریلی بانکوک آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید