طراحی و ساخت ویلا: باغ گل معجزه دبی، جاذبه ای شگفت انگیز در دل کویر

به گزارش تفطن، آشنایی با باغ گل معجزه دبی

دبی شهر مدرن و پیشرفته کشور امارات متحده است که سالانه مسافران زیادی را از سراسر دنیا به سمت خود جذب می نماید. در این نگین خوش آب و رنگ خاورمیانه مردمی از فرهنگ های مختلف می بینید و به بازدید از جاذبه هایی می روید که نمونه آن ها در دنیا پیدا نمی گردد. در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران می خواهیم درباره باغ گل معجزه دبی صحبت کنیم جایی که با 45 میلیون گل ساخته شده و در نوع خود باغی پرشکوه و منحصربه فرد به شمار می رود. وقتی وارد باغ معجزه می شوید، بوی فرحبخش گل ها را استشمام می کنید و شیفته گل آرایی های زیبای این پارک می شوید. نکته ای باید درباره باغ گل معجزه دبی بدانید این است که در فصل تابستان به علت دمای هوا و کاشت مجدد گل ها این مجموعه تعطیل است. برای آشنایی بیشتر با باغ گل معجزه دبی همراه خبرنگاران باشید تا شما را با این پارک بیشتر آشنا کنیم.

طراحی و ساخت ویلا: باغ گل معجزه دبی، جاذبه ای شگفت انگیز در دل کویر

جهت دریافت خدمات طراحی و ساخت ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

همانطور که گفتیم، باغ گل معجزه دبی یکی از بزرگترین باغ های گل در کره زمین محسوب می گردد و در زمینه گل آرایی توانسته دو رکورد در گینس به ثبت برساند. شما اجازه این را دارید که در باغ گل معجزه دبی میان هزاران گل و گونه های گیاهی مختلف قدم بزنید، در کنار باغ گل معجزه دبی یک باغ پروانه بزرگی هم وجود دارد که از برترین باغ های پروانه جهان است و در آن می توانید هزاران گونه مختلف پروانه را مشاهده کنید. البته این تنهای جاذبه ای در دبی نیست که توانسته در رکورد بزند بلکه پارک آبی وایلد وادی هم به علت رعایت کردن تمام استاندارهای ممکن توانسته گواهینامه ایزو را دریافت نماید. انصاف نیست برای یک بار هم شده دبی را از نزدیک نبینیم عده بسیاری برای اینکه بتوانند راحت از این شهر تماشا کنند اقدام به خرید تور دبی می کنند البته کسانی هم هستند که با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل خودشان به این شهر سفر می کنند و با در دست داشتن یک راهنمای سفر به دبی اقدام به گشت و گذار در این شهر می کنند.

آشنایی با باغ گل معجزه دبی

باغ گل معجزه دبی یک مجموعه ای است که در زمینه گردشگری در محیط زیست پیشتاز شده و جزء یکی از منحصر به فردترین نمونه ها در تمام جهان می باشد. در سال 2013 همزمان با 14 فوریه (روز عشق) باغ گل معجزه دبی افتتاح شد و نامش با عنوان بزرگترین باغ گل طبیعی جهان بر سر زبان ها افتاد. این باغ توانست در مراسم افتتاحیه اش (به مدت 1 ماه) پذیرای 2,000,000 بازدید کننده باشد.

ایده اولیه ساخت باغ گل معجزه در دبی به وسیله یک بازرگان اردنی به نام عبدالناصر رحال بیان شد و به وسیله شرکت آکار نیز به بهره بردارید رسید، هزینه کلی ساخت این باغ حدود 40 میلیون درهم بود. باغ گل معجزه دبی که به آن باغ میراکل هم گفته می گردد مساحتی برابر با 72 هزار مترمربع دارد و در آن از 45 میلیون گل در 60 گونه مختلف استفاده شده است. جالب است بدانید که هر سال تعداد گل ها و آرایش آن ها تغییر می نماید و علتش هم این است که مدیر این مجموعه توریستی بر این باور می باشد که در صورتی که بازدیدکنندگان با صحنه های تکراری روبرو شوند از اهمیت این مجموعه در فکرشان کاسته می گردد و آن تازگی اولیه را برایشان ندارد.

از جمله جوایزی که باغ گل معجزه دبی دریافت نموده که یکی جایزه گاردن توریسم در سال 2015 به واسطه خلق یک باغ نوین و ثبت رکورد در گینس به منظور گل آرایی بلندترین مجسمه جهان می باشند.

برترین فصل بازدید از باغ معجزه دبی

به منظور بازدید از باغ گل معجزه دبی با توجه به اینکه این مجموعه در تابستان تعطیل به علت شرایط هوایی تعطیل است برترین زمان بازدید از باغ معجزه دبی بهار و زمستان است. تعطیلی این باغ از اواسط ماه خرداد تا اواخر شهریور تعطیل می باشد، ممکن است گاهی تعطیلی ها به پاییز هم بکشد بنابراین همانطور که گفتیم بهار و زمستان برترین زمان بازدید از باغ گل معجزه دبی است.

بایدها و نبایدها در باغ گل معجزه دبی

  • خوردن غذا و خوراکی در باغ گل ممنوع است.
  • نشستن بر روی چمن ها ممنوع است.
  • دوچرخه سواری در باغچه ها غیر قانونی است.

بخش های مختلف باغ گل معجزه دبی

  • قسمت های گل آرایی شده

در محوطه اصلی باغ گل معجزه دبی هر گوشه را که نگاه کنید رنگ و شکل خاصی دارد. این محوطه در باغ بزرگ گل دبی حدود 11 میلیون دلار هزینه داشته و باید مطمئن باشید که ارزش تماشا را حتما دارد. از جمله اشکالی که در این بخش مشاهده می کنید نیز عبارتند از هفت ستاره، هفت قلب، هفت هرم و پرچم امارات متحده عربی که در باغ گل آرایی شده اند. یک بخش از باغ میراکل با طراحی سه بعدی برای جشن تولد آماده شده است. یک ماشین فراری با راننده، ماشین های گل آرایی شده که به صورت عمودی جای گذاری شده اند، قایق های گل و طاق های اسلامی، همگی از جلوه های گل آرایی تماشایی در این باغ به شمار می فرایند.

  • راهروهایی با سقف های پوشیده از گل

شما حتی با حضور در باغ گل معجزه دبی حالتان می گردد! حال برای اینکه این حال خوبتان دو چندان گردد راهروهایی برایتان در نظر گرفته شده که طاق آن ها با گل های بی نظیر و فوق العاده تزئین شده است. بر بالای یک جهت علاوه بر گل آرایی، چترهایی نیز کار گذاشته شده است؛ به این بخش تونل چتر هم گفته می گردد و عبور از آن برای تان مجذوب کننده خواهد بود.

  • باغ پروانه | Butterfly Garden

سال 2015 در این مجموعه تصمیم گرفتند که قسمتی را در حدود 1800 مترمربع به پروانه ها اختصاص دهند. این بخش که به صورت دایره ای و سه بعدی ساخته شد سرپوشیده است تا پروانه ها در کل محوطه باغ پراکنده نشوند. جالب است بدانید که پروانه هایی که در این باغ پرواز می کنند از 26 ناحیه مختلف جهان جمع آوری شده اند و در حدود 15000 گونه مختلف هستند. برای اینکه بازدیدکنندگان باعث آزار پروانه ها نشوند در هر بار بازدید تنها 300 نفر اجازه ورود به محوطه باغ را دارند.

  • دهکده معطر | Fragrant Village

فضایی مجذوب کننده و پر زرق و برق که به نام دهکده معطر هم باغ گل معجزه دبی وجود دارد که 10 خانه و یک کاخ بزرگ را گل آرایی نموده اند و بازدید هنگام بازدید از آن احساس می کنند وارد بهشت شده اند. نکته قابل توجه در این قسمت استفاده از گل آفتابگردان است که خورشید را دنبال می نماید و جلوه ای متفاوت را به فضا می بخشد. جالب است بدانید که علاوه هدف اصلی این مجموعه ساخته جاذبه ای گردشگری بوده در این دهکده گیاهان دارویی هم از سراسر جهان وجود دارد و بازدیدکنندگان می توانند فنجانی دم نموده از گیاهان دارویی را گوشه ای دهکده معطر بنوشند.

  • باغ خوراکی | Edible Garden

در بخش دیگری از باغ گل معجزه دبی بازدیدکنندگان می توانند بدون آنکه باغبان دنبال آن ها راه بیوفتند انواع سبزیجات، میوه های که در باغ پرورش داده شده اند را بچینند و بخورند. مدیر این مجموعه گفته است که در آینده قرار است یک باغ توت فرنگی جداگانه به مجموعه باغ گل معجزه دبی افزوده گردد.

  • باغ بین المللی | International Garden

در باغ گل معجزه دبی بخشی به نام باغ بین المللی وجود دارد که در تندیس هایی از برترین معرف های سرزمین های مختلف را گل آرایی نموده و مجذوب کنندهی خاصی به آن بخشیده اند.

  • هواپیمای A380

یک هواپیمای ایرباس که توجه بسیاری را هم به خود جلب نموده در باغ گل میراکل وجود دارد که سوژه عکاسی بسیاری از بازدیدکنندگان می باشد.

  • میکی موس و الهه ته فیتی

یکی از معروف ترین شخصیت های کارتونی در کمپانی والت دیزنی میکی ماوس است که مجسمه بزرگی از آن را در باغ گل معجزه دبی گل آرایی نموده اند و برای بازدیدکنندگان به خصوص بچه ها بسیار هیجان انگیز است. ته فیتی (Te Fiti) نام یک الهه در انیمیشن موآنا محصول کمپانی والت دیزنی است که توانایی ایجاد زندگی را دارد.

  • قایق های گل آرایی شده

شاید این همه امکانات در باغ گل دبی نشانگر معجزه باشد که از نام آن هم این موضوع پیداست. در باغ گل معجزه دبی دریاچه ای ساخته شده که قایق هایی گل کاری شده در آن لنگر انداخته اند. این تصویر رویایی شما را با خود به جهانیی دیگر می برد و خاطره ای شیرین را در فکر تان ماندگار می نماید.

  • ساعت گلی | Flower Watch

برای اولین بار در دبی، یک ساعت گل آرایی شده در باغ میراکل شکل گرفت. این ساعت تماما با گیاهان و گل های واقعی ساخته شده است و حدود 13 متر قطر دارد. یک خانه کوچک پرنده نیز بر بالای این ساعت تعبیه شده است که هر 15 دقیقه یک بار صدای آن به گوش می رسد. طراحی ساعت دو بار در سال (برای هر فصل) تغییر می نماید.

  • طاووس های و لاک پشت های رنگارنگ

در باغ گل معجزه دبی یک طاووس رنگارنگ وجود دارد که دم آن حدود 12 قطر دارد و طول آن 13 متر است، این طاووس ها از گل های رنگارنگ درست شده اند و بر روی زمینی سبز قرار دارند. در بخش دیگری از باغ میراکل لاک پشت هایی وجود دارند که بر لاک شان گل و گیاهان مختلفی مشاهده می گردد. گویی آنها یک باغچه لاک پشتی هستند و لاک شان را گل آرایی نموده اند.

  • خرس تدی

با توجه به این که باغ گل معجزه دبی در روز عشق افتتاح شده یک عدد خرس تدی و شکلات گل آرایی شده را می توانید در این باغ مشاهده کنید.

دسترسی به باغ گل معجزه دبی

به منظور بازدید از باغ گل معجزه دبی می توانید علاوه بر تورهای گردشگری از وسایل نقلیه عمومی نظیر مترو، تاکسی و اتوبوس بهره ببرید.

ساعت کار اتوبوس ها

  • در روزهای عادی: 14:00-20:00
  • در تعطیلات و آخر هفته ها: 12:00- 22:00
منبع: الی گشت
انتشار: 23 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1401 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2340

به "طراحی و ساخت ویلا: باغ گل معجزه دبی، جاذبه ای شگفت انگیز در دل کویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی و ساخت ویلا: باغ گل معجزه دبی، جاذبه ای شگفت انگیز در دل کویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید