تور یونان ارزان: باستان شناسان یونانی پیروز به کشف قدیمی ترین نسخه اُدیسه شدند

به گزارش تفطن، قدیمی ترین نسخه برگرفته از کتاب حماسی اُدیسه اثر هومر به وسیله باستان شناسان یونانی در شبه جزیره پلوپنز کشف شد.

تور یونان ارزان: باستان شناسان یونانی پیروز به کشف قدیمی ترین نسخه اُدیسه شدند

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

در کاوش های باستان شناسی در شبه جزیره پلوپنز و در محوطه باستانی المپیا، تیمی از باستان شناسان یونانی و آلمانی پیروز به کشف بخش هایی از شعرهای حماسی هومر در کتاب اُدیسه شدند که روی یک لوح گلی حکاکی شده است.

درباره اکتشاف این لوح، وزیر فرهنگ یونان این چنین سخن گفت:

این لوح گلی شامل 13 قطعه شعر از راپسودی چهاردهم کتاب شعر اُدیسه است که در آن قهرمان داستان یعنی اودیسئوس دوست قدیمی اش ائومایوس را مورد خطاب قرار می دهد.

قدمت این اثر کشف شده براساس آوردهای اولیه حاکی از آن است که به عصر رومی ها پیش از قرن سوم پس از میلاد بازمی گردد. این لوح گلی یک کتیبه باستانی فوق العاده و یک اثر تاریخی ادبی است و برای تخمین قدمت دقیق این اثر احتیاج به آنالیز و تایید وجود دارد.

اُدیسه همیشه به عنوان یکی از بزرگترین آثار ادبیات دنیا شناخته می گردد. کتاب اشعار حماسی اُدیسه را که دارای 12109 خط شعر است به هومر شاعر یونان باستان و به عنوان دومین اثر عمده و مهمی او پس از ایلیاد نسبت داده شده است .

داستان این کتاب شعر حماسی درباره اودیسئوس پادشاه شهر ایتاکاست که پس از 10 سال سرگردانی بعد از سقوط تروا در کوشش برای بازگشت به خانه است. زمان نگارش آن را مححققان بین سال های 725 تا 675 قبل از میلاد تخمین می زنند.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 دی 1400 بروزرسانی: 28 دی 1400 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2228

به "تور یونان ارزان: باستان شناسان یونانی پیروز به کشف قدیمی ترین نسخه اُدیسه شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور یونان ارزان: باستان شناسان یونانی پیروز به کشف قدیمی ترین نسخه اُدیسه شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید